recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en rengøringsekspert til stede?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der en rengøringsekspert til stede?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Har du prøvet med klorin til at fjerne farven?
Det fjerner ikke kalkaflejringen, jeg har plan om selv at prøve dette til afkalkning, ved ikke hvor godt det virker. LOL

Det vil jeg da overveje at prøve. Mit sidste forsøg var at hælde en liter eddikesyre i kummen og lade det virke i 12 timer. Ingen effekt :(
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2023 kl. 11:47
 Vi har prøvet noget lignende. Den rengøringsansvarlige i vores foreningen købte noget blåt lokumsrens, og efter en månedstid var alle kummerne blå. Det kunne umiddelbart heller ikke fjernes.
Vi skiftede til en der var farveløs for ikke at gøre ondt værre, og efter en månedstid var de hvide igen :-)
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2023 kl. 20:33
Jeg kan komme i tvivl om, det kan være, at den blanke glasur simpelthen er slidt af ved vandoverfladen, og om den blå farve sidder fast i den ru keramik nedenunder. Jeg synes, at jeg kan huske toiletkummer, som aldrig kunne blive pæne og glatte igen. Hvis det er problemet, hjælper det selvfølgelig ikke at afsyre mere. Så er det en ny toiletkumme (som i øvrigt ikke koster alverden, hvis man selv kan skifte).
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2023 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hvis alt andet svigter, så virker en pimpsten/ skuresten som denne. Husk den skal være våd, ellers ridser den.
Prøv nu det her, glasuren kan ikke slides op. Men husk at slibe med vand.


Redigeret af Munch - 06-Oktober-2023 kl. 21:53
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:21
Den blå farve fra rengøringsmidlet må være gået i forbindelse med en kalkaflejring, som indtil da har været mindre synlig.
Ren keramik vil ikke kunne binde farven fra rengøringsmidler, men slidt keramik er mere modtagelig mht kalkaflejringer.

Det er kalken du skal have væk.

Bland en halv kop soda med eddike og rør det sammen til en pasta.
Smør pastaen på det ramte område og lad det sidde i 15 minutter, hvorefter det skylles af med eddike. 

Rens evt. efter med en blød skuresvamp.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:25
[/QUOTE]
glasuren kan ikke slides op.
[/QUOTE]

Hvor har du det fra?

Selvfølgelig kan glasur da slides/ødelægges, især ved brug af forkerte rengøringsmidler/-metoder
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

[/QUOT
glasuren kan ikke slides op.
[/QUOTE]

Hvor har du det fra?

Selvfølgelig kan glasur da slides/ødelægges, især ved brug af forkerte rengøringsmidler/-metoder
[/QUOTE]


Det siger min udlejer, da jeg bad om et nyt toilet fordi det er 20 år det jeg har. 


Redigeret af Munch - 07-Oktober-2023 kl. 17:29
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:33
Så ved din udlejer enten ikke, hvad han taler om eller også er han fyldt med løgn - måske for at slippe for at betale et nyt toilet???
Udlejere kan finde på de mest utrolige undskyldninger/forklaringer for at undgå at skulle til lommerne.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Så ved din udlejer enten ikke, hvad han taler om eller også er han fyldt med løgn - måske for at slippe for at betale et nyt toilet???
Udlejere kan finde på de mest utrolige undskyldninger/forklaringer for at undgå at skulle til lommerne.
Jeg har et lignende problem, men her bliver toilettet bare sort. Og det kan ikke fjernes med gængse kalkfjernere. Så jeg gik til udlejer der sendte en Vicevært med kost og spand - og sådan en blå skuresten/ pimpsten, og det tog misfarvningen. Men jeg er da heller ikke særlig begejstret for at skulle bruge tid på at skure misfarvningen væk, men det holder mindst en md. Og så er jeg i færd med at flytte, så jeg gider ikke brokke mig over det mere.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:46
Jeg vil påstå at netop brug af skrappe skuremidler / pimpsten hører under kategorien forkert rengøringsmetoder og det vil næsten med garanti forværre problemet med aflejringer fremover, så det bliver næste lejer sikkert glad for Evil Smile men du kan jo være ligeglad.

Hvis du skulle møde den nye lejer, kunne du jo komme til at nævne det Wink det bliver udlejer sikkert glad for, men så kan han jo lære det.....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 18:48
En almindelig skuresvamp burde kunne klare problemet uden at ridse. Så på med de lange gummihandsker og i gangSmileyer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 22:43
Min far havde et rengøringsselskab, der brugte de altid ren saltsyre i toiletkummer ved særlig slemme tilfælde, da det tog alt!
Det skal ikke sidde længe, da det netop kan ødelægge "glasuren", som I har omtalt, men så længe det bruges med omtanke, er det et forsøg værd...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu