recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - El-giganten/Toys’R’us pris garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEl-giganten/Toys’R’us pris garanti

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: El-giganten/Toys’R’us pris garanti
    Sendt: 13-April-2008 kl. 17:21

Er der idag nogen gældende regler for pris garanti'r og hvornår de må trække dem tilbage, f.eks varsling osv?

Var i elgiganten og da deres 30dages returret nu igen var væk, spurgte jeg til det nuværende regelsæt..
- 14 dages fuld returret og pengene tilbage i uåbnet tilstand.
- 6 dages returret i åbnet tilstand (hvad det end så betyder), da ikke pengene retur så.. (fik ikke lige spurgt til det)

Når de så går ud og laver en 30 dages fuld returret om til 6 dages, hvorledes er deres varsling så omkring dette? tænker lidt på at man i uge 13 ser prisen på PS3 til 2995,- i El-giganten, og i uge 14 har så Kvickly prisen nede på 2695,- .. og så har elgiganten lige pludselig ingen standard ps3 men kun bundle løsninger...

Er der nogen grundlæggende ting, der bør følges? eller som vi som forbruger kan forfølge dem med, hvis man står og har købt til den dyre pris og vil aflevere og yderligere måske bruge deres prisgaranti?
Hvis elgiganten altså har den, for den er vidst også væk nu, dernede.

For ellers kan de jo love guld og grønne skove i uge 4, og i uge 5 have ændret vilkårene til ingenting, mens andre har et godt tilbud, og så igen i uge 6 have nye regler..

Til top
cannavaro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2007
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 19:23

Elgiganten har officielt set ikke haft Prisgaranti i mange år, men i stedet 30, og nu 14 dages returret, hvor man kan returnere sin vare. Elgiganten vælger dog i mange tilfælde at yde Prismatch, men det er ikke det samme som Prisgaranti, da Prismatch er selvbestemmende, dvs. den enkelte sælger selv vælger, om han/hun vil at Prismatch eller Ej.

Jeg forstår ikke helt din udlægning.. Elgiganten ændrede for ca. 1 måned siden deres returret fra 30 til 14 dage.. Alle dem som havde købt en vare før denne nye ændring, har stadigvæk 30 dages returret, men alle som købte en vare, da den ny ændring trådte i kraft, må leve med de 14 dage.. Elgiganten har da vidst gjort sit til, at gøre opmærksom på, at der nu kun er 14 dage, men jeg er ikke bekendt med, at de pludselig skulle ændre reglen igen...

Men hvis det er tilfældet, må jeg indrømme, at jeg ikke kender reglerne omkring dette.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2008 kl. 00:24

Deres 30 dages fuld returret, blevet fjernet engang i 2007, så blev det introduceret igen i 2008, og fjernet for nylig igen..

Hvor stod det at de nu ville lave det om fra 30 dage til kun 14 dage? jeg syntes sjældent deres reklamer bruger sider på at forklare de nye regelsæt?

Og der er mere princippet "Vi er kendt for at være loyale", den kan Elgiganten da ikke være med på, for de skifter politik som vinden vender..
Et par gange om året er også et par gange for meget, når man taler om den samme politik..

Omkring den anden PS3 information, så var det i andet indlæg at der stod beskrevet at personen havde været i elgiganten for at få et "prismatch", der havde de så fjernet grundmodellen fra hylderne og solgte kun bundles.. Det er der ikke pænt gjort..
Men man kan, hvis man vil?..

Jeg vil da ikke sige at deres sælgere ikke er til at tale med, for det har gået mig godt de gange jeg har været dernede og prutte lidt.

Men retningslinier er altid gode at have i baghånden, ligesom de selv forsøger med deres varenummer varianter for at sikre prisen.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu