recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Recordere.dk blevet en hælercentral?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Recordere.dk blevet en hælercentral?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Recordere.dk blevet en hælercentral?
    Sendt: 07-November-2013 kl. 12:01
Efter at have set DR udsendelsen Kontant forleden, fik jeg bestyrket en (mis)tanke jeg længe har haft. I udsendelsen var der et eksempel på en iPhone der var blevet købt med et stjålet kreditkort og herefter videresolgt, og det blev nævnt, at indbrudstyve i mange tilfælde også tog kvitteringen på de stjålne effekter med ved et indbrud.
Der har ofte været helt nye, eller næsten nye, dyre elektronikting til salg her på Recordere.dk, hvor jeg har undret mig over, at sælger ikke bare har benyttet sig af sin returret og fået den fulde købspris tilbage.
 
Hvad mener i?
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 12:13
Jeg mener, at denne debat slet ikke høre til i det her område.
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 12:14
Underlig overskrift! Men så længe man ikke køber varen fra ny så er muligheden altid til stede for snyd og bedrag.
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 12:19
Tror din mistanke er 100% begrundet...

Jeg kan da kun opfordre til at man kun køber varer herinde af folk som iøvrigt er aktive i div. debatter.
Det synes jeg da giver lidt tryghed...



Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 12:31
vil give både Kim og Flemming ret. Reelt set hører den ikke til her i køb/salg trådene, men på den anden side, så er det selvfølgelig fordi Flemming har fat i noget rigtigt, og derfor gerne vil gøre lidt opmærksom på det overfor nogle af de mennesker der som regel ikke er andre steder end i de her tråde. (og ja - jeg har en gang i mellem kigget lidt på nogle af profilerne herinde fordi det umiddelbart synes at være lettere fordægtigt og der er faktisk en hel del der udelukkende bruger recordere.dk som handelsplads - legalt eller ej)
Som Rangerjoe siger - kigger man lidt på hvad det er for nogle ting de deltager i herinde, så er der også en ret stor sandsynlighed for at kunne si en smule af de "brodne" kar fra selv. Folk der laver den slags vil yderst sjældent være aktive et sted hvor de også forsøger at komme af med tingene (med mindre de da er helt uden hjerne)  - Det er 100% op til en selv om man vil handle, men vi kan selvfølgelig kun håbe at fornuften vinder i de fleste tilfælde. Det er umuligt at lukke dem ude, og det er også rigtigt svært (for ikke at sige umuligt) på bare annoncen at skelne, men man kan selvfølgelig forsøge at lave lidt forarbejde inden man træffer sit valg.
Til top
akafester Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2011
Sted: Farum
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akafester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der har ofte været helt nye, eller næsten nye, dyre elektronikting til salg her på Recordere.dk, hvor jeg har undret mig over, at sælger ikke bare har benyttet sig af sin returret og fået den fulde købspris tilbage.

KUNNE det være fordi det er købt et sted hvor der ingen returret er?
Det forbavser mig at der er mennesker i denne verden der tror at alle steder er tvunget til returret. Det er altså ikke tilfældet også må man finde på noget andet. 
TX-P55VT60 - 2xPS3 - PS4 - Onkyo TX-NR 515 - Synology DS415+ - AppleTV 4 - iPhone 6S
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 12:57
Alle behøver jo heller ikke at være "skurke".

Men kan sagtens forstå synspunktet..
Samsung - UE65ES8005U - Benq W1070 - Pioneer VSX-827-K - Synology DS1815+ - iPhone 6S - Philips Hue - Nvidia Shield TV
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af akafester akafester skrev:

KUNNE det være fordi det er købt et sted hvor der ingen returret er?
 
Jo, det kunne det. Men jeg synes det er påfaldende, at nogle fortryder et køb i 10-20.000 kr.s klassen allerede efter få dage. Jeg mener, man gør vel sit forarbejde forinden et køb i denne prisklasse, så man undgår at komme i en fortrydelsessituation så kort tid efter købet.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg mener, at denne debat slet ikke høre til i det her område.
 
Er der andre områder du kan pege på, hvor den hører bedre hjemme?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Gucal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2013
Status: Offline
Point: 429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gucal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 13:29
Jeg synes befolkningen generelt har en tendens til at se negativt på tingene og vi er hurtige til at pege fingre.
Den største grund til at man sælger ting på diverse HW-forums er nok fordi at man kommer hurtigere af med det (hvis prisen er iflg markedet) og fordi der ganske enkelt er flere seriøse købere.

Oftest vælger folk også at sælge på fx dba, da man får mere derinde for sine ting, men man møder også rigtig mange useriøse "købere".

Jeg synes det er alt for ekstremt at tænke på noget er hæler når der ligger en kvittering eller andet købsbevis med. Om det så er få dage gammelt er ikke begrundelse nok til at jeg skal tænke at det er hælervarer
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 13:46
Det passer måske bedre i Bruger til bruger. 

Man kan jo tjekke en sælger her, før man handler:


Venlig hilsen
KB
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 14:04
Vil mene at et forum som dette er et dårligt sted at afsætte hælervarer.
Man kan ikke få den samme pris herinde (og andre lignede steder) som man kunne få i forhold til dba eller g&g.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu