recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EyeTV - Program Guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EyeTV - Program Guide

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tanja67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanja67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EyeTV - Program Guide
    Sendt: 29-December-2012 kl. 10:40
Jeg er ikke sikker på om dette er det rette forum, men nu prøver jeg:

Programguide i Eyetv til Mac nr. 2

Vi er ved at få eyetv op at køre på alle platforme (Iphones, Ipads, TV,via Apple TV osv.) i huset, så vi har adgang til at optage og se optagelser ligegyldigt, hvor vi er i huset (eller når vi er væk hjemmefra).

Selve optagelserne ligger på en Mac mini, som er indkøbt kun til dette formål.

Vi kan dog ikke finde ud af at sætte eyetv op på min egen  Mac, så jeg også herfra kan styre eyetv-softwaren.

Jeg kan via en browser få adgang til optagelser - men ikke til program guiden - og det er da for surt. Vi har googlet lidt, men kan ikke umiddelbart finde ud af om der findes noget software til dette formål.

Eller om det 'bare' handler om at indstille den eyetv software der jo findes til Mac - på en bestemt måde.

Nogen herinde der kan hjælpe?

Mvh
Tanja
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 18:29
Der er lige lidt forskellige ting du skal være opmærksom på. -
1. eyetv på din mini er den overordnede applikation og ingen anden eyetv på en anden mac er i stand til at connecte og styre den, men du kan se optagelser på andre maskiner hvis du i indstillingerne vælger at dele arkivet med andre. Her kan du også vælge om du vil klargøre dem for ios-enheder så de kan se dem (det er ikke altid muligt at se HD-materiale på iphones, hvis de er af lidt ældre dato).
2. ios-apps har fuld adgang til din eyetv på mini'en, incl optage via epg, liveTV og optagelser. Det bliver selvsagt gemt på mini'en! :-)
3. du skriver du har en del ios/OSX enheder - jeg håber også du så har flere TV-tunere. du kan kun håndtere 1 tuner per enhed samtidigt. det er ikke muligt at dele den samme tuner med flere enheder på samme tid.

dernæst det med EPG'en. Afhængig af hvor du får dit TV-signal fra, så er der EPG data i signalet hvis du eksempelvis får det fra Yousee. Det er noget omstændeligt for den henter kun en 3-4dage ad gangen, og man skal derfor køre opdateringen 2 gange om ugen, hvilket er temmelig omstændeligt (det kører desværre ikke særligt automatisk! og den udfylder ikke data selv, man skal faktisk ind på hver enkelt kanal for at den viser epg data.)
Ønsker man ikke det, så kan man trække data ind via xmltv - søg på forummet for guides til dette. Der er en del af dem under "mediecenter" forummet. koster lidt penge, men hvis man virkelig mener det seriøst, så er det penge godt givet ud, og der er folk her på forummet der har lavet lidt scripts der kan sættes op til at køre automatisk.
Til top
Tanja67 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanja67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 18:44
Tak for dit svar.

Jeg kører i forvejen med xmltv - så det er i orden, selvom jeg stadig mangler at får det automatiseret.

Vi har 2 tv-tunere og min mand siger at der faktisk godt kan køre flere ting af gangen, fordi det er over netværket - eller noget i den stil.

Det vi IKKE kan få adgang til er PLANNER funktionaliteten - altså i den funktion, hvor EPG dataene bliver brugt. (Når vi gåår via en browser og vores eyetv konto, så får vi kun adgang til optagelser og live tv)

Det der undrer mig er at jeg ikke kan bruge den software som Macminien bruger til en ekstra computer - som ikke er styrende, men som bare har adgang til minien.

Alternativt kan jeg måske få adgang til hele min Mac mini via min anden Mac?? Og så styre det på den måde - men hvordan gør man lige det??


Redigeret af Tanja67 - 29-December-2012 kl. 18:45
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2012 kl. 19:30
Det har aldrig været muligt eftersom du reelt kun har betalt for 1 licens! :-) Der er ikke "total samhørighed" i netværket mellem installationer af eyetv.
Jeg kan se på dit svar du kører med HDHomerun, og det er sådan set fint, men der er stadig kun 2 tunere og derfor kun mulighed for at bruge 2 enheder af gangen (afhængig af ens behov er det også rigeligt :-) )
du kan planlægge optagelser på din ipad eller din iphone, da disse apps går ind til din eyetv applikation på mini'en, mens den anden applikation på en anden mac KUN kan få lov at se dit arkiv og intet andet. Det er bygget sådan fra Elgato's side.
Du behøver ikke gå på en hjemmeside for at planlægge hvis du er i huset. Det kan du sagtens gøre via en IOS enhed. der skal du blot gå ind i den normale program guide og så vælge en udsendelse, så kan du vælge om du vil se den eller optage den.
Er du udenfor hjemmet er der mulighed for at bruge "myeyetv" via https://my.eyetv.com/ (du skal tilmelde dig og sætte det op på din mini!)

MEn ja - du kan ALTID lave ekstern login eller skærmdeling eller vpn fra din anden maskine. Du skal blot gå ind i systemindstillingerne på din mini og i Deling sætte op så du kan få lov at logge ind fra din anden mac. - så har du fuld adgang fra den maskine. (noget omstændeligt dog. jeg gør det dog via "LogmeIN" app'en fra min ipad en gang i mellem hvis jeg er ude af huset. - kan ikke streame tv-derfra, men kan godt arbejde nødtørftigt på maskinen hvis EYetv skal genstartes eksempelvis.)


Redigeret af claus_jac - 29-December-2012 kl. 19:40
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu