recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Nad M22
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Nad M22

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Nad M22
    Sendt: 15-Marts-2023 kl. 07:28
Er der nogen som har erfaring med en Nad M22, er den driftsikker, eller er der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg vil købe sådan en, enten som makker eller afløser for min Lyngdorf 2175?

Frank 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 09:02
Hej Frank, jeg har haft både M22 og den nye M22.2 m.fl. med hjemme og lytte på, det var forbindelse med at jeg tidernes morgen gerne ville have noget mere power i min stue bio samt dertil hørende kraftigere subwoofere.

Der blev dog lytte testet på mine 802D3'er. 
Der er rigelig med power i dem begge, men jeg syns at 22.2 var noget hurtigere i sine anslag på f.eks. slagtøj, noget mere dynamisk, der er ikke tale om dag og nat men der dog en lille forskel. 
Nad 22.2 er også en lille smule kraftigere iht. spec.

I første hug lød det jo enlig meget godt, men efter nogle dage med forskellige typer musik, syns jeg personlig at lyden kig hen og blev for kedelig, klinisk og kold, hvilket bestemt ikke min kop te. 
Men det er jo hver sin smag. 

Jeg har aldrig været til Class D, men jeg forsøgte igen da jeg/vi helst ikke ville have store klodser af A/B forstærkere stående, og det var ikke nemt.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hej Frank, jeg har haft både M22 og den nye M22.2 m.fl. med hjemme og lytte på, det var forbindelse med at jeg tidernes morgen gerne ville have noget mere power i min stue bio samt dertil hørende kraftigere subwoofere.

Der blev dog lytte testet på mine 802D3'er. 
Der er rigelig med power i dem begge, men jeg syns at 22.2 var noget hurtigere i sine anslag på f.eks. slagtøj, noget mere dynamisk, der er ikke tale om dag og nat men der dog en lille forskel. 
Nad 22.2 er også en lille smule kraftigere iht. spec.

I første hug lød det jo enlig meget godt, men efter nogle dage med forskellige typer musik, syns jeg personlig at lyden kig hen og blev for kedelig, klinisk og kold, hvilket bestemt ikke min kop te. 
Men det er jo hver sin smag. 

Jeg har aldrig været til Class D, men jeg forsøgte igen da jeg/vi helst ikke ville have store klodser af A/B forstærkere stående, og det var ikke nemt.


Hvis jeg havde pladsen og varme fra forstærkeren ikke var et større problem, så ville jeg også kigge en anden vej end class D. Det var ikke med armene over hovedet at jeg sagde farvel til min Electrocompaniet effektforstærker i tidernes morgen. Men syntes at det jeg kan læse om M22 er at den ikke er helt kold i lyden. Så måske den vil kunne tilføje noget varme til lyden i stuen her som min Lyngdorf mangler...
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 12:57
Hvorfor ikke blot kigge efter nogle af de mange producenter som blot laver NCore eller Icepower moduler ? 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 12:58
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 05:30
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvorfor ikke blot kigge efter nogle af de mange producenter som blot laver NCore eller Icepower moduler ? 
Spændende idé, er de sådan ca. ens i lyden?
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2023 kl. 08:26
Det er en forstærker de skal helst ikke "lyde" af noget, med mindre de forvrænger.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2023 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvorfor ikke blot kigge efter nogle af de mange producenter som blot laver NCore eller Icepower moduler ? 
Spændende idé, er de sådan ca. ens i lyden?

Det er jo to forskellige producenter med hver deres teknologi så de lyder nok ikke ens. Hvor forskelligt er altid svært. Class D teknologi har jo massivt filter på udgangen som nogle synes gør negativt. Men det er uanset øverste hylde om du vælger deres store moduler👍


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2023 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvorfor ikke blot kigge efter nogle af de mange producenter som blot laver NCore eller Icepower moduler ? 
Spændende idé, er de sådan ca. ens i lyden?

Det er jo to forskellige producenter med hver deres teknologi så de lyder nok ikke ens. Hvor forskelligt er altid svært. Class D teknologi har jo massivt filter på udgangen som nogle synes gør negativt. Men det er uanset øverste hylde om du vælger deres store moduler👍


Helt enig, Class D forstærkere lyder bestemt ikke ens.
Nogle producenter operere stadig i det analoge domæne i en Class D forstærker, f.eks. Svenske Primare har deres eget Class D design med UFPD/ UFPD 2. Det er pt. den eneste Class D producent som jeg har hørt hvor gløden fra en god class A/B forstærker stadig er til stede (A60)
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2023 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvorfor ikke blot kigge efter nogle af de mange producenter som blot laver NCore eller Icepower moduler ? 
Spændende idé, er de sådan ca. ens i lyden?

Det er jo to forskellige producenter med hver deres teknologi så de lyder nok ikke ens. Hvor forskelligt er altid svært. Class D teknologi har jo massivt filter på udgangen som nogle synes gør negativt. Men det er uanset øverste hylde om du vælger deres store moduler👍


Nå nu har jeg bestilt en af deres NCore modeller,  går det helt galt er der vist en 45 dages returret og hvis ikke, så har jeg to Baghøjtalere som sikkert vil blive glade for den 😉
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2023 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvorfor ikke blot kigge efter nogle af de mange producenter som blot laver NCore eller Icepower moduler ? 
Spændende idé, er de sådan ca. ens i lyden?

Det er jo to forskellige producenter med hver deres teknologi så de lyder nok ikke ens. Hvor forskelligt er altid svært. Class D teknologi har jo massivt filter på udgangen som nogle synes gør negativt. Men det er uanset øverste hylde om du vælger deres store moduler👍


Nå nu har jeg bestilt en af deres NCore modeller,  går det helt galt er der vist en 45 dages returret og hvis ikke, så har jeg to Baghøjtalere som sikkert vil blive glade for den 😉

Fedt. Havde gjort det samme:)
Glæde mig til at høre hvad du synes
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu