recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu et emne om projektor til stue!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu et emne om projektor til stue!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sever Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Endnu et emne om projektor til stue!
    Sendt: 14-April-2023 kl. 13:22
Hej I kloge hoveder...

Jeg er på udkig efter en projektor til stuen til lidt filmbrug og gerne også PS5 brug. Spørgsmålet er om det overhovedet kan lade sig gøre ift. mit umiddelbare budget. Jeg har 5.1 surround anlæg med en Denon receiver så det er udelukkende projektor jeg er på udkig efter. Budget er omkring 10.000. Jeg kunne nok godt strække den til 15 men jeg er ikke vanvittig kritisk ift. billede. Det er som sagt til hobby hjemmebrug til mig og mine små unger.

Min stue er kvadratisk... 5,5 x 5,5 meter. Vi sidder i en afstand af ca. 4 meter til billedet. Jeg forestiller mig et billede på 100-120". Stuen kan næsten mørklægges og er i forvejen et forholdsvis mørkt rum - der er ikke meget vindueslys.

Jeg læser lidt om folk der er overfølsomme for DLP projektorer og det ved jeg ikke om jeg er. Men derudover har jeg ikke undersøgt meget omkring dette.

Har I nogle bud på et par kandidater jeg kan kigge nærmere på ?
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 16:35
Hvis det skal være nyt: Bang for the buck er nok en Epson tw7100.

En anden kunne være en DLP Viewsonic PX728-4K. Den er lidt "dårligere" end tw7100 men stadig super fed.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Peteredderkop Peteredderkop skrev:

Hvis det skal være nyt: Bang for the buck er nok en Epson tw7100.

En anden kunne være en DLP Viewsonic PX728-4K. Den er lidt "dårligere" end tw7100 men stadig super fed.
Enig angående Epson tw7100, har selv sådan en og er super glad for den.

Frank 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 18:39
Ved ikke om der er stor forskel, men Komplett har 7000'eren til 6.999. Det er noget mindre end hvad 7100 kan købes til.
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2023 kl. 19:54
TW 7100 er en klasse højere end den. Det er en lyskanon med gode farver.



Redigeret af Peteredderkop - 14-April-2023 kl. 20:19
Til top
Sever Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2023 kl. 17:35
Tak for forslagene 🙂 Jeg holder lidt øje med prisen på 7100 🙂
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2023 kl. 20:21
Vi har i mange år haft en optoma hængende i stuen og er godt tilfreds.

Giver et rigtig godt billede.
Til top
Kyian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kyian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2023 kl. 17:06
Jeg går selv med forskellige overvejelser, da jeg søger noget i samme priskategori. Min skal dog også bruges til gaming, så lige nu afventer jeg at viewsonic kommer med px749-4k som skulle komme i juni. Optoma, syntes jeg får meget blandet anmeldelser, eller rettere bruger feedback. De har det med at blive for varme. Ellers er jeg ude i en benq tk700 eller en epson tw7100. Kunne godt tænke mig den havde 3500+ lumen. 
// Rasmus Johansen
Til top
Sever Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2023 kl. 09:20
benq tk700 ser jo ret interessant ud rent prismæssigt. Jeg er ikke så bekymret for styrken da min stue er forholdsvis mørk. Jeg vil dog meget gerne benytte den til PS5 - er der er en grund til at du måske venter på px749-4k til lige præcis dette?
Til top
Kyian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kyian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2023 kl. 17:37
Den er optimeret til at at opløsningen passer til Xbox i hvert fald, som kører 2560 x 1440 og 120hz, jeg har også kig på en TK700, men tænker det er en ældre model, og hvis prisen er den samme, så vil jeg hellere have den der er lidt nyere. Med mindre TK700 kommer med et brand udsalg. 

Ohh og så lige det, at PX749-4K har 4000 ANSI Lumens mod TK700 som har 3200. 
// Rasmus Johansen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu