recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et styk arv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEt styk arv

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 10:44
Wow.
 
http://vinylville.tripod.com/faq-4.html - What to do when you inherit a record collection that you know little about, and want to sell it.
 
Egentligt gentager den blot meget af det der står i tråden allerede, men der bliver da nævnt et par fag blade nederst i artiklen. Jeg ville nok også alliere mig (evt mod betaling) med en fagmand fra en rigtig musik-butik, men er enig i at du nok skal udenlands for at få en ordentlig pris.
 
Held og lykke!
 
Edit: http://www.goldminemag.com/ - de har et forum der måske var værd at besøge.


Redigeret af Mikkel.C - 04-August-2010 kl. 10:48
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:01

Wow.

Uden at jeg kan sige at jeg har stået i en tilnærmelsesvist tilsvarende situation, så ville jeg gribe det således an: For det første: Ingen panik-handlinger. Forskellen på hvad du kan få for at få hele samlingen skudt af asap, og hvad du kan få ved at lægge et stykke arbejde i salget, kan være massivt. Få hele dynen opmagasineret hos Boxit eller lignende, indtil du har en løsning, frem for at haste et salg igennem. Dernæst: Du skal have nogen til at sælge det for dig. Hvis ikke et auktionshus direkte vil tage sig af opgaven af en eller anden grund, så led efter nogen med forstand på området, evt. i butikker der sælger den slags (og gerne i udlandet), som vil påtage sig at sælge varerne "stykvist" (ikke bogstaveligt talt, men opdelt i logiske samlinger), på ebay eller lignende, mod at få en eller anden procentsats af den opnåede pris i provision. De procenter vil være MEGET godt givet ud, i forhold til at sælge det hele samlet. Jeg vil tro at det kan betale sig at have en fyr med erfaring på området til at bedømme standen af hver enkelt LP, så man får den rigtige pris, i stedet for at sælge dem som "ukendt stand".
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:04
mon hvordan skat vil vurdere og beregne arveafgift af sådan en samling??
 
Og jeg sætter lige en fed streg under forsikringsforhold, hvis den havner i boxit eller hos trediemand så er det meget vigtigt at det sker i overensstemmelse med forsikringsselskabet... sæt nu den forsvinder..... det vil altså være rigtigt surt


Redigeret af rhsin - 04-August-2010 kl. 11:11
Mvh

René
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

mon hvordan skat vil vurdere og beregne arveafgift af sådan en samling??
 
Og jeg sætter lige en fed streg under forsikringsforhold, hvis den havner i boxit eller hos trediemand så er det meget vigtigt at det sker i overensstemmelse med forsikringsselskabet... sæt nu den forsvinder..... det vil altså være rigtigt surt
 
DET betragtede jeg som en selvfølge, men det skader nok ikke at understrege det ekstra.
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 12:49
Jeg byder 100 pp ;)

Ok den går nok ikke. Jeg ville kontakte nogle af de forhandlere han har købt plader fra. De ved måske mere om samlingen end nogen anden. Måske de kan rådgive dig om hvad du skal gøre.

Du kunne jo skaffe en android telefon og scanne barcodes med ShopSavvy. Så kan du jo lære noget om deres værdi. Men opgaven er godt nok stor.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:03
WOW! det er jo helt vildt.
 
prøv at bladre de 2 bøger igennem, som ligger ved tlf. (vedr. værdifulde udgivelser) det kan være din onkel har overstreget nogle titler som han har?
 
 
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det er godt nok imponerende. Hvor har manden dog levet? Alle borde er jo fyldt med musik. Utroligt! :) 

Der må helt sikkert være nogle guldklumper i mellem. 
 
Simpelt.
 
Når man arbejer mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag og søndag ofte fra 6-22 (inkl. transport) eller i omegnen deraf, så er der ikke tid til meget andet.
 
Der var en lænestol fri til at kunne sidde og studere musik i :)
 
Hvad angår at få opmaganiseret musikken, er det ikke noget vi ønsker. Samlinen befinder sig i forvejen langt fra, hvor vi bor.
 
Jeg har selv taget kontakt til et engelsk auktionshus, som også har skrevet tilbage, nu venter jeg så på, at de ringer.
 
Ligeledes har jeg fået diverse andre henvendelser fra Danmark, så vi må se, hvad det fører til.
 
Naturligvis skal hele samlingen ikke bare sælges for en slik, men det er trods alt begrænset, hvad vi har af tid.
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 16:02
Det lyder til at i er ved at finde en løsning. Men pas nu på med at sende hele skidtet til udlandet Smile og så intet retur LOL Og snydere her hjemme. Hvad med alle de cd´er? De burde da være til at komme af med her hjemme. Hvor i landet befinder det sig ?
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 16:15
Det lyder til der er kendere herinde, kunne man ikke forestille sig nogen med interesse for plader kunne hyres til at stå for salget, evt. mod den betaling at de beholder nogle plader til sig selv?

Hvis det var noget jeg interesserede mig for, ville jeg nyde at gå op opdagelse efter eftertragtede ting, nyde og få styr på det hele, og få den bedste mønt hjem for det :)

Mvh Mickey
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 16:20
Hej Rasmusvn.
Efter hvad jeg kan tyde ud fra de billeder du har lagt ind her, så er der helt sikkert tale om en samling som ligger niveauer over, hvad man typisk finder. Jeg bemærker hans bøger og et godt magasin som Record Collector. Der er nok ikke mange eksemplarer af "For fuld musik". Sælg hele samlingen til højest bydende eller åben en butik. Du har varen! Mit umiddelbare indtryk udfra billederne er godt og tyder på kvalitet.
Hilsen fra
Simba
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 17:24
Uden at have den store forstand på plader tror jeg at den kan blive MEGET svær at sælge samlet.

En køber til en så stor samling vil formentligt være en butik som køber med henblik på videre salg.

Samlere med interesse i den har typisk selv en stor samling og vil kun være interesserede i "guldet". Men købe måske 44.000 plader for at høste guldet er der nok ikke mange som vil.

Så tror den på en eller anden vis skal splittes op og sorteres.
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
osh@foak.dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 19:37
Hej Ven.
 
Dette nærmer sig jo lidt af en drøm (ihvertfald for en musik freak som mig).
Du er nød til at gøre op med dig selv hvor hurtigt du vil/skal af med "bunken".
Det er som andre har skrevet, vanskeligt at sælge en så stor (blandet)samling i et hug og så få en "go" pris.
Hvis du ikke selv har forstand på musikken vil jeg forslå dig at kontakte en via nettet eller ann. der kan råde og vejlede omkring kvaliteter og priser, evt. inden for de enkelte gengre.
 
Jeg har selv en stor intresse inden for pop-beat og rockmusik fra perioden 1956 - 1985  og har samlet på vinylplader i over 30 år, jeg vil gerne være dig behjælpelig med en "slagplan" hvis du ønsker det .
Jeg har en hjemmeside  www. pladesamleren.dk godt nok ikke up to date men der står dog lidt facts om mig  og ellers er du velkommen til at ringe ell. skrive.
 
Venligst Ole Holst 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu