recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et lille PH A-200 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt lille PH A-200 problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Emne: Et lille PH A-200 problem
    Sendt: 21-September-2010 kl. 19:51
Har fået min A-200 i dag, smed 2 TB HDD i og ville køre NMT. Ville så lige køre en FW update først. Ingen problemer.
Men nu skriver den at den ikke kan finde HDD når jeg kører NMT.
 
Er der en af jer hurtige der har et svar.
 
Disk er


Redigeret af SVP03 - 21-September-2010 kl. 19:52
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:15
Man skal jo lige huske om derr er kommet mere end en opdatering ud over maj. Der er også en her fra september.
Nu er den i gang med NMT.
SVP03
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:40
Hej SVP.

Den sidste nye er fra den 14 maj 2010. Den nye skulle være på trapperne, rygterne siger på fredag, men det sagde de også sidste uge :-p

Men ja, evt. download maj opdateringen, lig den på en usb stick og tag den der fra, så installerer den også NMT apps.

Når disken er sat i maskinen, kan du så gå ind under Maintenance, her fra kan man partitionere og sætte disken op fra ny igen.

Personligt kører jeg ikke med HD mere pga. støj, men istedet NAS. Jeg oplever dog lidt netværksproblemer i ny og næ som du jo da slipper for :-p Desværre er LAN interfacet extremt langsomt hvad angår filoverførsel, og vi snakker hastigheder omkring 10-15 megabyte pr. sec., også selv hvis du får gigabit interface til at køre.

De fleste brugere har bedste hastigheder med FTP istedet for NFS eller smb.

Jeg har efterhånden baxet en del med den, så sig til hvis der er noget der driller. Jeg er desværre ikke overbevist om at den er guds gave til folket :-S

Dens video/lyd kvalitet fejler dog absolut intet.

Sig til hvis det driller.

God fornøjelse.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:53
Der var en ny fra 12 sept. tror jeg der stod.
Nu har jeg altid været utålmodig med sådan noget her. Hvordan ser jeg den som netværksdrev på min PC, kan kun se den som medieenhed i Win7. Skal have kopieret film over på den så den kan ryge ud i bilen.
 
Tilføjet:
Der er kommet NMT menu i setup. Hvad skal startes for at få lov at kopiere til den.


Redigeret af SVP03 - 21-September-2010 kl. 21:04
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 09:20
SÅ kører selve HDD og det hele.
Fik kun lige testet en film i går aftes.
Der er så lige opstået et nyt problem. Da den skal bruges i bilen og der ikke findes skærme endnu med HDMI ind, kører jeg med komposit og analog lyd ud.
På "Cars" har jeg lagt både det originale engelske lydspor i HD-MA over og det danske alm DTS. Der kommer kun lyd ud ved det danske, hvilket selvfølgelig også er det vigtigste.
 
Kan A-200 ikke sende HD lydspor ud analogt ?? Er det et SW problem eller hardware. ??
 
Skal lige siges at jeg ikke fik testet andre film, hvilket nok skal ske i aften.
SVP03
Til top
kk86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-September-2010
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 09:38
Mener kun det er HDMI du kan afsende ukodet hd lyd ud i, fordi det er den eneste standard der har nok båndbredde. Du kan eventuelt prøve at sætte popcornen til at afkode lyden og så sende det analogt ud. 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af kk86 kk86 skrev:

Mener kun det er HDMI du kan afsende ukodet hd lyd ud i, fordi det er den eneste standard der har nok båndbredde. Du kan eventuelt prøve at sætte popcornen til at afkode lyden og så sende det analogt ud. 
Den står til downmix, det hjalp ikke.
Der er ingen problemer over hdmi, kun analog lyd ud. Det er vel kun et spørgsmål om afkodning i software. Der sidder jo en DA konverter i.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 17:21
Hvilken værdi skal der stå i tcp rw for at få gigabit net til at kører. 0 auto bliver til 5290 og det virker så ikke. Har lige fået ny 16 ports d-link og har både en a-200 og c-200. Samme problem på begge 2.

Redigeret af SVP03 - 22-September-2010 kl. 17:21
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af kk86 kk86 skrev:

Mener kun det er HDMI du kan afsende ukodet hd lyd ud i, fordi det er den eneste standard der har nok båndbredde. Du kan eventuelt prøve at sætte popcornen til at afkode lyden og så sende det analogt ud. 
Den står til downmix, det hjalp ikke.
Der er ingen problemer over hdmi, kun analog lyd ud. Det er vel kun et spørgsmål om afkodning i software. Der sidder jo en DA konverter i.
Det var i menuen for bd navigation, der skal den altså stå til "avchd + single bd" for at få analog lyd ud, rigtigt logisk.
Så er der fremover altid masser af film med i bilen, på ferie og i sommerhuset.
Slut med ridsede BD og DVD skiver, møgunger. Smile


Redigeret af SVP03 - 22-September-2010 kl. 18:40
SVP03
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 17:07
Hej SVP. Du skal ikke regne med at få gigabit til at køre, det er et fåtal det kører stabilt hos.
 
Men, MTU vinduet skal været 1600 her også. Jeg tror ikke du får jumbo  frames til at køre på den. Men prøv 1600 ved auto.
 
Du vil helt sikkert kunne browse dine shares, men muligvis ikke afspille noget.
 
Men, jeg vil anbefale dig at køre 10/100 uanset hvad, du opnår få megabyte ekstra i sekundet på PCHen, der desværre ikke opfører sig som normale netværkskomponenter eller opnår hastigheder i nærheden af netkort, NAS mm....desværre.
 
Hvis du forresten ikke har set det, så tjek: www.networkedmediatank.com , det er dedikeret Popcorn forums.
 
Og ja, der er i dag kommet ny officiel FW


Redigeret af Pittens - 23-September-2010 kl. 17:11
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 19:09
Det er ok. med 100 mbit, det tager bare lidt længere tid at kopiere ned på hdd i den.
SVP03
Til top
kk86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-September-2010
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 13:50
Ligegyldigt hvad så kommer du aldrig over 20mb/sec hvis du har en intern disk i den og overføre via usb/net kabel. Jeg plejer at tage min hdd ud af popcorn og sætte i min stationære com, så kan jeg overføre med 60-70mb/sec
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu