recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgato EyeTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgato EyeTV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Emne: Elgato EyeTV
    Sendt: 20-Juli-2011 kl. 13:56
Jeg har et stofa TV-abonnement (Aalborg) med en Zaptor boks til vores TV. Hvad skal jeg bruge, for at kunne se TV på min iMac? Hvilket EyeTV udstyr skal jeg bruge? Skal man bruge et ekstra kort til de kanaler der er krypteret?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 13:58
Du skal bruge en Terratec H7, + en upgrade licens til EyeTV.

Evt et kort hvis du skal se de krypterede kanaler.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 14:02
Mange tak for dit hurtige svar!

Hvilke kanaler vil være krypterede? Jeg er lidt forvirret mht. "Fri Digital-TV" som Stofa beskriver her: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=368.

Skal jeg ikke have en fuld licens fremfor en upgrade?
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 14:04
Btw, har Elgardo ikke selv en HD Tuner - eller er Terratec bedre?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 14:15
jo fuld licens. Når man køber en Terratec tuner følger der eyetv light med. Mener det koster ca 200kr for en fuld licens.

Ja elgato har også tunere, ved dog ikke om de kan tage kort til krypterede kanaler.

Jeg kender ikke Stofa, så ved ikke hvilke kanaler du vil kunne se uden kort. Benytter selv en H7, dog med YouSee uden kort. Det virker stabilt og let at opsætte.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 14:19
Så venter jeg lige og håber, at der komme nogen forbi, som har erfaring med EyeTV og Stofa.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2011 kl. 15:04
Jeg har søgt lidt frem og tilbage på nettet, og min konklusion er, at de kanaler jeg kan se uden kort (som er ukrypteret), er dem som er i den TV-pakke jeg har, dvs. den store TV-pakke (Pakke 1, 2, og 3). De øvrige tilvalg m. f.eks. HD-pakken, er krypteret og kan ikke ses uden kort.

Der står lidt om fri TV her:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=368

Her kan man se, den store pakke jeg har (pakke 3):
http://www.stofa.dk/kabeltv/showoversigt.php?shortcut=stofatvudbud&plantid=797&zipcode=9000

Så dermed er der to muligheder, så vidt jeg kan se:

1)
Udstyr:
EyeTV Hydrid.

Kanaler:
Giver adgang til kanaler i Pakke 1, 2 og 3. De samme man kan tage analogt.

Pris:
Kan købes til ca. 890,- og indeholder, så vidt jeg kan se, en licens til EyeTV 3 TV Software.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=eyetv&sp=all&pid=714603

2)
Udstyr:
TerraTec H7
EyeTV 3 Upgrade Version
Ekstra Zaptor-kort

Kanaler:
Præcis de samme kanaler som på Zaptor boksen. Giver yderligere adgang til temapakker eller pakker som f.eks. TV1000, Canal+ og HD sammenlignet med løsning 1.

Pris:
1.140,- + 375,- årligt for ekstra Zaptor-kort.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=503184
http://www.elgato.com/elgato/na/mainmenu/buy.en.html
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 23:42
Jeg har lige et spørgsmål til Elgato EyeTV, som du måske kan hjælpe mig med. Hvis jeg køber en EyeTV Hydrid, kan jeg så på min iPhone/iPad streame alle kanalerne fra programmet på der kører på min Mac? Hvad hvis jeg ikke er hjemme - virker det så også, hvis jeg er på WiFi?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 11:26
det kan du, der er en funktion i eyetv hvor du opretter dig med din mailadresse for netdeling (ipad/iphone/pod) herefter skal du forwarde port 2170 fra din router til den mac som har eyetv installeret (kun nødvendigt hvis det skal virke fra eksternadresse).
Så er det bare at hente eyetvapps til din ipad/iphone indtaste mailadresse + adgangskode, opløsningen sættes af den hastighed du har på wifi eller 3G, men det er faktisk i overraskende god kvalitet på 3G.
 
Det er også muligt via epg guiden at markere programmet til optagelse, og programmer du har optaget (og forudsat du har flueben i eksport til ipad... de skal nemlig omrippes) så kan du også se de optagelser du har lavet.
 
Så alt i alt en meget fleksibel løsning som vi bruger meget her i huset.. jeg har en imac stående til at lave optagelser på.. men med den nye macmini hvor der kan vælges 2,7ghz i7 processor så er jeg i tænkeboks for at købe sådan en fætter som opgradering... så den kommer ind i stuen (pt står imac på kontoret)
Mvh

René
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 12:31

Jeg har et setup med Stofa kabelTV, den store pakke (alm- antenneforeningspakker uden krypterede kanaler), hvor jeg på en Macmini benytter EyeTV Hybrid med det tilhørende software som ekstra TV og "digital" optager.

Mine optagelser kan efterfølgende via NAS og DLNA ses på mit Det fungerer 100% og giver netop muligheden for at optage udsendelser i digitalt format, hvilket min gamle Panasonic HDD ikke kan mere.
 
Det fungerer super godt!
 
Hilsen Kristian
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 16:41
Tak for jeres svar. Jeg har bestilt et EyeTV Hydrid og afventer, at det kommer på lager. Jeg skal nok give jer en tilbagemelding, når jeg har fået leget lidt med det.

Mange tak for hjælpen!
Til top
Jlowe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2008
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 17:23
Så tillader jeg mig lige at stille et spørgsmål også :-) Jeg har Viasat i hele huset, jeg vil meget gerne bruge EyeTV Sat med mit Viasat kort - men det skal linkes med en boks. Er der slet ingen mulighed for at få det til at virke? Jeg er storkunde, så alt er betalt - men det vil være lækkert at få det til at køre på min mac?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu