recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel! 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFarvel! 

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 08:19

Jeg har fået samme holdning, gider heller ikke og bruge 5 min mere på det.
alle kan købe hvad de vil, det er jo ikke mig som skal se på billedet. 
der er jo bedre rådgivning rundt om i detalhandelen end her. man kan jo se alle skærme i korrekt indstilling og sælger ved jo meget mere om de forskelilige teknologier end på reocdere

Jeg gælder mig bare til oled på et tidspunkt, så jeg må jo nøjes med en pioneer 500M. jamen er plasma da ikke udgået





Redigeret af xcardman - 08-Juli-2009 kl. 08:19
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg har fået samme holdning, gider heller ikke og
bruge 5 min mere på det. alle kan købe hvad de vil, det er jo ikke mig
som skal se på billedet. der er jo bedre rådgivning rundt om i
detalhandelen end her. man kan jo se alle skærme i korrekt indstilling og
sælger ved jo meget mere om de forskelilige teknologier end på
reocdere


Well, personalet i butikkerne går ikke i total plasma baglås hvis en kunde
nævner ordet "LCD"
Mange herinde (specielt plasma folk) er ikke særlige skarpe til at
gennemskue at kunder faktisk har et behov som IKKE hedder 100%
billedekvalitet.
Jeg har da mange kunder som godt ved plasma nok giver det bedste
billede, men de vil også have noget som er pænt at se på når TVet er
slukket, det er jo et møbel, eller have et TV med bedre lyd end hvad
gennemsnittet har.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 08:43

alle er velkommen til at købe hvad de vil, så kan de jo bare går ned i en butik. så får de næsten med garanti også et lcd. fint nok med mig, igen er det jo ikke mig som til se på det.

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 08:55

Sjovt at der skal være så meget påstyr over plasma/LCD

Som det fremgår af flere af trådene, så spørg folk jo hvor de får det bedste billede for pengene, og som det ser ud nu (måske 2 måneder siden), så er PLASMA jo helt klart den teknologi der giver mest for pengene.

Hvis folk de ikke ønsker et plasma tv, så lad være med at spørg hvor man får det absolut bedste billede, men gør det med det samme klart, at man ikke ønsker at høre om plasma.

Indtil nu er det plasma der giver det bedste billede, men hvis nu LCD/Laser kommer med et bedre fjernsyn, så er det da klart at bølgen vil vende.

Men om alle omstændigheder, alle de svar her på forummet er jo en guide, ikke et krav, derfor skal man altid tage ned i butikken og se fjernsynet før man køber, forummet giver jo bare et forslag til hvad man især bør se på.

Hvis jeg selv skal nævne noget negativt ved plasma er det jo klart at de har højere strømforbrug end et tilsvarende LCD tv.

Med venlig hilsen
Jonas B

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Hvis folk de ikke ønsker et plasma tv, så lad være med at spørg hvor man får det absolut bedste billede, men gør det med det samme klart, at man ikke ønsker at høre om plasma.



Nu er det jo ofte når man spørger om LCD og har LCD som et krav, at man får en masse plasma smidt i hovedet og modtager en masse, efter min mening, nedværdigende kommentarer fordi man vælger noget andet eller har andre krav.
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:05

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Nu er det jo ofte når man spørger om LCD og har LCD som et krav, at man får en masse plasma smidt i hovedet og modtager en masse, efter min mening, nedværdigende kommentarer fordi man vælger noget andet eller har andre krav.

Det kan jeg kun give dig ret i, men det kan jo også være nogen der ikke ved at plasma er en mulighed, og her bør man måske lige give et lille peg om at plasma er bedre. Men hvis brugeren senere i tråden gør det klart igen at han ikke ønsker at høre om plasma, skal diskussionen om plasma jo stoppe med det samme.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:38
Der er da ikke særlig meget plasma vs. LCD mere herinde? Er der? Anyhow. Jeg er ganske tilfreds med begge tv. Har Plasma i soveværelset, og der passer det egentligt meget godt ind.

Lidt surt du smutter pga. folk har det med at gå ret så højt op i sin mening. (til tider for højt) Men så er det jo så heldigt at man bare kan skippe de indlæg man ikke gider se på - eller tager seriøst.

Hvad med at blive, og så bare tage "de hellige" med et gram salt? Der er jo mange andre fine tråde herinde.


Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Nu er det jo ofte når man spørger om LCD og har LCD som et krav, at man får en masse plasma smidt i hovedet og modtager en masse, efter min mening, nedværdigende kommentarer fordi man vælger noget andet eller har andre krav.

Det kan jeg kun give dig ret i, men det kan jo også være nogen der ikke ved at plasma er en mulighed, og her bør man måske lige give et lille peg om at plasma er bedre. Men hvis brugeren senere i tråden gør det klart igen at han ikke ønsker at høre om plasma, skal diskussionen om plasma jo stoppe med det samme.

Der er lige så mange som fra start af skriver, jeg vil ikke have plasma. Og så vælter det ind, hvorfor vil du ikke have det bedste billede.

Og trådstarter har skrevet ikke plasma.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
FallenAngel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:50
Hvad så hvis man både har LCD (Toshiba 47Z3030D) og Plasma Panasonic (TH42PZ85EA) skal man så også mobbes, eller kan jeg erklære mig Schweiz da jeg holder med alle :D
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Nu er det jo ofte når man spørger om LCD og har LCD som et krav, at man får en masse plasma smidt i hovedet og modtager en masse, efter min mening, nedværdigende kommentarer fordi man vælger noget andet eller har andre krav.

Det kan jeg kun give dig ret i, men det kan jo også være nogen der ikke ved at plasma er en mulighed, og her bør man måske lige give et lille peg om at plasma er bedre. Men hvis brugeren senere i tråden gør det klart igen at han ikke ønsker at høre om plasma, skal diskussionen om plasma jo stoppe med det samme.

Der er lige så mange som fra start af skriver, jeg vil ikke have plasma. Og så vælter det ind, hvorfor vil du ikke have det bedste billede.

Og trådstarter har skrevet ikke plasma.

Men som det nævnes er det desværre ikke ualmindeligt at den bagved liggende årsag til at fravælge plasma er manglende viden om fordele og ulemper ved både plasma og lcd. Hvis man tilstrækkelig mange gange hører at plasma er dødt, plasma får burn-in, de holder ikke så længe som lcd, de kan ikke bruges i dagslys osv osv, så er der da ikke noget sært i at man på forhånd afskriver det.

Jeg kan ikke se noget forkert i at spørge ind til hvorfor man på forhånd har "låst" sig fast på lcd, men det skal naturligvis gøres på en ordentlig måde, og hvis der så er tale om et kvalificeret valg udfra konkrete behov og sober information, så er den jo ikke længere - så må plasmatilhængere bare acceptere det.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:18
Selv hvis trådstarter starter ud med "ingen plasma", er det da godt at høre netop HVORFOR. Vi er her for pokker for at hjælpe, og netop ikke lade ham blot købe katten i sækken. Hvis han vil have kyndig vejledning, så er det her. Hvis han vil høre flok tåber som råber LCD er vidst nokd et bedste har jeg hørt fra min kammerats far's bror som arbejder i elgiganten, så smut på HOL eller Jubii fora.

Dette er uden tvivl det forum hvor man får mest kyndig vejledning og bedst mulighed for at få købt det RIGTIGE. Og der er skisme mange flotte plasma tv, endda flottere end LCD vil jeg mene. Tidligere samsung serier, Pioneer, V10, LG's tv. Ja selv B&O's flotteste TV er efter min mening et plasma. Du kan endda få DLNA til plasma tv, og de fåes endda ret tynde, dog begrænset af teknologiens termer til at lave dem tyndere PT. Men for the love of god. Hvad forskel giver et par CM når vi snakker TV?!
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:20

Enig!

Selvfølgelig skal folk spørges om, der er en fornuftig årsag til at de foretrækker LCD (og det kan der jo godt være)!

Grunden til at folk bliver spurgt, er netop at man oftest ser at fravalget af plasma er baseret på fejlagtige antagelser, i forhold til burn-in , holder ikke så længe , plasma er "dødt" (iøvrigt en underlig grund, en Pioneer skærm bliver jo ikke ringere af at de ikke produceres mere??), etc....

 



Redigeret af thor-thor - 08-Juli-2009 kl. 10:24
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu