recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fibernet - Hvilken router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fibernet - Hvilken router?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rsp1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rsp1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 09:14
I har begge ret. Jeg aner ikke det fjerneste om netværk og routere;-)

De routerer af mærket netgear som jeg har modtaget fra yousee har ikke været voldsomt imponerende!

Den sidste nye jeg har modtaget hedder netgear c6250 og giver en anelse bedre signal end de forrige. Hvis signalet bare kunne blive 30-40% bedre ville jeg være tilfreds;-)

Jeg ved at flere elektroniske anordninger kan forstyrre signalet.

Jeg bor i en ganske alm hus på 129kvm i et plan. Jeg bruger mit på kontoret i køkkenalrummet samt i stuen. Netværket er opstillet på kontoret. Herfra en en mur i letbeton til køkkenalrummet (her virker nettet upåklageligt) og herfra er endnu en mur af samme art til stuen og her falder signalet mærkbart.

Jeg har kigget på Asus er-ac68u wireless :-) men mindre kan gøre det hvis det fungere;-)

Det fra netgear c6250 er det en router som ligger over middel ?

På forhånd 1000 tak for svar:-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

At sige manden ikke har sat nogle kravspecifikationer op for sit wifi, er vist en nødløgn. Han skriver tydeligt, hvad den skal kunne klare og en estimeret pris. At han ikke skriver at den skal understøtte AC kan vel ligeså godt skyldes at han slet ikke kender til AC standarden eller nogen andre standarder for den sags skyld.

Lad os lige få tingene på det rene, ikke mindst hvad oplysningerne OP skriver overhovedet er værd:

"Min router står på mit kontor og 2 mure væk befinder stuen sig med mit smart-tv."

2 mure væk. Hvor langt er det? Er det specielle mure, mursten, blød/træmur eller gasbeton med jerntråd i?
I det hele taget, så er det som du også skriver, ikke sort/hvidt i WiFi. "2 mure væk" kan i nogle tilfælde fungere uden problemer, og i andre med massive problemer. Jeg har også 2 mure mellem min router og mit "spillerum". Men der rækker min Asus "Black Adder", som skrædder i helvedet.
Derfor er det ikke umiddelbart oplysning, man kan bruge til så meget.

"Kan i anbefale en fornuftig router med god rækkevidde til 4-800kr (blevet anbefalet linksys E3000)."

Til gengæld rammer du rigtig, når du anbefaler ham et produkt inden for prisen. Om det er med eller uden AC er egentlig ligegyldigt, medmindre han har eller får et behov inden for nærmeste fremtid. Det ved vi ikke.

Asus er kendt for at have nogle af de kraftigste routere/ap. Så hvis ikke det virker med en Asus i hans tilfælde, så er der ikke meget der virker, andet end at trække et kabel og sætte en ekstra AP op.

EDIT - Den hedder ikke Black Adder, men Dark Knight eller noget i den stil. Modellen er RT-N66U.



Redigeret af Kandersen - 18-December-2014 kl. 12:55
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Rsp1979 Rsp1979 skrev:

I har begge ret. Jeg aner ikke det fjerneste om netværk og routere;-)

De routerer af mærket netgear som jeg har modtaget fra yousee har ikke været voldsomt imponerende!

Den sidste nye jeg har modtaget hedder netgear c6250 og giver en anelse bedre signal end de forrige. Hvis signalet bare kunne blive 30-40% bedre ville jeg være tilfreds;-)

Jeg ved at flere elektroniske anordninger kan forstyrre signalet.

Jeg bor i en ganske alm hus på 129kvm i et plan. Jeg bruger mit på kontoret i køkkenalrummet samt i stuen. Netværket er opstillet på kontoret. Herfra en en mur i letbeton til køkkenalrummet (her virker nettet upåklageligt) og herfra er endnu en mur af samme art til stuen og her falder signalet mærkbart.

Jeg har kigget på Asus er-ac68u wireless :-) men mindre kan gøre det hvis det fungere;-)

Det fra netgear c6250 er det en router som ligger over middel ?

På forhånd 1000 tak for svar:-)

Du bor i nogenlunde det samme som mig. Og som du kan læse af forrige indlæg, så kan min Asus ikke dække den anden ende af huset, selvom der også kun er "2 mure imellem".
Jeg bor i et 1plan vinkel hus på 128kvm. Min "hoved router" er placeret i det yderste hjørne, men den kan ikke dække enderne/vinklerne helt ud i et tilfredsstillende signal. Jeg orkede ikke rode med forskellige udstyr mere, så jeg gik den tunge vej, trak et kabel, og har nu et ekstra AP opsat i enden af den ene vinkel. Og jeg har nærmest 100% signal overalt i den vinkel. Nu mangler jeg bare den anden vinkel, men der er behovet ikke helt det samme.

Her er et billede der viser det lidt tydeligere.


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 12:49
ASUS RT-AC68 vil, uden problemer, dække hele dit hus - og formentlig også din have...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:



Hvorfor rekommandere en allerede forældet 802.11ac router som ASUS RT-AC66U?, når man kan få et som understøtter en nyere ac variant som Asus RT-AC87U?



Fordi en RT-AC68 endnu har en bedre dækning! Diverse test bekræfter dette. Kun hvor du benytter en RT-AC87 både som router OG access point,mfår du reelt højere hastigheder...

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

ASUS RT-AC68 vil, uden problemer, dække hele dit hus - og formentlig også din have...

M.v.h.

Hvem skriver du til, Henrik?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

ASUS RT-AC68 vil, uden problemer, dække hele dit hus - og formentlig også din have...

M.v.h.


Hvem skriver du til, Henrik?


OP, selvfølgelig!

M.v.h.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

ASUS RT-AC68 vil, uden problemer, dække hele dit hus - og formentlig også din have...

M.v.h.


Hvem skriver du til, Henrik?


OP, selvfølgelig!

M.v.h.

Okay, men den der "uden problemer" skal du som sagt passe på med. Årsagerne til problemerne kan være andet end routerens rækkevidde Wink

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 16:35
Jeg har i årevis haft routeren placeret på loftet, der er ubenyttet.

Tidligere havde jeg routeren stående på gulvet i mit kontor, men det gav signalproblemer på grund af murede skillevægge.
Der er rigtig godt signal til husets ca 300 m2 i et plan samt i vort orangeri, hvor det dog ind imellem opstår signalproblem især, når jeg streamer DR på min Tablet. Her skygger tykke mure.

Trådløst kører vi uden hensyn til om enheder modtager eller sender.
Routeren er en Netgear 300 N

Selv en nabo, der bor ca 70 m væk, trækker på den, når hans router ikke virker.

Jeg afprøvede flere dualbandroutertyper for to år siden. Men det var ingen succes. Fra kraftigt signal på det ene bånd, skiftedes uden forklaring til næsten ingenting. De blev returneret.

Jeg har indenfor toårs reklamation fået udskiftet, jeg tror, mindst fire netgearroutere, der pludselig holdt op med at virke. Efter forsøget med andre fabrikater og dualband vendte jeg tilbage til Netgear, der også havde det bedste signal og tilmed uden brug for ekstraforstærker.

Ps Min første router i 1995 kostede dengang kr 5000. Den var faktisk så god, at den hele natten automatisk og ustandselig ringede op til 112. Det samme gjorde mine kollegers. Det stod på i måneder. Gad vide hvordan vagtcentralen klarede det?

Redigeret af bentpetersson - 18-December-2014 kl. 19:15
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
backfixer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-August-2005
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér backfixer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 16:43
"Jeg har indenfor toårs reklamation fået udskiftet, jeg tror, mindst fire netgearroutere, der pludselig holdt op med at virke. Efter forsøget med andre fabrikater og dualband vendte jeg tilbage til Netgear, der også havde det bedste signal og tilmed uden brug for ekstraforstærker."

Hvordan har du dem stående på loftet?
Her tænker jeg på meget varme / kulde med mindre der er udnyttet loft.

Er kulde/varme og måske deraf følgende kondens årsagen til de mangen opbytninger eller har du bare været uheldig
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af backfixer backfixer skrev:

"Jeg har indenfor toårs reklamation fået udskiftet, jeg tror, mindst fire netgearroutere, der pludselig holdt op med at virke. Efter forsøget med andre fabrikater og dualband vendte jeg tilbage til Netgear, der også havde det bedste signal og tilmed uden brug for ekstraforstærker."

Hvordan har du dem stående på loftet?
Her tænker jeg på meget varme / kulde med mindre der er udnyttet loft.

Er kulde/varme og måske deraf følgende kondens årsagen til de mangen opbytninger eller har du bare været uheldig


Loftet er tørt og uopvarmet og bortset fra en tværgående brandmur i Leca findes ingen skillevægge. Jeg har været vant til i mit job at måle netop fugt i trækonstruktioner og især på lofter. Jeg vil betegne loftet som normalt. Det er ventileret i ht reglerne.

Jeg mener ikke at årsagen til udskiftning skyldes kondens, men måske. Routeren bliver måske lidt lunere.

Jeg har hævet routeren ca 75 cm over loftsisoleringen

Redigeret af bentpetersson - 18-December-2014 kl. 16:57
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 18:01
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu