recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en rengøringsekspert til stede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der en rengøringsekspert til stede?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2023 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af hoejfed hoejfed skrev:

glem klorin, brug en af konens vat-rondeller dyppet i eddikkesyre og klask den på pletten og lad den sidde i 15 min, det er kalk du skal ha væk og der hjælper klorin ikke.

Som jeg ser billedet, så ser det ud som om, at det er sådan ca. halvdelen af kummen, som er blevet blå. Altså, ikke bare en plet.
Ja. Det er et ret stort område, så jeg afsætter hele søndagen til projektet. 😩

Lortearbejde!!LOL Kom til at tænke på, at min kumme ser lidt blå ud over det hele - SLET ikke i nærheden af dit... Jeg har en overgang prøvet at dumpe de der toiletrense-dimser ned i udskylningsknappen, Det fungerer sådan, at man åbner knappen og kommer sådan en blå stang ned, og så lukker knappen igen. Ved hver udskylning, opløses stangen så, og der renses på den måde. Nok ikke det bedste at gøre. Det er lang tid siden, jeg sidst har gjort det.

Har du også gjort således? 
Nej, jeg tror jeg har brugt toiletrens og så ladet det sidde og virke i for lang tid, og så er farven smidtet af.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2023 kl. 21:34
[/QUOTE]

Lortearbejde!!LOL Kom til at tænke på, at min kumme ser lidt blå ud over det hele - SLET ikke i nærheden af dit... Jeg har en overgang prøvet at dumpe de der toiletrense-dimser ned i udskylningsknappen, Det fungerer sådan, at man åbner knappen og kommer sådan en blå stang ned, og så lukker knappen igen. Ved hver udskylning, opløses stangen så, og der renses på den måde. Nok ikke det bedste at gøre. Det er lang tid siden, jeg sidst har gjort det.

Har du også gjort således? 
[/QUOTE]Nej, jeg tror jeg har brugt toiletrens og så ladet det sidde og virke i for lang tid, og så er farven smidtet af.[/QUOTE]

Nemlig! Som jeg sagde, at jeg havde gjort en gang. Jeg brugte så bare toiletrens igen, men HUSKEDE så at børste det af efter et kvarter. Dette gjorde jeg så et par gange. Det er så dog stadig LIDT blå - dette kan skyldes de dimser, jeg lige skulle prøve, eller også, at jeg ikke kunne få det hele væk. Men prøv da bare i første omgang, med toiletrens endnu en gang...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2023 kl. 22:45
Smid en opvaske tab i toilettet og lad den virke natten over, så er det problem løst. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2023 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Smid en opvaske tab i toilettet og lad den virke natten over, så er det problem løst. 

Eller hvis det er kalk (hvilket det højst sandsynligt er), så vil en afkalkningstab (eller lidt eddike eller citronsyre) virke væsentligt bedre.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2023 kl. 09:09
 Jeg ville under ingen omstændigheder ændre på det, jeg ser det som et wild card til at slippe for at lave nogen rengøring fremover. Hvis du ved hvilket produkt du har brugt, så er jeg meget interesseret i at høre nærmere 😉

Frank 
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2023 kl. 16:17
Startede med at fjerne alt vandet.
Tørret overfalden.
Dybbet nogle "makeup-fjerner-vatpuder" i ren eddikesyre og sat dem fast på de blå områder.
Lavet det virke i et par timer.

Det har overhovedet ingen effekt haft :(
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2023 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Startede med at fjerne alt vandet.
Tørret overfalden.
Dybbet nogle "makeup-fjerner-vatpuder" i ren eddikesyre og sat dem fast på de blå områder.
Lavet det virke i et par timer.

Det har overhovedet ingen effekt haft :(

Så prøv toiletrens igen. Og så HUSK at ladedet være i 15 minutter. Børst derefter af, og børst hårdt. Det BØR hjælpe...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2023 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Startede med at fjerne alt vandet.
Tørret overfalden.
Dybbet nogle "makeup-fjerner-vatpuder" i ren eddikesyre og sat dem fast på de blå områder.
Lavet det virke i et par timer.

Det har overhovedet ingen effekt haft :(

Så prøv toiletrens igen. Og så HUSK at ladedet være i 15 minutter. Børst derefter af, og børst hårdt. Det BØR hjælpe...
Nu har jeg taget et nyt billede efter jeg har fjernet vandet. Det gør vist de blå områder mere tydelige. Så et med gult toiletrens med vat til at holde på det. Der står mindst 30 min. til at lade det virke. Så det prøver jeg.

Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2023 kl. 19:43
Det var da godt nok en hidsig farve, det har! Da jeg glemte, at jeg havde brugt toiletrens, da var det slet ikke i nærheden af, hvordan dit ser ud... 

Jeg plejer at bruge det blå - Closan eller Harpic, hvad det nu hedder.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 00:29
Jeg må nok lære at leve med min blå kumme.

Tak for alle jeres løsningsforslag trods alt.

Husk aldrig at lade toiletrens sidde og virke længere end det anbefales :)
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 10:32
Har du prøvet med klorin til at fjerne farven?
Det fjerner ikke kalkaflejringen, jeg har plan om selv at prøve dette til afkalkning, ved ikke hvor godt det virker. LOL

Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Har du prøvet med klorin til at fjerne farven?
Det fjerner ikke kalkaflejringen, jeg har plan om selv at prøve dette til afkalkning, ved ikke hvor godt det virker. LOL

Tak for det link. Min Vicevært havde sådan noget gel afkalker med sidst han var her. Og han mente ikke det var i konsum handel Clap
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu