recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fejl i kodi eller et sted hos mig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fejl i kodi eller et sted hos mig?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 23:20
Skrot brugen af den router du har fået leveret fra din IP. Køb en god Router (som skal bruge din nuværende router/modem som Gateway.) Det forstår NetGear NigthHawk X10 rigtig godt. Da jeg installerede den sørgede den for alle indstillinger så den nu har sit eget netværk, og bruger den eksisterende router som gateway
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 07:56
fortæller netgear nighthawk også min nuværende router at den skal gå i "bridge mode" ?

det er noget med at skal man sætte sin egen router op hvis man har yousee eller i mit tilfælde hiper, så skal man sætte ens router i bridge mode for at kunne tilføje sin egen router, det var super enkelt dengang jeg have yousee, men hos hiper er det vist en anden historie, jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man sætter deres router i bridge mode nemlig..
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

er der nogen som har en ide til hvorfor dette sker? det var jo årsagen til vi fik tilsendt en  ny router i sidste uge, men det afhjælper tydeligvis ikke problemet. det er ha,rende frustrende!!! 
Jeg gætter på, det "nye" netværk har samme netværksnavn og -nøgle; sørg for at få dine enheder til at glemme det eksisterende netværk, inden du forbinder på ny.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 08:24
det er samme navn, samme kode og alle enheder der er tilkoblet wifi er sat op forfra, men de mister forbindelsen en gang daglig og jeg må genstarte deres router for at få forbindelse igen. 

jeg forstår ikke hvorfor og kan virkelig ikke finde fejlen. 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

fortæller netgear nighthawk også min nuværende router at den skal gå i "bridge mode" ?

det er noget med at skal man sætte sin egen router op hvis man har yousee eller i mit tilfælde hiper, så skal man sætte ens router i bridge mode for at kunne tilføje sin egen router, det var super enkelt dengang jeg have yousee, men hos hiper er det vist en anden historie, jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man sætter deres router i bridge mode nemlig..
Har intet ændret på YouSee routeren. Den fungerer som sit eget netværk. Dvs. alt der tilsluttes den,får en adresse i det her segment: 192.168.0.x, mens alt det der er tilsluttet min NetGear får en adresse i det her segment: 192.168.1.x. Det er vældig praktisk for mig, da jeg her en lejer boende, som så er tilsluttet YouSee routeren. Så kan han ikke se mit netværk, og jeg kan ikke se hans
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 22:11
Mon også det virker på en router fra hiper? Det er da et forsøg værd;)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Mon også det virker på en router fra hiper? Det er da et forsøg værd;)
Ellers har Elgiganten jo en super returnerings politik. Prøv det, og returner det. Det har jeg brugt mange gange. Derfor handler jeg næsten altid i Elgigantens fysiske butik. Men det er ikke sikkert din lokale butik har den Netgear (koster jo over 3 kkr.)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

Mon også det virker på en router fra hiper? Det er da et forsøg værd;)
Jeg er næsten sikker. Netgear Routeren var meget informativ. Den fortalte mig at den var bag en anden router som den ville benytte som en gateway. Så den havde helt styr på det. Aldrig før oplevet en så intelligent router/accesspoint

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 08:02
Heads-up: Dobbelt NAT (2 routere) er ikke en god løsning og det vil give dig problemer, hvis du f.eks. er gamer.

Du kan tilslutte en hvilken som helst router til en hvilken som helst anden router og det vil fungere, som MCenterFreak beskriver det.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Du kan tilslutte en hvilken som helst router til en hvilken som helst anden router og det vil fungere, som MCenterFreak beskriver det.
Det er jeg ikke helt enig i.
Mange routere vil komme op og slås med hovedrouteren, idet de begge vil være DHCP servere. Derfor er det med disse routere nødvendigt at omkonfigurere dem så de fungerer som Access Points, eller at man omkonfigurerer hovedrouteren, så den er i Bridge mode, og den sekundære router så er DHCP server
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
lazzie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 20:00
Hej

Jeg havde det samme problem, har et setup med en Synology nas og en Nvidia shield med SPMC(Kodi variant til Nvidia sheild)
Hvor jeg fik samme melding, at SPMC kodi ikke kan få forbindelse til fjernservere, det betød jeg ikke fik opdateret fanart (cover på film) jeg kunne stadig se filmene i mappen og også afspille dem.
Afhjulpet ved ny installation af SPMC Kodi så kører det perfekt igen.
Jeg vil derfor mene problemet intet havde at, gøre med mit netværk men ,udelukkende et software problem.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 08:17
Et godt råd hvis du vil slippe for al det scraper bøvl med Kodi. Få installeret Ember Media Manager, så klarer den opgaven for dig, også slipper du også for at skulle scrape med TMDB i Kodi.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu