recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - El-Giganten bruger svindler forsikringsse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEl-Giganten bruger svindler forsikringsse

 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Toba Toba skrev:

P.S Hvis du alligevel har et analog signal, kan det sku da v�re ligemeget hvilket tv du har ;D



Jeg håber ikke du sælger TV, hvis det er din holdning
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 16:00

Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Personligt så håber jeg altså ikke du får noget udaf det, for så vil man i fremtiden kunne true sig til forbedringer ved forsikrings sager. Det er et fint produkt de har valgt at bytte med, billedmæssigt langt bedre.......

Hvordan kan du sige at LG billed kvalitets er bedre... Har du set billed kvalitet på mit gamle????

Alle LG plasmaer jeg har set har problemer med logoer(retention), de fastfryser efter et par timer på samme kanal og forsvinder først efter flere timer igen.....

Men lad os prøve at vende den.... Du har købt et sort LCD TV til digital modtagelse.... Det går i stykker, derefter bliver du tilbudt et sølvfarvet plasma, der ikke kan køre digitalt, ville du så være tilfreds?????

 

Her er lige hvad en anden bruger udtaler om LG taget fra en anden tråd herinde....

Oprindeligt skrevet af Bing Bing skrev:

Jeg har selv købt et LG 42" PG6010, og jeg må sige at indbrændinger er et STORT problem !

Efter kun 10 sek. af mit standby billede fra min Phillips DVD afspiller, er det derefter muligt at se logoet de næste 30-40 min på skærmen.

Tv'et er 1 mdr. gammel, og jeg mener ikke dette burde lade sig gøre, selv TV3 logoet hænger fast i mange timer, hvis du har valgt at se tv3 i 3-4 timer.

Nu er der flere sikkert der tænker jeg ikke har prøvet at afhjælpe det, MEN jeg har både haft den sat på "Orbiter" og jeg har haft den på "White Wash" i mange timer, og underligt nok så virker de 2 ting kun delvist. Problemet opstår med det samme igen kort tid efter man har gået væk fra "White Wash" funktionen.

Alle programmer med tekster under, laver en bjælke i bunden af skærmen, den vil efter få dage blive nærmest permanent, så skærmen kan ikke engang tåle at vise tekstede programmer uden at man får fremtidig bjælke på skærmen. Alle disse ting ses MEGET tydligt i mørke programmer eller nat sener.

Vil nok påstå at min brors 4-5 år gamle plasma fra panasonic er mindre følsom for indbrændinger .......



Redigeret af Datashoppen - 31-Januar-2009 kl. 16:31
Til top
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 19:00

Det vil jeg mene jeg gør, har selv haft den philips plasma skærm og min bror har den LG som du er blevet tilbudt (hans fejler intet, kan det måske være brug, man skal jo pase på de første 200 timer). For mig er farve på tv totalt ligegyldigt også om det ser pænt ud, design kommer altid i sidste række, vil hellere have noget der rykker. Ang. digital modtagelse så kan man jo heldigvis få bokse der klarer det problem, kører selv med yousee hdd optageren.

Det undrer mig du er så fjendsk over for LG, da det mig bekendt er philips plasma paneler der sidder i, de overtog da philips nedlagde, da de som før sagt har et tæt sammenarbejde.

Efter al den læsning så får jeg desværre den grimme tanke om at du med vilje måske har fremprovokeret fejlen, fordi du havde forselsket dig i et nyt tv og regnede med de ville dække beløbet og ikke "kun" med en tilsvarende model og nu er du så slemt skuffet uden grund, fordi du ikke kan få det du ville have, den du havde men en "entry" level fordi dit tv er nedskrevet i værdi efter alle disse år.

Som sagt så vil jeg jeg forvente at sagen ender med et af følgende. Du får pengene retur svarende til indkøbspris på det LG tv så det er ikke hvad du skal give men hvad forretningen giver, eller du tager mod deres tilbud for ikke at stå med kun 4-5000 i hånden.

Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Det vil jeg mene jeg gør, har selv haft den philips plasma skærm og min bror har den LG som du er blevet tilbudt (hans fejler intet, kan det måske være brug, man skal jo pase på de første 200 timer). For mig er farve på tv totalt ligegyldigt også om det ser pænt ud, design kommer altid i sidste række, ..........

Se det er lige der du ikke helt forstår problemet, jeg har købt Philips TV i sølv design, fordi det var et sølvfarvet jeg ville have, samtidig er lyd og billed langt bedre kvalitet end de plasma skærme LG har i dag.

Hvis du har læst loggen ordentligt,  har du også læst, at jeg faktisk flere gange blevet enige med Elgiganten og har sagt ja til andre tv, men som så forsikringsselskabet derefter har afslået for en billigere og dårlige model, og det først var meget senere i sagen, at jeg fik at vide, at der fandtes et mere tilsvarende tv, som også var sølvfarvet med alu fjernbetjening og fabrikeret af Philips.

Hvis du har haft et Philips magen til mit som er gået i stykker, ved du også, at man dengang kunne få tv til den halve pris, men jeg valgte dette netop pga kvaliteten, for der fandtes dengang masser af andre som var sølvfarvede!

Og at du udtaler, at man selv skulle kunne lave en pixellinie i den ene side af en skærm, taler vist mere om dig end om mig....

Jeg har jo skrevet før, denne tråd er ikke lavet for at ligge pres på forsikringsselskabet, men for at advare andre i at købe deres tillægsforsikringer.....Så de ikke havner i samme situation.

De lover nul afskrivning, samme mærke, samme kvalitet... men vil ikke leve op til det.

 



Redigeret af Datashoppen - 01-Februar-2009 kl. 09:36
Til top
Fer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 07:51
Nu har jeg fulgt med i denne tråd et godt stykke tid.

Datashoppen, jeg må indrømme jeg heller ikke ville være tilfreds med den behandling.

Jeg kender selv de lidt ædre Phillips og den kvalitetsfølelse der følger med, kan absolut ikke erstattes af et LG plasma.

Håber at EB kan lave en sober artikel, hvilket jeg desværre nok tvivler lidt på.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Efter al den læsning så får jeg desværre den grimme tanke om at du med vilje måske har fremprovokeret fejlen, fordi du havde forselsket dig i et nyt tv og regnede med de ville dække beløbet og ikke "kun" med en tilsvarende model og nu er du så slemt skuffet uden grund, fordi du ikke kan få det du ville have, den du havde men en "entry" level fordi dit tv er nedskrevet i værdi efter alle disse år.



FallenAngel, nu er du sgu' for langt ude
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 17:47

Oprindeligt skrevet af Fer Fer skrev:

Nu har jeg fulgt med i denne tråd et godt stykke tid.

Datashoppen, jeg må indrømme jeg heller ikke ville være tilfreds med den behandling.

Jeg kender selv de lidt ædre Phillips og den kvalitetsfølelse der følger med, kan absolut ikke erstattes af et LG plasma.

Håber at EB kan lave en sober artikel, hvilket jeg desværre nok tvivler lidt på.

Ja, så her Ekstra bladet haft sin fotograf herude og tage billeder og skal lige have lavet historien, så må vi ser hvordan Ekstra bladet ser på det......

 



Redigeret af Datashoppen - 08-Februar-2009 kl. 17:47
Til top
mhaahr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 11:13
Har du fundet en løsning på problemet?
Til top
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2009 kl. 08:14
Skal vi antage siden vi ikke hører mere om denne tråd at elgiganten har ageret korrekt i sagen og deres tilbud har været mere end matchende?
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Skal vi antage siden vi ikke hører mere om denne tråd at elgiganten har ageret korrekt i sagen og deres tilbud har været mere end matchende?

 

Desværre nej...... Jeg høre ikke noget fra dem, så vi må vente med en afgørelse fra ankenævnet....

Ringer en af dagene for at høre hvornår den kommer i ekstrabladet, de har været ude og tage billeder.

Har bare haft meget travlt, så denne lille sag har jeg ikke haft tid til......



Redigeret af Datashoppen - 25-April-2009 kl. 07:22
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:59

Så er det over 6 måneder siden Infocare var for at afhente TV, og der er stadig ikke fundet en løsning, har dog fået en personlig besked fra en der vil tale med Jesper Boysen. Så må vi håbe der sker noget.......Men med snart 20.000 visninger siger jeg tak for interessen til alle.



Redigeret af Datashoppen - 30-April-2009 kl. 16:37
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 17:57

Har haft noget privat mail men en der har været ansat højt oppe i service-afdelingen ved Elkjöp. Han kunne desværre ikke hjælpe, da som han skrev de står 100% fast på deres beslutning. Det er som om det er blevet en principsag for dem.

Han skrev også dette på et tidspunkt....

"Det er korrekt at det er elgigantens salg - men jeg lover dig at vi også har haft problemer med Moderna mange gange. De sidder hver eneste gang, og forsøger at slippe så billigt så muligt uden om."

Så er der jo ekstra grund til at advare

mod at købe Modernas tillægs forsikringer hos Elgiganten.

De prøver åbenbart helt bevist at tilbyde billige produkter.

Jeg svarede ham dette…..

Men jeg regner med at det er ok, at jeg ligger vores korrespondance ud på blokken, så folk kan se det åbenbart er helt almindeligt at Moderna forsikringer prøver at slippe så billigt som muligt.

Så er der jo ekstra grund til at advare mod at købe Moderna tillægs forsikringer hos Elgiganten.

Det er også blevet en principsag for mig, det er et lille latterligt beløb vi taler om (for mig i hvert fald), men kan komme til at koste Elgiganten/Moderna rigtigt dyrt. Bare 5 ikke køber en tillægs forsikring hos Elgiganten har de allerede tabt mere, men de tænker nok ikke i de baner. og med nu over 20.000 hits tja... hvad tror du..... 

1.      Man prøver at give mig et produkt jeg ikke kan bruge til noget.

2.      Betingelserne siger, kan de ikke finde en tilsvarende model inden for rimelig tid, har jeg krav på kontant erstatning, hvornår får jeg mon den tilbudt?

3.      Betingelserne siger samme kvalitet, jeg bliver tilbud low-end produkter med billig fjernbetjening.

Men måske også vi lige tager en snak med Basta, nu har jeg jo på skrift , at det er helt normalt at Moderna prøver at slippe så billigt som muligt, jeg tror lige det er noget for dem.

Men tak for du brugte lidt tid på det.



Redigeret af Datashoppen - 02-Maj-2009 kl. 18:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu