recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjersyn til maks 25.000 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjersyn til maks 25.000 ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjersyn til maks 25.000 ?
    Sendt: 09-Januar-2006 kl. 20:19

Jeg skal til at have et nyt fjernsyn på ca. 40" (37 - 43")..

Fjernsynet skal bruges via TDC KabelTV ( uden selector i starten ), og sammen med min HTPC, som jeg bruger til at spille, men også arbejde på, så der skal være en god forbindelse mellem pc og fjernsyn...

Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal købe...

Har kikket på både Plasma og LCD, og har egentligt ikke nogen reel mening om hvad jeg skal vælge...

Har kikket på disse modeller: Samsung's 40" 61B model, Pioneer 436XDE, og mange andre, men kan slet ikke finde ud af hvad man skal vælge..

Håber I kan give nogle fordele ulemper samt nogle meninger omkring hvad jeg skal vælge :)

 

Mvh

Mikkel

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 11:17

Hej med dig

Jeg har selv lige købt et Samsung 40" ( vælg 61 modellen rigtig god kvali) hos Proshop.dk (dansk netbutik) til ca. 24.000.

Jeg har et Amitech homecenter living (AHL) og Tv via Selector som AHL  styre via remote kabel, dvs. at min selector er gemt 100% væk, og derfor fylder op i landskabet. Min surround er forbundet via optisk udgang fra AHL og med alm kabel fra TV's lyd out, min AHL er forbundet via PC stikket i skærmen og det virker s.. fint 

Jeg var selv hele dynen igennem med at høre på gode råd, bla. herfra (tak for det) men efter 5-7 besøg i div. radioforretninger stod valget mellem Philips og Samsung. (og inden jeg bliver kølhalet, så har jeg næsten set på alle modeller, mærker og kvaliteter) og de to ovs. var bedst i min test, som primært var behandling af antenne signal, billede set på 3,5 m afstand og design.

Jeg valgte Samsung på Pris og ikke mindst design (lige noget for lille mor). rent teknisk, var min yngling Phillipsen, men den var ikke det værd økonomisk.

Bare et bud, og hvorfor jeg valget det.

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 11:29

Jeg har også lige købt et Samsung 40M61 og er meget tilfreds med det, selv med et analogt signal står det faktisk ret godt.

jeg købte det her:

http://www.danskitlager.dk/

Og kan varmt anbefalde dem!!!!

Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 12:37

I følge manualen til Samsung, så kan der ikke tilsluttes PC på DVI/HDMI indgangen... Så det er udelukket ( med mindre nogen ved det virker alligevel ).. Phillips supporterer ikke 1:1 pixel mapping ( maks 1024*768 ), så dem kan jeg heller ikke bruge...

Ved snart ikke hvad jeg skal vælge... Pioneer 436XDE har jeg som sagt også kikket på, men ved ikke hvor følsomme de nye generationer af plasma skærme er over for indbrænding ?

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 12:53

Hej Igen

DVI / Hdmi virker ikke - men den har PC indgang og det virker fint.

Mvh.

Jesper

Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 13:03

Må jo nok tilstå at jeg er så nørdet at mit næste fjersyn skal supporterer DVI/HDMI fra Computeren, da det gerne skulle kunne holde nogen år, og alt ser ud til det bliver et krav for at kunne afspille HD DVD / Blueray diske fra computeren.

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 13:09
Når du alligevel er oppe omkring 25.000 kr hvorfor vil du så ikke bruge selector i starten? Bare ren nysgerrighed. Jeg har selv lige købt en 42" plasma, og jeg er himmeltråbende glad for, at jeg havde en selctor at koble på. Selv på et TV som mit (der i pris ligger 10.000 under det du vil ofre) står billedet knivskarpt og fremragende med selectoren koblet på....

Jeg kan kun drømme om hvilket billede du så får, med en selector på et TV til 25 kilo :-)

Skal jeg lige give mit besyv med, så vil jeg personligt anbefale en plasma skærm frem fra lcd. Jeg synes billedet på plasma er mere naturtro og roligt næsten uanset hvilket prisleje jeg har testet

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Må jo nok tilstå at jeg er så nørdet at mit næste fjersyn skal supporterer DVI/HDMI fra Computeren, da det gerne skulle kunne holde nogen år, og alt ser ud til det bliver et krav for at kunne afspille HD DVD / Blueray diske fra computeren.

Hej igen.

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Må jo nok tilstå at jeg er så nørdet at mit næste fjersyn skal supporterer DVI/HDMI fra Computeren, da det gerne skulle kunne holde nogen år, og alt ser ud til det bliver et krav for at kunne afspille HD DVD / Blueray diske fra computeren.

Hej igen igen (fejl 40)  sry.

Jo enig, men mon der så ikke kommer en ny generation grafikkort til den tid, alligevel ?

Mvh Jesper

Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Jesper.wind Jesper.wind skrev:

Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

Må jo nok tilstå at jeg er så nørdet at mit næste fjersyn skal supporterer DVI/HDMI fra Computeren, da det gerne skulle kunne holde nogen år, og alt ser ud til det bliver et krav for at kunne afspille HD DVD / Blueray diske fra computeren.

Hej igen igen (fejl 40)  sry.

Jo enig, men mon der så ikke kommer en ny generation grafikkort til den tid, alligevel ?

Mvh Jesper

Jo der er (forhåbentligt) kommet grafikkort der supporterer HDMI til den tid - Men så er det "kun" pc'en der skal skiftes og ikke også fjernsynet, det er trods alt langt det dyreste når man er oppe i den pris klasse...

Årsagen til at jeg ikke har selector fra starten af, er fordi jeg lige skal finde ud af hvor ringe/godt billedet er inden, så jeg kan beslutte mig for om jeg kan vente til den nye med HDTV support kommer - rygterne siger den er i test, så mon ikke den er der inden for ca. ½-1år...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu