recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feedback på YouSee Samsung SMT-H3106
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFeedback på YouSee Samsung SMT-H3106

 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
Forfatter
Besked
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Foxhunter Foxhunter skrev:

Tror dette bliver den berømte dråbe i bægeret og jeg derfor skifter tilbage til den gamle sagem 60, der sagtens kunne leje film via antennestikket...

Aarh, det kan den nu ikke, men man kunne koble den til telefonnettet, det er måske det du tænker på??
mvh Christian
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Foxhunter Foxhunter skrev:

Totalt skod!!!

Jeg har så alligevel fået denne boks og kan kun sige, at det hele bare kører som det skal; men alligevel er det hele noget møg!

For med den nye boks kan jeg så ikke leje film uden, at den har forbindelse til internettet og derfor skal kobles sammen med min router!

Tror dette bliver den berømte dråbe i bægeret og jeg derfor skifter tilbage til den gamle sagem 60, der sagtens kunne leje film via antennestikket...

Sagem 60 via telefonstikket.
Du kan koble boksen trådløst til din router. Det virker fint.
Har du internet via YouSee? Hvis ikke bør du kunne komme på nettet via antennekablet.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Foxhunter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Foxhunter Foxhunter skrev:

Tror dette bliver den berømte dråbe i bægeret og jeg derfor skifter tilbage til den gamle sagem 60, der sagtens kunne leje film via antennestikket...

Aarh, det kan den nu ikke, men man kunne koble den til telefonnettet, det er måske det du tænker på??

Ja, der har du naturligvis ret...  Havde den faktisk slet ikke tilsluttet nettet, men ringede bare via min telefon og fulgte anvisningerne og vupti, så var der film... Den funktion kunne de da godt have bibeholdt med den nye boks...

Hvordan får jeg Samsung-boksen til at snakke trådløst med min router....?

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Foxhunter Foxhunter skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Foxhunter Foxhunter skrev:

Tror dette bliver den berømte dråbe i bægeret og jeg derfor skifter tilbage til den gamle sagem 60, der sagtens kunne leje film via antennestikket...

Aarh, det kan den nu ikke, men man kunne koble den til telefonnettet, det er måske det du tænker på??

Ja, der har du naturligvis ret...  Havde den faktisk slet ikke tilsluttet nettet, men ringede bare via min telefon og fulgte anvisningerne og vupti, så var der film... Den funktion kunne de da godt have bibeholdt med den nye boks...

Hvordan får jeg Samsung-boksen til at snakke trådløst med min router....?

Prøv at se her. Begge bokse fra Samsung skal kobles på nettet på samme måde.



Redigeret af joern.loenborg - 14-Januar-2009 kl. 15:09
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 00:49
Efter en halv dag med 3106 kan jeg med sindsro sige - sikke dog et elendigt skod produkt.

Sløve menuer og opstart

Ringe modtagelse af fjernbetjenings signalet - Særligt sammenlignet med Sagem 60 hvor man nærmest kan pege hvorhen man vil.


Elendig zoom funktion

Tilsyneladende en noget neddrosslet radio funktion i forhold til den gamle

Pinligt ringe tekst tv - minder om noget fra 1988

Nu får den et par dage til, men tvivler på at jeg ikke bytter den ud med Sagem boksen igen, så må jeg leve uden et par HD kanaler - og så kan 3106 ryge ind i skabet, med håb om nogle opdateringer der batter.

Ville føle mig meget skuffet hvis jeg havde betalt fuld pris for en ny.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 06:53

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Efter en halv dag med 3106 kan jeg med sindsro sige - sikke dog et elendigt skod produkt.

Sløve menuer og opstart

Ringe modtagelse af fjernbetjenings signalet - Særligt sammenlignet med Sagem 60 hvor man nærmest kan pege hvorhen man vil.


Elendig zoom funktion

Tilsyneladende en noget neddrosslet radio funktion i forhold til den gamle

Pinligt ringe tekst tv - minder om noget fra 1988

Nu får den et par dage til, men tvivler på at jeg ikke bytter den ud med Sagem boksen igen, så må jeg leve uden et par HD kanaler - og så kan 3106 ryge ind i skabet, med håb om nogle opdateringer der batter.

Ville føle mig meget skuffet hvis jeg havde betalt fuld pris for en ny.

Det er ikke fordi, jeg vil imødegå dine synspunkter, men blot konstatere at de ting du påpeger, har været kendt meget, meget længe............. og været diskuteret her i forum lige så længe. Har du som aktivt medlem ikke undersøgt det inden anskaffelsen?
Jeg har da også en Sagem 60 stående, men vil ikke drømme om, at bruge den i stedet for hverken en Samsung 3106 eller 3126.
Hvad med billedet? Det skriver du ikke noget om - det er vel oftes grunden til at skifte boks.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er ikke fordi, jeg vil imødegå dine synspunkter, men blot konstatere at de ting du påpeger, har været kendt meget, meget længe............. og været diskuteret her i forum lige så længe. Har du som aktivt medlem ikke undersøgt det inden anskaffelsen?
Jeg har da også en Sagem 60 stående, men vil ikke drømme om, at bruge den i stedet for hverken en Samsung 3106 eller 3126.
Hvad med billedet? Det skriver du ikke noget om - det er vel oftes grunden til at skifte boks.



Har overhovedet ikke undersøgt folks erfaringer med den nej - Prisen gjorde at jeg let vil afskrive det hvis jeg ikke brød mig om den, og jeg kan såmænd også sælge den for noget mere end jeg har givet så intet problem der...et godt gammeldages impulsindkøb 

Billedkvalliteten? Ja HD kanalerne ser da fantastisk ud, men da jeg ikke har købt HD pakken ville jeg godt kunne leve uden tv2sportHD og 5HD. På SD kanalerne synes jeg ikke umiddelbart at forskellen springer i øjenene, lidt måske men ikke noget overvældende..kan være forskellen bliver tydeligere hvis jeg ser Sagem boksen igen.

Den eneste positive overraskelse indtil videre, har være program guiden som jeg synes er noget bedre - men det ændre ikke ved, at jeg indtil videre synes det er et temmeligt ringe produkt, måske jeg kan vænne mig til skavankerne, selvom jeg synes at de er graverende - som det er nu ville jeg absolut kun anbefale den, hvis man meget gerne vil have HD kanalerne, da de bestemt er flotte.

Nu prøver jeg at kode min logitech fjernbetjening til den, og ser om det hjælper lidt fordi den der følger med ville jeg ikke tilbyde min værste fjende
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Nu prøver jeg at kode min logitech fjernbetjening til den, og ser om det hjælper lidt fordi den der følger med ville jeg ikke tilbyde min værste fjende

Det kan du roligt gøre. Min Logitech af den billige slags 525 virker godt. Er dog stadig mere retningsbestem end til mine andre tilslutninger.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
corgi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 15:17

Jeg har kasseret min HD boks eller rettere sagt smidt den på genbrugsstationen  og taget min Sagem 60 frem igen  så nu er jeg sluppet af med alle de problemer  , sagem boksen virker fint ingen hakken eller skratten og knald i lyden  , fjernbetjeningen kan jeg pege op i loftet og den virker alligevel

Og jo jeg ved godt at jeg ikke kan se HD kanalerne  dem er jeg også ligeglad med  ,  har selv flere samsung produkter som virker fint  så det er meget underligt at den HD boks ikke kan være bedre  jeg var sikker på da jeg købte den at produktet lå på højde med dem jeg havde i forvejen  , men nej den overgik ikke mine forventninger  og nu var jeg blevet tilstrækkeligt træt af den  sidste opdatering gjorde det ikke bedre  , det eneste den boks kan bruges til er hvis man har et havebord der vipper kan man lægge den under det ene ben  

forsøgte at sælge den herinde for et par hundrede kroner  det kunne jeg ikke engang  og her på forum kender alle boksen så det er ikke så mærkeligt at den ikke blev solgt  ,  så nu kan jeg se  TV med ren lyd og roligt billede en hel aften  det er hvad jeg  har ønsket længe  HD boksen er ikke optimal og jeg tror aldrig nogen sinde den bliver det   på et år skulle det kunne fixes uanset om det er Yousee eller Samsung  der skal gøre det  , man skulle mere tro det er en Advokat der laver softvaren det passer bedre med tiden  

 

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 16:22
Jeg skiftede til Samsung boksen da jeg har hørt at supporten på Sagem vil holde op. Og så bruger jeg også det til at optage nogen gang.
Leif
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Foxhunter Foxhunter skrev:

Totalt skod!!!


Jeg har så alligevel fået denne boks og kan kun sige, at det hele bare kører som det skal; men alligevel er det hele noget møg!


For med den nye boks kan jeg så ikke leje film uden, at den har forbindelse til internettet og derfor skal kobles sammen med min router!


Tror dette bliver den berømte dråbe i bægeret og jeg derfor skifter tilbage til den gamle sagem 60, der sagtens kunne leje film via antennestikket...



Boksen kan normalt gå på nettet via antennestikket. Lyser link lampen?
Til top
corgi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 19:02

Det kan godt være supporten stopper på Sagem boksen har ikke undersøgt det   , men nu har jeg heller ikke haft så meget support  så jeg vil mærke forskellen  , med Sagem boksen kan mit TV køre en hel aften uden at jeg må slukke boksen  efter et par timer

Den HD Boks jeg havde kunne ikke gå på nettet og der var heller ikke lys i link lampen  , der er internet i mit kabel  men jeg har ikke  TDC internet måske derfor 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 17181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu