recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG fra honeybee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG fra honeybee

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Er det slut med Honeybee.it? 

honeybee.it giver bare en fejlmeddelse (Internal server error) og de EPG data jeg henter er forældede

/KL
Ja Honeybee er død og begravet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 22:25
Jeg er skiftet til https://xmltv.host og det virker fint indtil videre.

Dog skal man lige en i Tyskland og Sverige for at finde epg til nogle af de tyske og svenske kanaler.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Er det slut med Honeybee.it? 

honeybee.it giver bare en fejlmeddelse (Internal server error) og de EPG data jeg henter er forældede

/KL
Ja Honeybee er død og begravet
Og jeg er i gang med en kold tyrker. Er ved at vænne mig af med FlowTV, via parabol. Vil se om jeg kan leve med Streaming (allente, TV2 play, DrTV). Så min TV Server med DVBViewer har nu været slukket en måneds tid. Har endnu ikke savnet den
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Jeg er skiftet til https://xmltv.host og det virker fint indtil videre.

Dog skal man lige en i Tyskland og Sverige for at finde epg til nogle af de tyske og svenske kanaler.
Fungerer det med DVBViewer/MediaServer?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 08:50
Fisk, jeg bruger emby men man får et xmltv link med epg data ligesom med honeybee.it
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Jeg er skiftet til https://xmltv.host og det virker fint indtil videre.

Dog skal man lige en i Tyskland og Sverige for at finde epg til nogle af de tyske og svenske kanaler.

Tak for det link. Nemt at sætte op og prisen på de få kanaler jeg har brug for kan man ikke klage over :-)

Jeg nåede at kigge lidt på https://epg.best/ men den opsætning er da for langhåret. 

Virker fint med TVsource dog ser det ud til at der mangler info om sæson/afsnit på et par kanaler men det går nok.

/KL
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Er det slut med Honeybee.it? 

honeybee.it giver bare en fejlmeddelse (Internal server error) og de EPG data jeg henter er forældede

/KL
Ja Honeybee er død og begravet

Fedt at komme hjem til fra ferie hvor man så opdager at der er flere ting der ikke er blevet optaget da EPG data åbenbart udløb for ca. en uge siden :-(

/KL
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Jeg er skiftet til https://xmltv.host og det virker fint indtil videre.

Dog skal man lige en i Tyskland og Sverige for at finde epg til nogle af de tyske og svenske kanaler.
Fungerer det med DVBViewer/MediaServer?

Mon ikke det virker..

Det eneste jeg har rettet lokalt er linket i det Powershell script til Honeybee som blev postet her for lang tid siden som henter EPG filen en gang i døgnet og så genindlæst EPG data i TVsource.

/KL
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2023 kl. 17:10
Formentlig, der har manglet flere og flere kanaler på det sidste..

Jeg ved bare ikke hvem der så er på markedet?
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2023 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af kenp kenp skrev:

Formentlig, der har manglet flere og flere kanaler på det sidste..

Jeg ved bare ikke hvem der så er på markedet?

Jeg er som skrevet ovenover skiftet til

Og det virker fint og koster nogenlunde det samme som honeybee.it
Til top
rco133 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rco133 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2023 kl. 17:54
Hej.

Jeg har ligeledes opdaget at honeybee.it er død. Den var ellers super god.

Jeg har kigget på et par alternativer, som jeg kan benytte til DvbViewer.

Den ene er EPGBuddy, som understøtter flere EPG sources. Den eneste som har de kanaler jeg er interesseret i, ser dog ud til at være "Rytec". Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan jeg begrænser hvilke kanaler den henter for, så den henter en masse data som jeg ikke har brug for. De andre sources man kan vælge, ser ud til at være fokuseret om Tyskland.

Jeg kører den bare en gang i døgnet, og så kører jeg Xepg lidt efter, som så sørger for at data kommer ind i DVBViewer.

EPGBuddy er gratis.

En anden jeg har prøvet er WebGrab+Plus.

Dette program understøtter 5 "sites" fra Danmark, og er umiddelbart lidt bøvlet at sætte op, da det er noget med at editere nogle filer manuelt. Men det er nu ikke så slemt, når man lige kommer igang.

Hvilket af de 5 "sites" der er bedst ved jeg ikke endnu. Jeg ved heller ikke om man kan bede det om at hente den samme kanal fra flere "sites", og den så merger dem, for at få så meget info med som muligt.

Man kan benytte:
allente.dk
tv.yousee.dk
tvguide.dk
tvtid.tv2.dk
viasat.dk

Har testet lidt med tvtid.tv2.dk, og de data ser sådan set OK ud.

Programmet er "gratis" men man bliver opfordret til at blive "donator", som gør at der er nogle ting man kan, som man eller ikke kan. Nogle af "sitenes" config filer er f.eks. krypteret. Og hvis man ikke er donator, kan man ikke benytte disse "sites". Hvis man donerer 5 EURO, får man en licens som gælder et år.

Det er ikke en speciel hurtig grabber, men det er vel som regel, noget man bare sætter den til at gøre om natten.

Jeg havde håbet at man kunne finde en service ala honeybee.it, hvor man bare kunne downloade en XMLTV fil hver dag. Men jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget.

Nå, men det var lige mit input til mulige alternativer.

rco133

Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2023 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af rco133 rco133 skrev:

Hej.

Jeg havde håbet at man kunne finde en service ala honeybee.it, hvor man bare kunne downloade en XMLTV fil hver dag. Men jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget.

rco133


https://xmltv.host som Jonas skrev om virker lige som Honeybee.

Jeg henter dagligt en .xml fil med de kanaler i som jeg har valgt nøjagtigt som med Honeybee.

/KL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu