recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer Med HBB-TV (DR)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer Med HBB-TV (DR)

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 22:24
Så er der endelig kommet hbbTV på Stofa Big smile Jeg har ikke fået det testet, men på mit Sony 32EX524 kommer der nu et Stofa smartTV logo op når jeg skifter til DR1 og når jeg så trykker på den røde knap kommer jeg ind i en menu med valg af diverse programmer. Det ser lovende ud. Det virker desværre ikke umiddelbart på min VT30Y.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Oprindeligt skrevet af Kiwa1 Kiwa1 skrev:



Hej Steen
Jeg har spurgt Panasonic og fået svar på, at ingen af deres modeller kan bruges til HBB TV i NordenThumbs Down
Hilsen Kim

Det gælder ikke for 2012 modellerne ( 50 serien ), disse blev demonstreret til Panasonic aften, hvor man også viste HbbTV featuren i brug.

Jeg har jo et WT50, men kan ikke finde ud af, at starte hbbTV op. Hvordan gør man det?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Oprindeligt skrevet af Kiwa1 Kiwa1 skrev:



Hej Steen
Jeg har spurgt Panasonic og fået svar på, at ingen af deres modeller kan bruges til HBB TV i NordenThumbs Down
Hilsen Kim

Det gælder ikke for 2012 modellerne ( 50 serien ), disse blev demonstreret til Panasonic aften, hvor man også viste HbbTV featuren i brug.

Jeg har jo et WT50, men kan ikke finde ud af, at starte hbbTV op. Hvordan gør man det?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:31
Hvis du er på Stofa er det for sent, de har det ikke længere
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvis du er på Stofa er det for sent, de har det ikke længere

Er på Yousee. Jeg så et sted, at det kunne lade sig gøre hos dem. Men hvordan går jeg ind?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JesperCph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperCph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 22:03
Det virker på min VT50 via Yousee (efter man har slået dataservices til).

Det er super med en standard som TV stationerne kan benytte i stedet for det fragmenterede SmartTV helvede de ellers må bakse med. Dog er stabilteten lidt svingende i min erfaring. Det sker ganske ofte at man kan se f.eks. 30 minutter og så stopper den bare. Og det ske samme sted hvis man genstarter den. Det kunne måske tyde på at det er hos DR at fejlen ligger. Jeg har ellers brugt det en del gange.
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af JesperCph JesperCph skrev:

Det virker på min VT50 via Yousee (efter man har slået dataservices til).

Det er super med en standard som TV stationerne kan benytte i stedet for det fragmenterede SmartTV helvede de ellers må bakse med. Dog er stabilteten lidt svingende i min erfaring. Det sker ganske ofte at man kan se f.eks. 30 minutter og så stopper den bare. Og det ske samme sted hvis man genstarter den. Det kunne måske tyde på at det er hos DR at fejlen ligger. Jeg har ellers brugt det en del gange.

efter man har slået dataservices til: Hvor slår du til? Når det er slået til, hvordan kommer du ind i det? Og hvilke kanaler?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JesperCph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperCph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
efter man har slået dataservices til: Hvor slår du til? Når det er slået til, hvordan kommer du ind i det? Og hvilke kanaler?

Det kommer an på TV'et. På min VT50 trykker jeg : Menu -> Indstilling -> Billedindstillinger (!) -> Datatjeneste applikation -> "Autostart Til".

Når jeg har gjort det, så kommer der automatisk en besked op når jeg går ind på en af DR's kanaler om at hvis jeg trykker "Rød knap" så starter den hbbtv som reelt er en mini-udgave af DR Nu.
Panasonic P55VT50
Dynaudio Xeo 3
Sonos
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af JesperCph JesperCph skrev:


Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
efter man har slået dataservices til: Hvor slår du til? Når det er slået til, hvordan kommer du ind i det? Og hvilke kanaler?


Det kommer an på TV'et. På min VT50 trykker jeg : Menu -> Indstilling -> Billedindstillinger (!) -> Datatjeneste applikation -> "Autostart Til".

Når jeg har gjort det, så kommer der automatisk en besked op når jeg går ind på en af DR's kanaler om at hvis jeg trykker "Rød knap" så starter den hbbtv som reelt er en mini-udgave af DR Nu.

Super. Det prøver jeg i morgen. Tak for hjælpen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperCph JesperCph skrev:


Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
efter man har slået dataservices til: Hvor slår du til? Når det er slået til, hvordan kommer du ind i det? Og hvilke kanaler?


Det kommer an på TV'et. På min VT50 trykker jeg : Menu -> Indstilling -> Billedindstillinger (!) -> Datatjeneste applikation -> "Autostart Til".

Når jeg har gjort det, så kommer der automatisk en besked op når jeg går ind på en af DR's kanaler om at hvis jeg trykker "Rød knap" så starter den hbbtv som reelt er en mini-udgave af DR Nu.

Super. Det prøver jeg i morgen. Tak for hjælpen.

Det var lige det, som skulle til. Det ser da spændende ud. Nu må jeg igen med at udforske det lidt.
Og mange tak for hjælpen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu