recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælles fjernbetjening til Sony
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælles fjernbetjening til Sony

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælles fjernbetjening til Sony
    Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:10


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:52
Ja det kan du godt.

Bag ved skydeklappen på Sony RDR-HX710 fjernbetjeningen er der en vælger med tre positioner til forskellige DVD afspillere; den står formentlig nu i position 3. Hvis du skubber den til position 1 kan den fjernbetjene din Sony DVD afspiller.

Nogle af de mere avancerede funktioner til din nye DVD afspiller er der dog ikke knapper til på din gamle fjernbetjening, f.eks. Pic-Navi (eller hvad det nu hedder).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:51
Tak, Dragemester
Jeg tænkte det nok, og man vil jo gerne slippe for at have endnu flere fjernbetjeninger ligge og flyde på sofabordet.
Hvis jeg skifter til position 1, virker den vel ikke også til HDDoptageren? (det finder jeg selvfølgelig ud af når jeg får apparatet hjem) Smile


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:22
Du er nødt til at skifte tilbage til position 3 for at betjene din recorder...med mindre du gerne vil have at begge apparater skal reagere samtidigt på alle knapper, for det kan man godt sætte recorderen til at gøre i dens opsætning, men det er du vel næppe interesseret i! Wink
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 08:14
Har nu fået maskinen hjem, og ja, jeg kan styre den med den gamle fjernbetjening som DrageMester sagde. Det er jeg faktisk glad for, da man ikke kan åbne skuffen med afspillerens fjernbetjening.

Ellers fungerer afspilleren tilsyneladende fint efter første test, omend skuffen virkede lidt slatten og plastikagtig.

Før så jeg DVD over HDDoptageren, som ikke har HDMI; måtte derfor bruge komponentudgangen. Nu bliver det interessant at se om HDMI giver bedre billede end komponent.

Lidt bonusinfo:
Inden jeg nåede så langt, skulle jeg ud og investere i et  HDMI kabel og tjekkede både HiFi-klubben og Fona, som skulle have henhv. 199,- og 250,- for de billigste. Efter at have læst testen her på sitet
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2591&zoneid=1
valgte jeg et fra Brinck Elektronik til 79,-
Det virker glimrende, så hvis man vil spare lidt penge er der noget at hente her.



Redigeret af MortenBby - 21-Januar-2010 kl. 11:53


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu