Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rallew
Junior bruger
Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:24 |
Jeg havde også problemer da jeg først købte selector for ca. 5 måneder siden. Der hakkede billedet også helt vildt så det ikke var til at holde ud at se på. Det viste sig at stikdåsen i væggen var synderen og der kom så to TDC teknikere ud og udskiftede den. Det viste sig at den stikdåse jeg havde i væggen var tilbage fra rudderkonge var knægt, så han undrede sig over hvordan jeg overhovedet kunne se TV, hehehe.
|
|
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 18:08 |
|
|
thedude
Bruger
Oprettet: 07-Februar-2008
Status: Offline
Point: 54
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 23:02 |
Hey!
Feedback tja... Nu er jeg ikke ekspert i det tekniske, men vil alligevel komme med nogle betragtninger.
Det undrer mig, at der er så mange på dette forum (hvad har Yousee egentlig af magt herinde??), der forsvarer Yousee med næb og klør, hvergang der rettes konstruktiv kritik. Her er hvorledes jeg ser det udefra:
Yousee lancerer i første omgang en HD-box, som er en ren katastrofe rent teknisk, og må trække den ud af markedet igen. Herefter går der en rum tid, før de igen kaster sig ud på markedet med et nyt produkt, og så tænker man: Fint, de har lært lektien, og her er det produkt alle har ventet på. Men nej, igen er Yousee's kunder betatestere, og vores feedback skal således optimere deres produkt. Argumenter som" Jamen så skulle du have ventet et halvt år mere på produktet" giver jeg ingenting for. Enten lancerer man, eller også gør man ikke! Hvor fanden ser man ellers denne fremgangsmåde brugt? INGEN! Altså ud over andre monopollignende foretagner alá Microsoft osv. Meget tankevækkende...
Og jeg giver ingenting for argumenter som: "Det er jo ny teknologi", "smalt kundegrundlag i DK" mv... ÆVL! Teknologien bliver brugt flittigt i andre lande, og Danmark er altså ikke pionerland for denne type produkter.
Hvis jeg nu købte et andet teknologisk produkt (og jeg er ligeglad med om prisen er 100 kr eller 10000kr, så skal det fandeme virke uden pis fra starten af!
Den eneste årsag jeg kan finde til den rosende omtale af produktet, må skyldes Sagem-modtagerens katastrofale kvalitet, og så synes man dette er meget bedre=godt produkt. FORKERT... Meget middelmådigt produkt, som ikke er færdigudviklet - Sagem'en var således bare katastrofal dårlig - og Samsung'en middelmådig til dårlig...
My 2 cents...
|
|
weblance
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
|
Sendt: 07-Februar-2008 kl. 23:07 |
thedude skrev:
Hey!
Feedback tja... Nu er jeg ikke ekspert i det tekniske, men vil alligevel komme med nogle betragtninger.
Det undrer mig, at der er så mange på dette forum (hvad har Yousee egentlig af magt herinde??), der forsvarer Yousee med næb og klør, hvergang der rettes konstruktiv kritik. Her er hvorledes jeg ser det udefra:
Yousee lancerer i første omgang en HD-box, som er en ren katastrofe rent teknisk, og må trække den ud af markedet igen. Herefter går der en rum tid, før de igen kaster sig ud på markedet med et nyt produkt, og så tænker man: Fint, de har lært lektien, og her er det produkt alle har ventet på. Men nej, igen er Yousee's kunder betatestere, og vores feedback skal således optimere deres produkt. Argumenter som" Jamen så skulle du have ventet et halvt år mere på produktet" giver jeg ingenting for. Enten lancerer man, eller også gør man ikke! Hvor fanden ser man ellers denne fremgangsmåde brugt? INGEN! Altså ud over andre monopollignende foretagner alá Microsoft osv. Meget tankevækkende...
Og jeg giver ingenting for argumenter som: "Det er jo ny teknologi", "smalt kundegrundlag i DK" mv... ÆVL! Teknologien bliver brugt flittigt i andre lande, og Danmark er altså ikke pionerland for denne type produkter.
Hvis jeg nu købte et andet teknologisk produkt (og jeg er ligeglad med om prisen er 100 kr eller 10000kr, så skal det fandeme virke uden pis fra starten af!
Den eneste årsag jeg kan finde til den rosende omtale af produktet, må skyldes Sagem-modtagerens katastrofale kvalitet, og så synes man dette er meget bedre=godt produkt. FORKERT... Meget middelmådigt produkt, som ikke er færdigudviklet - Sagem'en var således bare katastrofal dårlig - og Samsung'en middelmådig til dårlig...
My 2 cents...
|
HØRT!
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
|
Sendt: 08-Februar-2008 kl. 00:07 |
Hej Alle
V I G T I G T
Dette emne er til feedback på selve boksen, og ikke debat om YouSee's politik.
Hold det til teknisk feedback på hardwaren / softwaren.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
OTol
Super bruger
Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
|
Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:03 |
Hej.
Jeg var ude for her til morgen, at jeg ikke kunne tænde boxen.
Den havde stået standby i nat og stod med uret på. Den reagerede ikke på fjernbetjeningen på anden måde end at tænd knappen på boxen skiftede fra rød til grøn, men uret var stadig på. (Jeg havde prøvet STB knappen) Jeg prøvede alt muligt, at skifte fra HDMI til Scart, at slukke og tænde bag på boxen, men intet hjalp. Jeg kunne heller ikke komme ind i menuerne. Jeg ingede til TDC og han foreslog at gendanne fabriksinstillingerne ved ny boot. Det hjalp, men så måtte jeg igennem hele installations proceduren igen, og min favoritliste var selvfølgelig også væk.
Det kan vel ikke passe, at den skal genstartes hver anden dag.
|
|
Gatti
Ny bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Status: Offline
Point: 4
|
Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:25 |
Efter 1 dags brug er mine umiddelbare kommentarer;
Pro: * HD kanalerne stå super godt * Fjernbetjening kan også bruges til Samsung tv
Cons * Langsom menu * Størrelsen på billedet er forkert på visse kanaler * Undertekster er meget store på nogle kanaler, og på Discovery HD er de meget ringe (svært læselige)
Jeg vil alligevel give den pga. HD - det ser for vildt ud!
|
|
OTol
Super bruger
Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
|
Sendt: 08-Februar-2008 kl. 12:03 |
Efter genstart i moges, fandt den alle kanaler, men nu ville jeg tænde for den igen, og så mangler flere kanaler, bl.a. 1,2 og alle HD kanaler
|
|
jespermart
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
|
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 14:07 |
efter flere dages brug ser listen såleds ud.
Positivt Godt billede på HD kanalerne men med noget hakken
Negativt Pixelering, billedudfald og nogen hakken i billedet specielt på HD kanalerne. Men også på de almindelige kanaler oplever jeg biledudfald samt pixelering Menuerne kunne som nævnt tidligere i tråden sagtens være hurtigere, men jeg prioriterer billedkvalitet over menu
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
|
DonRon
--
Oprettet: 07-April-2007
Status: Offline
Point: 351
|
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 21:28 |
plus
* fedt design * Dolby Digital 5.1 * hdmi * HD modtager * nu & næste & "resten" * HD kanaler i "ægte" WIDESCREEN
minus
* nu & næste zap * Dolby Digital 5.1 via. hdmi * text tv på 4:3 TV
= SPRØD BOX :)
BTW. DR1 & DR2 er ikke "ægte" widescreen, det er der kun på HD kanalerne
|
|
weblance
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
|
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 22:14 |
Min mening om det youSee bør lave om:
- Hastighed på menuer og opsætning skal speedes op - Nummertasterne skal kunne bruges i favoritlisten - Undertekster skal laves mindre og gerne pænere - Mulighed for at skalere letterboxed 4:3 til 16:9 - Bedre kvalitet på HD kanalerne, fx. kører Kanal 5 HD ikke særlig godt når der sendes HD materiale - Dolby Digital 5.1 over HDMI - Autoopdatering af EPG - "Nu&Næste" forsvinder ikke altid af sig selv
Men alt dette er jo blevet nævnt utallige gange . . . synes bare at jeg ville skrives op på listen af dem der har disse problemer
Redigeret af weblance - 10-Februar-2008 kl. 22:02
|
|
weblance
Bruger
Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
|
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 22:15 |
-
Redigeret af weblance - 09-Februar-2008 kl. 22:15
|
|