recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eye tv indstilling i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eye tv indstilling i DK

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BotNak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af chjeppe chjeppe skrev:

Det er rigtigt at du skal installe tuneren fra EyeTV, men den skal sætte op først. Prøv at check: http://www.silicondust.com/support/hdhomerun/instructions/dvb-c/



Nu må du altså holde op chjeppe - HD Homerun er ikke det samme som en Elgato Hybrid tuner.

1. HD Homerun er en netværks tilsluttet DVB-T/C dobelt tuner fra et andet firma.

2. Silicondust utility til HD Homerun dur altså ikke til en Elgato USB tuner - det er to forskellige produkt typer og producenter.

Elgato tuneren opsættes som alle andre Elgato tunere - som jeg beskrev under undstilliger-> enhed hvor det sættes om den er analog eller digital. Samtidig kan du se signalstyrke (det kunne jo være et defelt kabel)

En hurtig vejledning finder du her: http://support.elgato.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=3084

Jeg har nogle forskellige Elgato tunere (og en HD Homerun) - og den eneste Elgato der sættes anderledes op er NetStream (som svarer til HDHomerun). Faktisk bruger jeg begge på mac jeg bruger som HTPC ;-)

Og det der sættes anderledes op på NetStream er kun hvis den skal have statisk IP (og det kan gøres i browseren uden ekstra utility) - alle Elgato tunere sættes op og indstilles inde fra EyeTV, hvor også HD Homerun kan sættes op uden Utility.

HD Homerun utility er kun nødvendigt ved DVB-C - og kun på på HD Homerun !








Redigeret af BotNak - 30-December-2011 kl. 09:30
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2011
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 09:38
@BotNak: Helt enig - ved sgu ikke lige hvor jeg fik byttet rundt på de to tråde jeg havde gang i. Sorry

Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af nfxnru nfxnru skrev:

Men så er det ikke digitalt ??? Og altså ikke HD kanalerne jeg for?? 

Eller hvad?


Nu ved jeg ikke lige hvor tråden hoppede af sporet.

Men som nævnt skal du trække en ledning fra dit antennestik i væggen til din Eye TV Hybrid tuner.

Derefter skal du lave en kanalsøgning med Eye TV softwaren.
Du kan evt. følge den vejledning der er linket til tidligere i tråden.

Stofa sender hos mange antenneforeninger alle kanaler som digitale kanaler - og her hører HD-kanalerne også ind under.

Hvis du har Zaptor, skal du være klar over at dine kanaler er kodede og du derfor skal bruge en kortlæser sammen med din Hybrid tuner.


Redigeret af Krjstoff - 30-December-2011 kl. 13:31
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu