recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film på medie center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film på medie center

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 23:31
Du skal købe en intern disk, ikke en ekstern.

Synologys DSM (operativsystem på den NAS du linker til) er rimelig intuitivt, så det er et udmærket bud. Inden du køber, så læs lidt op på det og overvej præcis hvad du vil bruge sådan en NAS til. De kan meget andet end at være netværksharddiske, men er det blot den funktionalitet du ønsker, kan du købe en billigere model end 218+.

Med mindre Synology har ændret deres terminologi for nyligt, er første ciffer et udtryk for hvor mange diske, der er plads til (2 i dette tilfælde), mens de to næste er årstal for modellen. Derefter kommer j (skrabet udgave), ingenting (normal udgave), + (udvidet udgave, fx med eSATA og hurtigere HW), play (er jeg ikke helt sikker på hvad dækker over).

Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 23:43
Mange tak. Er virkelig glad for hjælpen.

Jeg skal kun bruge den til film. 

Jeg vil nok gerne have at den kan tage 30 tb så den er lidt fremtidssikret. 
Og gerne bruger venlig. 


Kan i anbefale nogle? 


Redigeret af sokken - 06-Oktober-2018 kl. 23:43
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 23:48
Nej du ønsker nok ikke at købe en der kan tage 30TB. for det første koster selve kassen uden harddiske en god 4-6000,- og hvis du skal have alle dine film over koster det yderligere 2-4000, afhængig af hvordan du vælger at lave det og her taler vi ikke engang de fulde 30TB, men kun de 8TB jeg skrev i mit første indlæg. - Hvis du ikke har nogen som helst i omgangskredsen der kan hjælpe bare en lille smule, så læser du helt vildt op på NAS, RAID, HybridRaid, Atv, Chromecast - INDEN du begiver dig ud i at købe noget som helst.

Har man ingen anelse om hvad computere er, så vil jeg vove den påstand at man reelt bare skal glemme det indtil man har lært noget.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 00:01
Jeg kender måske en der kan hjælpe men troede bare ikke det var så besværligt og der måske var et step to step guide eller lignende for nybegyndere som mig
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 07:50
Til dit behov. Så gør som jeg.. jeg har installeret plex media server på min computer. Så har jeg jeg et Shield tv med plex app. Og den æder atmos som det var smør. Med atv4k får du ikke atmos med infuse eller med plex på atv. De prøver at presse Apple til at få låst op for det. Men om det lykkes tja
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 08:03
Min anbefaling, og det er kun en sådan, er at købe en billig NAS til at starte med. Evt. DS218j til knap 1400 kr. eller måske en brugt model. Personligt havde jeg nok købt en brugt med et par diske i.

Herfra kan du rode med det og finde ud af, hvordan du egentlig vil have det uden at have skudt for mange penge af, og selv den skrabede model er rigeligt fin i lang, lang tid. Og når den ikke er det længere, er den det stadigvæk til andre ting (fx timemachine, hvis du havde haft appleprodukter).

Jeg købte selv DS212j tidernes morgen og den er stadig i brug til timemachine-backups og musikstreaming. Hvis du leder brugt, er det dog ikke den eller tilsvarende du skal købe, for efter vor tids standarder er den meget sløv.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 10:07
Hej
Synes også du skal starte med en billig NAS , fex en WD my cloud , 2TB eller 4TB , vel ca 1500kr i Elgiganten. Dertil en ATV4k , som du også får gavn af til så meget andet. Og en ordentlig router , Gigabit , 100MB router er ikke god nok. Så skal du have et BD-drev , hvis du ikke har det i forvejen. Jeg købte et eksternt drev , som jeg satte på min bærbar.
Så er det i gang med at rippe , jeg anbefaler MKV.
Så over med filmene på NAS...Og installere Infuse på ATV...
Der ligger masser af arbejde forude , men jeg synes det var et spændende project at gå i gang med
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 10:57
Det jeg har gjort er:

Bygget mig en NAS med tre diske sat i RAID 5, for at have lidt sikkerhed mod en disk der fejler. Du kan også bare købe en. Jeg ville ønske, at jeg havde tjekket om mine diske kunne gå i dvale. Men det er ikke noget problem, hvis man kun tænder sin NAS, når han skal bruge den.

Så har jeg købt en mini PC, det kunne være en Intel NUC eller en Zotac mini pc. 

Den har jeg så installeret Libre Elec på. Dvs. at jeg bruge KODI til at afspille mine film.
Jeg bruger mobilen app'en Yatse som fjernbetjening til at styre KODI.

Så har jeg købt et externt blu-ray drev til min computer. Her begik jeg den fejl ikke, at tjekke om drevet var speed-capped. Det er det så desværre og det vil kun læse med X2 speed. Dvs. at det tager ca. 1 time at rippe film.

Jeg bruge MakeMKV til, at rippe mine film med. Jeg tilvælger kun hoved-filmen, dansk undertekster og lossless lyd. Der er intet kvalitetstab. Mine 214 film flyder i gemnemsnit 25GB.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 12:38
Jeg siger mange tak for  alle forslag. 

Jeg har talt med min kammerat. 

Han anbefaler Shield i stedet for ATV fordi han tror at ATV måske er lidt mere låst angående hvordan man ripper sine film.

Har han ret i det? 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 12:43
Ja og nej. ATV uden apps er begrænsende. ATV med InFuse-appen (koster penge, men er dem alle værd) spiser det hele.

Jeg har netop skiftet mit NUC/KODI-setup ud med ATV 4k og har (med inFuse) ikke set mig tilbage. Men YMMV, som de siger.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 12:47
Hvad koster infuse? 
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2018 kl. 13:16
Mener jeg gav ca 100kr for infuse.
Og jeg vil stadig anbefale ATV4k , samt Infuse , tror det er lettere for dig at komme i gang med det.
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu