recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvel! 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFarvel! 

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2009 kl. 23:48

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Nu må du spænde hjelmen... Pana har længe fået tæsk for at være grimme og så ændrer de design så de næsten på en prik ligner et Samsung.. OG SÅ ER DE STADIG GRIMME???

Ja det gælder sådan set ikke kun dig for jeg har hørt andre sige det også. Det bliver altså ikke grimt bare fordi der står Pana på fronten ;)

IMHO findes der meget få TV der er flottere end et G10 - hold KAFFE det er flot.. super linier og minimalistis design.

Panasonic ligger godt nok langt fra design toppen i mine øjne og 2009 har ikke været et fremskridt. De kunne lære en del af LG på det punkt synes jeg - ikke mindst sidste års PG6000. Mit indtryk er at alle 2009 Pana'er (X, S, G) ligner hinanden og der er ikke gjort meget ud af designet. Har selv 2 fra 2008 så ikke helt afskrækket .

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Problemet er at folk ikke fortæller baggrunden for deres ønsker! Her på siden er det jo generelt således at bedste tv=bedste billedkvalitet 

Når man opretter en tråd herinde og eksempelvis spørger om "bedste tv til max 10k" så vil man ofte få det svar at man skal kigge på et plasma i den prisklasse, da det generelt er der, hvor man får den bedste billedkvalitet til pengene.

Såfremt man så har specielle ønsker/krav må man jo udspecificere dette: meget lys i stuen, specielt design, meget tynd skærm, stor anvendelse som computerskærm etc.... Dette ville formentlig betyde at rådene også ville gå på disse parametre og ikke kun på billedkvalitet...

Så ville plasma jo ikke være "standardsvaret"

Jo. Der er eksempel (eksempler) på, at en ny bruger på sitet har efterspurgt råd vedr. et ca. 26" [LCD] af hensyn til pladsen (bredden). Også her var automatsvaret en 40" eller 42" Panasonic. Jeg husker ikke de yderligere detaljer nøjagtigt, men Panasonic-mafiaen foreslog noget i retning af at blænde en dør af for at få plads til Panasonic-apparatet.

 

Til top
BalooDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af BalooDK BalooDK skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Jamen skal vi nævne Otto, Rasmus Larsen, diverse andre top profesionelle folk som ved hvad de snakker om? Ærlig talt. Folk er sgu for ignorente.

Ok, her står jeg så af !! Det er meget muligt at de nævnte personer er 'top professionelle', men hvordan definerer man lige det ?

Hvad gør disse personer mere egnede til at bedømme billedekvalitet end andre ??

Ved da ihvertfald at Otto har diverse kurser i korrekt billedkvalitet etc.  Idet de nævnte i et eller andet omfang har gjort billedkvalitet til deres levevej/interesse må man vel formode at de ved et par ting? 

Jeg er bestemt heller ikke uenig i at fx Otto ved hvad han snakker om, men en sælger i Fona eller El-Giganten har jo gjort TV generelt til deres levevej, men det betyder jo ikke at de ved noget som helst !!

Jeg har set tv i 35 år og ser 8 timers fjernsyn om dagen, så jeg må da også være professionel....

Billedekvalitet er da en smags sag, ligesom designet på tv'er er en smags sag. Ved godt jeg bliver slagtet nu, men her kommer MIN MENING:

Jeg har en kammerat der har et ISF kalibreret Pio 5090 og i MINE øjne er det et vanvittig dårligt billede. Farverne er underlige, kontrasten helt hen i vejret og dybden i billedet mangler. Selvfølgelig kan det sagtens være et korrekt billede, det tv viser, men i MINE øjne er det bare ikke til at holde ud at se på. 

Det er jo fair nok, men udgangspunktet må vel være at skærmen skal kunne vise kildematerialet så korrekt som muligt. Hvad brugeren så vælger som sine indstillinger, er jo vedkommendes eget valg

Netop ! Og teoretisk set kunne producenten af kildematerialet være farveblind eller have grå stær !!

Har selv et Sony LCD og kan da sagtens se at det ikke har verdens bedste billede, men i mit valg var bla. strømforbrug, pris og design, nogle vigtige parametre og så må man jo gå på kompromis med billedekvaliteten. Er dog ganske tilfreds med mit tv og specielt ved blu-ray syntes jeg det sparker røv ;)

Igen fair nok, der er andet i livet end billedkvalitet. Så længe man er bevidst om at det er et kompromis og man ikke kan få det hele på en gang er der jo ingen, der brokker sig over det

Jeg er personligt ligeglad med om mit tv er plasma eller lcd, bare jeg kan holde ud at se på det, både når det er tændt og når det er slukket. Desværre tror jeg at mange af de plasma fanatikere der er her på forum, er farvet af de 'top professionelles' meninger og egentlig ikke har en seriøs mening selv.

Uden egne meninger ville debatten næppe blive så ophedet herinde!

Tværtimod.... pga. mangel på egen mening, så vil mange forsøge at forsvare deres 'påduttede' mening, måske for selv at blive endnu mere overbevist om, at de har valgt rigtigt

Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub


Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 08:25
De fleste som køber et plasma tv, vil gerne have et billede som det så ud på et crt tv. Det gør et pioneer og kan vise et nogenlunde korrekt billede.

Har selv et Sony LCD og kan da sagtens se at det ikke har verdens bedste billede, men i mit valg var bla. strømforbrug, pris og design, nogle vigtige parametre og så må man jo gå på kompromis med billedekvaliteten. Er dog ganske tilfreds med mit tv og specielt ved blu-ray syntes jeg det sparker røv ;)

den udtales er rigtig fin, men desværre siger mange med lcd tv at deres tv er bedre end pioneer eller bare har et langt bedre billede og den holder bare ikke.

Jeg har en kammerat der har et ISF kalibreret Pio 5090 og i MINE øjne er det et vanvittig dårligt billede. Farverne er underlige, kontrasten helt hen i vejret og dybden i billedet mangler. Selvfølgelig kan det sagtens være et korrekt billede, det tv viser, men i MINE øjne er det bare ikke til at holde ud at se på. 

er jo klart man synes det hvis ens eget tv er lcd og som står i standard indstillinger. det kan et pioneer også vise. Men så skal man ikke købe et pioneer tv.
men hvis man har denne holdning, har man jo altid haft den holdning at et crt tv så rigtig dårlig ud. Så må man håbe et lcd tv var det først tv 



Redigeret af xcardman - 09-Juli-2009 kl. 08:30
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Problemet er at folk ikke fortæller baggrunden for deres ønsker! Her på siden er det jo generelt således at bedste tv=bedste billedkvalitet 

Når man opretter en tråd herinde og eksempelvis spørger om "bedste tv til max 10k" så vil man ofte få det svar at man skal kigge på et plasma i den prisklasse, da det generelt er der, hvor man får den bedste billedkvalitet til pengene.

Såfremt man så har specielle ønsker/krav må man jo udspecificere dette: meget lys i stuen, specielt design, meget tynd skærm, stor anvendelse som computerskærm etc.... Dette ville formentlig betyde at rådene også ville gå på disse parametre og ikke kun på billedkvalitet...

Så ville plasma jo ikke være "standardsvaret"

Jo. Der er eksempel (eksempler) på, at en ny bruger på sitet har efterspurgt råd vedr. et ca. 26" [LCD] af hensyn til pladsen (bredden). Også her var automatsvaret en 40" eller 42" Panasonic. Jeg husker ikke de yderligere detaljer nøjagtigt, men Panasonic-mafiaen foreslog noget i retning af at blænde en dør af for at få plads til Panasonic-apparatet.

Selvfølgelig er der eksempler på at dem der svarer, tager udgangspunkt i egne forhold istedet for, som de burde, at tage hensyn til spørgerens forhold.

Jeg mener dog stadig at det oftere er spørgeren, der ikke kommer med de rigtige informationer (ofte formentlig fordi de ikke ved, hvilke oplysninger der er relevante for at kunne give gode råd), i de tråde hvor der bliver talt forbi hinanden...

Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg mener dog stadig at det oftere er spørgeren, der ikke kommer med de rigtige informationer (ofte formentlig fordi de ikke ved, hvilke oplysninger der er relevante for at kunne give gode råd), i de tråde hvor der bliver talt forbi hinanden...

Enig. Det er vel også, hvad man må regne med, når spørgerne typisk ikke gør sig den ulejlighed at tjekke, hvad der allerede er svaret på lignende spørgsmål. Og ja, der er mange tråde, men man behøver faktisk kun læse ganske få, da konklusionerne i vid udstrækning er de samme.

Man kan så nok også regne med, at disse spørgere heller ikke helt er klar over, at de er på et hardcore ekspert-/nørdforum, hvor svarene vil være derefter.

Men under alle omstændigheder skal debatten selvfølgelig foregå i en ordenlig tone og med respekt for, at folk har forskellige præferencer.

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 14:20
Det egentligt meget sjovt ...

Trådstarteren siger farvel fordi han ikke gider Plasma Vs. LCD kampe mere - og straks bliver hans tråd til en Plasma Vs. LCD kamp tråd.

Det er sgu egentligt ironisk
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 15:17

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det egentligt meget sjovt ...

Trådstarteren siger farvel fordi han ikke gider Plasma Vs. LCD kampe mere - og straks bliver hans tråd til en Plasma Vs. LCD kamp tråd.

Det er sgu egentligt ironisk

Synes egentligt det sjoveste er at han føler at det er nødvendigt at oprette en tråd og fortælle folk at han smutter. Er det ikke rimeligt ligegyldigt?

Jeg kan forstå det hvis han starter en tråd for at skabe debat om plasma vs LCD krig, men det er jo slet ikke tilfældet. Han opretter et emne og har faktisk ikke skrevet i det senere. Så ligger det da lige til højrebenet at emnet netop bliver et Plasma vs LCD emne.

Og lad os nu se om han overhovedet bliver væk. Husker tydeligt et citat der beskriver det meget godt: "Leavers never whine, Whiners never leave".

Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det egentligt meget sjovt ...

Trådstarteren siger farvel fordi han ikke gider Plasma Vs. LCD kampe mere - og straks bliver hans tråd til en Plasma Vs. LCD kamp tråd.

Det er sgu egentligt ironisk


Heh! Fantastisk tråd!

Lige hva' jeg også sad og tænkte...
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:14

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

"Leavers never whine, Whiners never leave".

Høj klasse

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:27

, jeg vil ikke leje med jer andre mere, så jeg opretter en tråd for at fortælle jer det.

Tjaaa, sådan kan man også stille "den grimme plasma-mafia" i skammekrogen...

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2009 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

, jeg vil ikke leje med jer andre mere, så jeg
opretter en tråd for at fortælle jer det.


Tjaaa, sådan kan man også stille "den grimme plasma-mafia" i
skammekrogen...


Jamen hån ham da endelig. Det kommer der helt sikkert en masse godt ud
af.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu