recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Pioneer navigation (indbygget)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med Pioneer navigation (indbygget)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Pioneer navigation (indbygget)
    Sendt: 07-Juli-2010 kl. 18:28
Hej :-)
Så er der handlet ny bil, og i den forbindelse skal der installeres et navigationssystem/multimedia-.
Jeg har kigget på Pioneers,men kender dem ikke.
Er der nogle der vil dele deres erfaring?
 
Helt konkret kigger jeg på denne:
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 20:19
Er der slet ikke nogle der kender til Pioneers navigationer ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 22:20
Jo jeg har prøvet flere. De mindre modeller 7xx serie var meget langsomme, og 9xx lidt hurtigere. 10BT skulle dog være en del hurtigere, men har ikke prøvet det selv, så efterfølgeren 20 er nok endnu bedre, så tror ikke du går galt i byen.
Jeg har selv valgt Kenwood som havde en pris på ca 13 købt 1år gammel for 4kilo på bil side, og det er jeg super tilfreds med. TMC er meget bedre end på min gamle tomtom, og det at det er indbygget gør man har det med hver gang og så slipper man for det grimme lednings kluder hele tiden.
Minus er selvfølgelig at man ikke kan tage med i anden bil, men her ar jeg så min gamle tt i reserve.
Jeg ville selv hvis det var mig selv idag gå efter Pio, kenwood eller clarion, så kig på dem. Hvis det er en bil fra VAG så kan du også kigge på deres eget som går typisk for en 4 del dvs ca 5-7kilo for en ny på nettet, her er dog ikke DK sprog osv, da Vw Audi skode, seat  osv ikke mener det er nødvendigt.
Held og lykke med det.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 22:29
Hej Binne.
Tak for dit indslag :-)
Jeg får monteret den der hedder 20BT på fredag, og den skal sidde i min Hyundai ix 35, så jeg er meget spændt på hvordan det virker. Hvis det er noget L... ryger det ud igen :-)
Jeg skal nok komme med en tilbagemelding når jeg har kørt med det en uges tid.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 20:33
Jeg er ikke i tvivl om du bliver glad for det, Pioneer er super lækkert, og tillykke med bilen også, den er de sku sluppet meget godt fra ;o)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af binne binne skrev:

Jeg er ikke i tvivl om du bliver glad for det, Pioneer er super lækkert, og tillykke med bilen også, den er de sku sluppet meget godt fra ;o)
Ja det tror jeg også jeg bliver, og bilen har jeg nu haft et par måneder,og den er jeg rigtig glad forWink
Jeg har bare ventet på at 20BT modellen kom.så jeg fik det sidste nye medTongue
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 13:01
Nu er navien installeret og så småt benyttet.  Som navigation virker den upåklageligt, tydelige informationer i god tid. Muligheder for direkte valg (ændringer af valg) på skærmen under navigation og mange andre smarte funktioner, MEN men men...
HVORFOR FANDEN kan Pioneers elendige software-team ikke kigge lidt til de håndholdte navigationer i forhold til når man eks. skal taste en adresse efter postnummer?
Jeg SKAL vide hvilken flække vejen ligger i... Eks. ligger der nu (efter kommunesammenlægningerne) ofte flere veje med samme navn, i samme storkommune, men hvor jeg på min håndholdte Mio Moove 370 (til 1500 kr.) bare skal taste postnummer og vej, så finder den selv ud af om det er Haslev, Bråby, Dalby, rønnede eller andet.
Når jeg eks. skriver Kyse Overdrevs vej , 4700 Næstved, så skal jeg nu oplyse hvilken by det ligger i EFTER jeg har skrevet postnummer.    Godt nok får jeg en masse valgmuligheder,men på min Mio leder den mig direkte hen til den rette destination. (med mindre der er 2 ens vejnavne i samme postnummer, så spørger den hvilken en af dem det drejer sig om)
F... hvor er det dårligt.
Kan det virkelig være rigtigt at Pioneer ikke kan lave en softvære der er lige så effektiv som den lille håndholdte til 1500 kr. (i et app. til 15-16000 kr...... )
 
Der kommer mere når jeg få lært den bedre at kende..
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu