recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er android kun sort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er android kun sort?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er android kun sort?
    Sendt: 06-Marts-2013 kl. 14:46
Jeg har en gammel se x8 jeg benytter med clockwork mod pt.
Jeg er stadig på jagt efter ny telefon efter jeg ødelagde min iphone, og overvejer en android Tlf igen. Men tænker lidt, er android stadig sort i menuen, eller er det muligt andre ændre til en lidt mere munter farve?
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 15:01
I vanilla Android er den mørkegrå (tæt på sort). En svag graduering der er lysest i bunden. Jelly Bean 4.2.

(Jeg har aldrig før hørt om en menufarve som argument for at vælge telefon. Hvor tit roder man lige rundt i menuerne?)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 16:55
Grunden til jeg spørger er, at jeg faktisk synes det er lidt trist, at tastauret i telefondelen er sort, menuerne er sorte, lommeregneren er sort og så videre. Jeg synes bare det er trist, i forhold til den lyse grå der er i iphone og ipad.
Hvis man kan skifte den, er det bare et plus. Ps, synes også det sorte er trit på en Windows Phone, men her kan den da skiftes.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 17:55
Overvejet feks at bruge en anden lommeregner? Jeg bruger handyCalc, der er standarden at området med udregninger er sort, men alle taster er grå med hvide bogstaver/tal. Hvis du til SMS og div andre skriverier bruger Swiftkey så kan du vælge alle mulige mærkeligt farver til tastaturet, blandt andet røde taster med hvide tal/bogstaver hvis du vil have knald på farverne. Der er også hvid og orange.
Hvis du vil have andre menu farver må du nok ud i noget custom rom medmindre du kan finde themes som også påvirker menuerne.
Personligt kan jeg nu godt lide sort, bedre end lysegrå, det er feks noget mere praktisk når man sidder i et dunkelt rum eller ligger i sengen. 

EDIT: Det er vist "launchers" du skal se efter. 



Redigeret af db89 - 06-Marts-2013 kl. 18:02
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 18:25
Har faktisk swiftkey, og er rigtig glad for den.
Kan bedre lide det lyse og bliver mere glad for det. men måske et tema kan hjælpe på det.

må straks tjekke det tema ;)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 18:59
Jeg er selv en rigtig glad bruger af Apex Launcher, som understøtter themes. I det store hele, så er Apex og Nova Launcher, bare en modificeret udgave af standard launcheren fra ICS/JB.
Men jeg har dog også en custom ROM (AOKP på min Galaxy Nexus), som giver en hel del flere muligheder for at ændre udseende i menuerne.
Når det så er sagt, er jeg ikke meget inde i menuerne til daglig. Jeg er derimod rigtig meget i app drawer, som også er rigtig mørk og trist.
Der er dog kommet en forholdsvis nu launcher som jeg skal have prøvet af, som hedder Action Launcher. Den fjerner faktisk app drawer helt, og laver sin egen, hvor du ikke skal ind i en menu.

Jeg forstår godt du vil undgå alt det sorte. Det er sgu lidt trist at kigge på. Men jeg synes så også, at iOS ser lidt trist og kold ud. Og der mener jeg Android har lidt af en styrke, for gider man at gøre lidt ved det, så kan det blive virkelig farverig og levende.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 19:47
Var bl.a. Også appdraweren jeg hentydede till, den var bare en menu i min verden.

Har lidt svært ved at gennemskue hvilke custom roms der er værd at arbejde med, men hænger vel sammen med den telefon man vælger?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 20:21
Det gør det til dels. Dog er der nogle stykker, som går igen ved alle telefoner. Den mest udbrede er nok CyanogenMOD, som min føromtalte AOKP (Android Open Kang Project) også er baseret på. 
Jeg har prøvet et utal af custom ROMs, men aldrig haft så god en ROM som AOKP. Den har så mange små fede features, som at bruge volumeknapperne til at skifte nummer når skærmen er slukket, så man ikke skal have telefonen op af lommen. Og den kan bruge sluk/tænd-knappen som kameraudløser, den kan tænde blitzen som en lommelygte ved at holde sluk/tænd-knappen nede, når skærmen er slukket, etc etc.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det gør det til dels. Dog er der nogle stykker, som går igen ved alle telefoner. Den mest udbrede er nok CyanogenMOD, som min føromtalte AOKP (Android Open Kang Project) også er baseret på. 
Jeg har prøvet et utal af custom ROMs, men aldrig haft så god en ROM som AOKP. Den har så mange små fede features, som at bruge volumeknapperne til at skifte nummer når skærmen er slukket, så man ikke skal have telefonen op af lommen. Og den kan bruge sluk/tænd-knappen som kameraudløser, den kan tænde blitzen som en lommelygte ved at holde sluk/tænd-knappen nede, når skærmen er slukket, etc etc.

Tak for Info.

Ved du om alle Tlf er lige nemme at roote og installere custom på?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 21:57
Forholdsvis.. Hvis de er populære nok. Jeg tror generelt at langt de fleste kan rootes, problemet er mere om der er et "marked" for at lave custom ROMs. Huawei fx. er der næsten ikke lavet nogle til, hvor imod Samsung og HTC nærmest drukner i udbud. Og det er klart topmodellerne der laves flest til.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2013 kl. 22:24
Jeg har lige skiftet min galaxy s3 ud med en LG Optimus G og den er hvid/creme farvet i menuerne.

Du kan se en anmeldelse af telefonen her:
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_g-review-835.php
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 08:27
Sjovt. For mig er sort... det nye sort.

Jeg har sågar sat et kulsort billede som tapet. Det ser cool ud på en OLED-skærm som min Galaxy Nexus har, hvor sort virkelig ER sort. Cool

Som min gamle lærer sagde: "Smag og behag er forskellig. Derfor blev alle pigerne gift."

Men det er da fedt at man kan vælge. Og at installere en alternativ launcher kan de fleste vist klare. Det er ikke i liga med at eksperimentere med custom roms.


Redigeret af Muele - 07-Marts-2013 kl. 08:28
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu