recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer Med HBB-TV (DR)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer Med HBB-TV (DR)

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Henno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 12:41
Svar fra sony support angående hbbtv på deres NX72x modeller


Tak for din mail.
Understøtter NX723 modellen dette? Efter hvad jeg kan læse skulle den gøre dette, men jeg kan ikke få det til at virke. Skal man på nogen måde aktivere funktionen?
  1. ja dit tv understøtter dette , men  er først tilgængelig i midt sommer.
  2. du vil kunne aktivere det inde i menyen men først når dette er tilgængelig i dk.



Med venlig hilsen,
Kim

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da

Nogle der ved om jeg kan snyde mit tv til at tro det er i tyskland eller et andet sted så jeg kan få det til at fungere?
Til top
hkknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 14:35
Yes!! Muhaha.

Nej, jeg har også ledt efter et sted at ændre lokation til Tyskland på nx723, jeg tror ikke det findes.
Til top
Henno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af hkknudsen hkknudsen skrev:

Yes!! Muhaha.

Nej, jeg har også ledt efter et sted at ændre lokation til Tyskland på nx723, jeg tror ikke det findes.

Det er faktisk lykkedes mig at ændre min lokation til tyskland. Brugte bare startguiden, her ændrede jeg land til tyskland, men beholde dansk som sprog. Men jeg synes ikke det har hjulpet.


Det virker faktisk. På sony 2011 modeller skal man blot køre start guiden igen, vælge tyskland som land og så virker det på DRs kanaler.

Den eneste ulempe jeg kan se er at kanalerne bliver placeret meget mærkeligt. Men dem kan man jo selv flytte.

Dette trick er også bekræftet af sony kunde service(som forresten har været sindsyg hurtig og god i sine svar):

Hej Henrik

Tak for din mail.

ja hvis du bruger tyskland som land er det nok muligt at bruge dette , men  husk så på at dine kanaler nok vil blive i anden rækkefølge.

I have heard that some people have it working on FY11 models...

This is true. If you have DVB-T and set country to "Germany", HbbTV will be working. This workaround will not work for cable customers (whenever it will be enabled by Stofa and YouSee) as the DVB-C tuning is tied to each operator in each country.


Med venlig hilsen,
Kim

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da



Redigeret af Henno - 18-April-2012 kl. 16:16
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 17:43
Er der nogen, som ved om det bliver/er tilgængeligt på LG HR550 C, eller om denne er for gammel til det sjov? jeg skulle hilse at sige, at jeg IKKE skal prøve lege med nogen servicemenu... Det er vist for langhåret for mig.
Til top
hkknudsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hkknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Henno Henno skrev:

 
Det virker faktisk. På sony 2011 modeller skal man blot køre start guiden igen, vælge tyskland som land og så virker det på DRs kanaler.
Godt fundet - det ser da meget blæret ud, der sker dog intet når jeg vælger en udsendelse på trods af at tv'et har fat i nettet. Nå, det løser sig forhåbentligt, håber blot kvaliteten er bedre end DR podcasts via apple tv, for det er godt nok elendigt.


Redigeret af hkknudsen - 18-April-2012 kl. 20:59
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af DR streaming DR streaming skrev:

jeg har testet på vt-30 og har virker hbbtv også
Jeg har forsøgt på mit 50VT30 (med seneste firmware) uden held.
Jeg har prøvet både på DTT og YouSee.
Er der noget, som skal aktiveres, for at det virker ?
Hilsen
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Henno Henno skrev:

Svar fra sony support angående hbbtv på deres NX72x modeller


Tak for din mail.
Understøtter NX723 modellen dette? Efter hvad jeg kan læse skulle den gøre dette, men jeg kan ikke få det til at virke. Skal man på nogen måde aktivere funktionen?
  1. ja dit tv understøtter dette , men  er først tilgængelig i midt sommer.
  2. du vil kunne aktivere det inde i menyen men først når dette er tilgængelig i dk.



Med venlig hilsen,
Kim

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da

Nogle der ved om jeg kan snyde mit tv til at tro det er i tyskland eller et andet sted så jeg kan få det til at fungere?

Ja jeg forstår ingen ting. Mit NX723 virker det perfekt på og mit er indstillet til DKConfused
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 11:18
jeg har et Sony Hx823, hvor i menuen finder jeg den lille røde knap ? til HBB-TV.

når gårudfra jeg ksal køre guide igen med tyskland som valgt land, det prøver jeg først.

Redigeret af daskino - 14-Maj-2012 kl. 11:40
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

jeg har et Sony Hx823, hvor i menuen finder jeg den lille røde knap ? til HBB-TV.

når gårudfra jeg ksal køre guide igen med tyskland som valgt land, det prøver jeg først.
 
 
Den røde knap på din fjernbetjener...
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 21:29
ja tak, så har jeg lavet tysklands tricket og jo nu kører DR.nu på mit Tv. Det er en dejlig smart overflade til at se gamle udsendelser på. Kan se at de også bruger det meget i Tyskland nu på deres kanaler. Endelig rart med en standard for SMART. TV. og glad for at mit næsten nyindkøbte TV understøtter det. så nu er der Netflix, Hulu med undertekster , Amazon prime video, DR.nu,Sony Music, stream fra NAS på én og samme fjernbetjening. fedt.

Redigeret af daskino - 14-Maj-2012 kl. 21:30
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af DR streaming DR streaming skrev:

jeg har testet på vt-30 og har virker hbbtv også


Skal der gøres noget specielt for at få det til at virke og er der tale om VT30Y modellen?

Og er der nogen der ved hvornår det kommer til Stofa?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Kiwa1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2008
Sted: Søborg, Danmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kiwa1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 04:31
Hej Steen
Jeg har spurgt Panasonic og fået svar på, at ingen af deres modeller kan bruges til HBB TV i NordenThumbs Down
Hilsen Kim
Dali 5,1 sæt: 2x Helicon 800, Helicon C200 MK2, 2x Helicon W200 og Helicon S600   
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu