recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere problemer med Clint DC1!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere problemer med Clint DC1!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flere problemer med Clint DC1!
    Sendt: 06-Januar-2015 kl. 16:33
Hej 

For nogle uger siden skrev jeg med problemer, fordi min Clint DC1 kun kunne lave optagelser på 7-15 minutter, og ikke længere.

Det viste sig at den optog mere, men delte optagelsen op i chunks på 512 MB. Der er folk der siger at det er meningen, men jeg forstod det ikke rigtigt, fordi min maskine kan IKKE vise hele optagelsen, kun den første chunk. Og det kan jo ikke være meningen man skal sidde med et eksternt software of splice' dem sammen til én lang fil.

Nå, men problemet blev løst ved at jeg formatterede USB-drevet til NTFS. Så laver Clint DC1 optagelsen som én lang fil. Fint.

Men så opdagede jeg at når jeg optog i HD format, opstod der en masse skips, når jeg optog på en USB-stick, men ikke når jeg brugte en USB-harddisk. Jeg skrev til Clint, og de sagde at de ikke havde hørt om det før, men at det kunne være min USB-stick var for langsom, men at alle normalle USB-sticks skulle fungere. Nå, det virkede underligt, for jeg havde lige købt min USB-stick, en Kingston 32 GB USB 3.0 DataTraveler G4 Flash Drive, et par uger inden. Nå, men jeg købte en Lexar S73 64 GB, og har ikke haft et skip siden.

Men så mellem Jul og nytår opdagede jeg et nyt problem: Man kan ikke optage over 2 timer, 2 minutter og 17 sekunder!!

Hver gang jeg har sat timeren til at optage noget der varede længere, standser optagelsen ved 2 timer, 2 minutter og 17 sekunder. Og denne gang er problemet ikke at den deler optagelsen op i en ny chunk!

Jeg har lavet nogle forsøg. I går prøvede jeg at slette alt der var på USB-stick'en, og så at lave en ny optagelse. Så kunne den GODT optage længere end det!!

Så prøvede jeg at lave endnu en lang optagelse, og det kunne den OGSÅ godt!!

Så lavede jeg manuelt 2 optagelser på 10 sekunder hver, og lavede så en ny timer-optagelse på ca. 2 timer og 30 minutter, og det kunne den IKKE!! Optagelsen gik istå, præcis som normalt, ved 2:02:17!!

Det er SÅ underligt!!

Er der nogen andre her der har en Clint DC1, og har prøvet at optage noget der varede over 2 timer?

Jeg er lidt ked af det her, for ellers var jeg tilfreds med tingene som de var.

Mvh

Isak

Redigeret af TempusFugit - 06-Januar-2015 kl. 16:48
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 17:06
Jeg vil tro at den er kræsen med USB stick, både med type og størrelse. Kan du ikke bare bruge en 2,5" harddisk, den fås vel også billige end den 64GB stick? Og du behøver ikke ekstern forsyning med de fleste 2,5". Du bør dog ikke vælge den for stor (>1TB), jeg har brugt en 320GB iomega med succes.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 16:44
Tusind tak for dit svar.

Nej, jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke det har noget med dét at gøre. Jeg har prøvet med en harddisk, og der sker nøjagtig det samme. Efter 02t02m16s stopper optagelsen.

Desuden har jeg også lagt mærke til at når man ser på indholdet af USB-drevet på computeren, er størrelsen af de optagelser der er standset ved 02t02m16s kun 0 bytes, medens alle andre optagelser har den rigtige størrelse listet.    Men det er ikke fordi filerne er tomme, for når man ser optagelserne på Clint'en, så står der den fylder så og så mange gigabytes, og man kan se videoen uden problemer.

Det er SÅ underligt.

Clint siger de ikke har hørt om lignende meldinger før.

Har du prøvet at optage noget på over 2 timer?

Mange tak.

PS: Har du tilfældigvis nogle gamle software-opdateringer til Clint DC1 hardware-version 3.xx? Jeg tænkte at jeg kunne prøve en ældre version af software, hvis mit problem skyldtes et software problem der måske er opstået senere....

Redigeret af TempusFugit - 07-Januar-2015 kl. 17:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 07:12
Jeg har ikke selv en Clint, men en Ennovia. Da enhederne kom frem havde de samme hardware. Det samme var med BlueTinum udgaven som du kan finde rigtig mange indlæg omkring herinde. Ved at omdøbe firmware navn kunne man skifte firmware til de andre fabrikanter, men jeg ved ikke om det stadig er sådan. Hvad firmware version har du?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 13:23
Det var en god ide! Tak.

Men jeg tror måske jeg har løst problemet. Først prøvede jeg at sætte "Power save" til "Off", og det så ud til at virke. Og så kom jeg til at tænke på at "Sleep" stod på "2 hours," og tænkte at det var meget tæt på de 2t2m17s. Så satte jeg den på "1 hour", og så gik optagelsen i stå efter 1t2m30s. Så det må være det! Nu har jeg sat "Sleep" til "Never," og håber problemet dermed er løst.

Men det er jo en fejl, fordi den skal jo ikke gå i sleep mode medens den er igang med at optage!

Tak for hjælpen.

Isak
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 17:09
Det var da godt at du fandt løsningen og jeg ville nu heller ikke forvente at den gik i sleep ved en timer optagelse
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 17:25
Ja, ikke?

Nå, men forresten, nu har jeg checket min firmware. Der står:

HW 3.xx.xx
SW 3.08.03(14.Feb.2014)

Bemærk at datoen ikke er den samme som der står på Clint websitet, selvom det er samme version-nummer. Underligt.

Mvh

Isak

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Men det er jo en fejl, fordi den skal jo ikke gå i sleep mode medens den er igang med at optage!
Ifølge software udvikler folk vil det sandelig ikke være en fejl, men en "feature"  LOL

Men det er nok lavet sådan at det kun er ved brug af fjernbetjening eller boks knapper at sleeptimer resettes.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 08-Januar-2015 kl. 17:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu