recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endelig, Onkyo TX-SR 805
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEndelig, Onkyo TX-SR 805

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: Endelig, Onkyo TX-SR 805
    Sendt: 17-Juli-2007 kl. 13:53

så er de landet, og er sku næsten på vej ned til bergs efter en, men tænkte lige jeg ville spørge:

Ville Onkyo TX-SR 805 http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=27_55&p roducts_id=1386

Være det rigtige valg til mine Dali Ikon 6, altså er den kraftig nok osv.

Ud fra speks. så er det jo reciveren der kan det hele, HDMI,True HD og hele svineriet !!

 

Hvad siger i ??

Håber på svar :D

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 14:18
Hvis du ikke har brug for den forbedrede scaler som 875 har, så er den fin nok. Onkyo er fremme i skoene iforhold til andre fabrikater med hensyn til DTS HD og Dolby True
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 09:40

Efter at være faldet over Onkyos nye receiver modeller og have beundret deres specifikationer og rimelige pris, faldt jeg over en anmeldelse af 605'eren (den mindre model) hos tyske AreaDVD. Med et imponerende 10 tal blev jeg særdeles varm på deres næststørste model 875'eren som med et Ultra THX certifikat, HQV Reon chip, de nyeste Burr Brown DACs, understøttelse af alle nye lydformater og Audyssey rumkorrektion og en pris under Denons kommende 3808'er nærmest ikke var til at komme udenom.

Nu har jeg så tærsket AVForums og andre websider tynde for at finde kommentarer og ihvertfald 805'eren og 875'eren, bliver åbenbart så varme, at man ikke kan holde en hånd på dem. Desuden har de åbenbart et problem med at "poppe" i højttalerne. Jeg formoder det er når der skiftes lyd- og videokilde. Jeg var meget tæt på et blindkøb, men nu er jeg mindre entusiatistisk og vil lige afvente lidt flere anmeldelser. Øv!

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 10:10

Jeg forstår ikke helt denne hype der er omkring Onkyo i øjeblikket.

Er det bare fordi de lige denne gang er de første til at smide en reciever på markedet der understøtter TrueHD eller hvad?

De onkyo reciever jeg har hørt gennem tiden kan ikke leve op til hverken Denon, yamaha, pioneer og marantz iflg mine ører

Jeg venter personligt til Denon kommer med 3808 og pioneer med en der understørrer de nye lydformater. Vil absolut ikke bare købe den føsrte reciever der udkommer med trueHD

Ovenstående er bare MIN personlige holdning

 

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 10:36

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg forstår ikke helt denne hype der er omkring Onkyo i øjeblikket.


Personligt har jeg aldrig hørt en Onkyo, men kommentarerne på AreaDVD lød for godt. Om 605'eren som scorede 10/10 skrev man:

Der Onkyo baut einen solchen Nachdruck auf, dass selbst ein Denon AVR-2807 kaum Chancen hat.

Så selvom jeg er tryg ved Denon, så er jeg åben, når nogle påstår Onkyo'erne skulle være bedre. Komponentmæssigt er HQV Reon chip, Burr Brown 1796 DAC'er og Audyssey heller ikke at kimse ad

Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 10:44

Jeg købte for cirka 1/2 år siden deres 674'er, og den er virkeligt fed! Jeg var skeptisk og kiggede også på Denon, Yamaha og Pioneer, men stolede på de udenlandske anmeldelser. Onkyo er jo stadig relativt ukendt i Danmark. Min skepsis blev gjort til skamme: Den spiller r*ven ud af...

Jeg kom fra en god men 5 år gammel engelsk Arcam surround forstærker, og Onkyo'en løftede virkelig lyden til et nyt højt niveau som jeg ikke hidtil havde hørt fra mine gode Audio Vector højttalere.

At jeg desværre sparede da jeg købte en Dali subwoofer som ikke helt kan matche resten, kan Onkyo vist ikke klantres for...



Redigeret af Thyge - 24-Juli-2007 kl. 10:50
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 10:48

Jamen det kan da godt være jeg skal give de nye onkyo modeller et lyt så

meeen venter nu med at købe til de andre producenter smider deres nye recievere på markedet.

Men jeg skal da indrømme at hvis det viser sig at onkyo lyder bedst af de nye reciever, så falder valget da på en sådan.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Leander Leander skrev:

så er de landet, og er sku næsten på vej ned til bergs efter en, men tænkte lige jeg ville spørge:

Ville Onkyo TX-SR 805 http://avantix.dk/catalog/product_info.php?cPath=27_55&p roducts_id=1386

Være det rigtige valg til mine Dali Ikon 6, altså er den kraftig nok osv.

Ud fra speks. så er det jo reciveren der kan det hele, HDMI,True HD og hele svineriet !!

 

Hvad siger i ??

Håber på svar :D

Pas på med at købe den der da den er parallel importeret http://www.sas-audio.dk/00006/00072/

De er ikke registreret Onkyo forhandler, og hvis den går i stykker kan du have problemer med at få den reppet. i DK. på garantien. Henvend dig til en Onkyo godkendt forhandler der kan give dig en ordentlig service hvis du får problemer. Just my 5 cent

Ang. Denon som surround reciver. de har aldrig været så pokkers kraftige, såsom dimensioneren af kraftig strømforsyning ligesom mange af deres konkurrenter

 

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:17

Her er iøvrigt tråden til varme problemerne med 605'eren og 805'eren (875'eren har eftersigende også problemet), som giver sig udslag i "popping" i højttalerne.

Rigtig mange er udsat og der er både rygter om, at Onkyo har udtalt de vil finde en løsning og at Onkyo ignorerer de mange henvendelser.

Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:36

Wow :D Tak for svarene !

Desværre er jeg ikke så glad for at vente med at købe til vi har set de andres nye forstærkere, da jeg har et sæt Dali Ikon 6 stående sammen med en Ikon Vokal 2 center, der bliver spillet op af en lille Yamaha forstærker til 2000kr, det lyder ikke ligefrem verdensklasse :D 

Jeg forstod at problemet er at de klikker er fordi de bliver for varme, er det så ikke bare at holden den kold ! Kan forståd at det lige PT er det eneste minus der er at finde ved dem :D :D

Vil 805'eren have effekt nok til at udnytte Ikon 6 fuldt ud ??  



Redigeret af Leander - 24-Juli-2007 kl. 16:47
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:37

Oprindeligt skrevet af Leander Leander skrev:

Jeg forstod at problemet er at de klikker er fordi de bliver for varme, er det så ikke bare at holden den kold ! Kan forståd at det lige PT er det eneste minus der er at finde ved dem :D :D


Ja hvis du ikke har noget imod selv at nedkøle den, så ser det ud til at være en mulig løsning for dig.

Jeg ville gerne have fingrene i 875'eren, men jeg vil ikke selv træffe ekstra foranstaltninger for at undgå et opvarmet kælder biorum, så jeg ser lige den næste måned an og har Onkyo ikke fundet en løsning, så bliver det nok 3808'eren for mit vedkommende 

Til top
Leander Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:57

Ja okay :D

Om ikke andet så er det sku da meget smart om vinteren

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu