recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En konto til flere, Apple.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En konto til flere, Apple.....

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: En konto til flere, Apple.....
    Sendt: 02-August-2016 kl. 12:15
Hejsa kloge folks

inden jeg lige begiver mig ned i f.eks HUMAC og hører, så vil jeg da lige høre her....

Jeg er godt nok træt af Apples Itunes med mere. Elsker deres gode stabilitet osv osv osv, mange herligheder. men får pip af Itunes m.m.

I tidernes morgen og det var en fejl ja... men er en del år siden.... så brugte jeg bare en konto til både fruen og et par unger til alle Apple enheder. Apps osv osv. til 5-6 enheder. Det funkede fint med photstream, køb af apps osv. Men nu er der lavet så meget om at jeg SKAL have lavet det om.

Igår forsøgte jeg at slette alt indhold på knægtens Ipad, lave en Apple konto til ham. Familie delte med ham. Virkede egentlig ok. Sikker på apps er gratis osv og var de ikke, så går det nok også.... Udfordringen er jo bare at han og de andre i familien spiller diverse ting m.m og ikke alt er logget ind med Facebook og lign. og alt det de har lavet er så væk lader det til.

Så det "korte" spørgsmål er.....

Kan vi på en måde få oprettet nye kontoer til 3 andre og de kan bibeholde deres apps og hvor de er kommet til osv?

Synes jeg har støvsuget nettet og bliver ikke klogere.... Tænkte smarteste var at man "bare" kunne ændre brugeren på hver enhed til den nye konto, men det tror jeg ikke man lige kan.

Godt nok langhåret, overvejer også seriøst at teste Google musik bagefter det her på plads. Synes ikke jeg kan få det til at spille med alt min musik på NAS og over til diverse enheder og oprette spille lister.... nå det var et sidespring...

pfh tak for en nogenlunde glad Apple fan
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 13:39
Der er noget, som hedder familie deling. Jeg har selv aktiveret det, dog som den eneste. Jeg har endnu til gode at finde ud af hvad det kan, men mon ikke det er noget i den retning du søger?
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 13:47
det jeg gjorde igår, men apps kan fint hentes, men alt der er spillet gemt indtil da, er der ikke....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 17:38
præcis - du vil IKKE kunne bibeholde deres ting. det er bundet op på de apps der kommer fra den specifikke konto. Da alle apps med deres eventuelle indhold er indkapslet, så vil alle data der genereres af de pågældende apps også forsvinde når man ikke har dem længere. - de er nødt til at starte forfra. Der er ingen anden udvej.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 20:16
doh, håber virkelig ikke det er så træls....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2016 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

præcis - du vil IKKE kunne bibeholde deres ting. det er bundet op på de apps der kommer fra den specifikke konto. Da alle apps med deres eventuelle indhold er indkapslet, så vil alle data der genereres af de pågældende apps også forsvinde når man ikke har dem længere. - de er nødt til at starte forfra. Der er ingen anden udvej.


Det er en sandhed med modifikationer. Er spillene eksempelvis linket til GameCenter, kan man flytte dem med.

Her i huset spiller vi alle HayDay, da konen fik en ny ipad, installerede vi blot HayDay og loggede ind på hendes GameCenter konto og så kunne spillet fortsætte, hvor hun var kommet til.

Problemet er så, hvis alle har spillet på den samme GameCenter konto....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 11:31
Man kan sagtens beholde alle sine apps og billeder o.s.v.., og selvfølgelig hvor langt man er nået i spillene.

Vi brugte også i starten samme konto til alle enheder, men har nu oprettet forskellige konti til begge børn, og konen.

Du opretter en konto til knægten på en pc.(det har du vist allerede gjort)
på hans iPad logger du din iCloud konto ud, og logger på med hans nye konto.


Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 11:37
nøøøøj Mulle, det skal jeg hjem og teste. TAK!!!
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 11:37
Hvis det virker så skylder jeg vist lidt rød drue
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 11:40
nu har du slettet hans ipad, så du skal lige indlæse en sikkerhedskopi fra før du lavede noget om ellers har han jo stadig ikke sine spil o.s.v., men det har du måske allerede gjort.
 
 
 
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 11:44
må hellere lige specificere:
 
det er icloud kontoen der skal ændres på Ipad'en.
Appstore konto skal blive ved med at være din, da det er den apps er bundet op på.
Til top
ANGUSYOUNG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ANGUSYOUNG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2016 kl. 12:23
det gjorde jeg også og alt blev som før, så er klar til at prøve noget nyt igen....
TV:LG 65 C1

Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale

PS5
NVIDIA SHIELD
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu