recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fælleskøb af ISF-kalibrering ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfælleskøb af ISF-kalibrering ???

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Emne: fælleskøb af ISF-kalibrering ???
    Sendt: 19-November-2008 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af mortench mortench skrev:

Er der stadig håb for at få 'leveret' den kalibrering jeg bestilte ved dette fælleskøb ? 

Er der andre der heller ikke har fået det forventede besøg af Otto ?


Jeg indrømmer gerne at der har været lidt kaos i nogle ting omkring sammenlægningen af mit firma med Medlyd. Dem der mangler at få besøget må meget gerne kontakte mig.

Til top
mortench Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2008 kl. 10:02
Er der stadig håb for at få 'leveret' den kalibrering jeg bestilte ved dette fælleskøb ? 

Er der andre der heller ikke har fået det forventede besøg af Otto ?


_________
Panasonic TH-42PZ70EA
Yamaha RX-V740
Panasonic DMP-BD55
Denon DVD-1940
Yamaha CDX-596
System Audio(SA7) 5.0
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 10:38

Oprindeligt skrevet af Martin.S.C Martin.S.C skrev:

skal et tv være "kørt til" før det er fordelagtigt at kalibrere det ?

Ja, det bør have kørt ca. 100 timer. TV'ene ændrer sig løbende efterhånden som de bliver slidt - i starten ændrer de sig meget, derefter "flader det ud", så en kalibrering efter ca. 100 timer vil være den bedste løsning.

Jeg bliver jævnligt spurgt om det er nødvendigt at kalibrere igen efter et stykke tid. Svaret er at det afhænger af hvor krakilsk man er. Alle tv, kalibrerede eller ej, bliver ringere med tiden. I de fleste tilfælde vil en kalibrering betyde at tv'et slides mindre, så der går længere tid før kvalitetstabet er synligt. En gen-kalibrering efter nogle år kan være med til at modvirke kvalitetstabet - igen, det gælder for så vidt også hvis man ikke startede med at kalibrere tv'et, kalibreringen vil modvirke evt. skævheder der opstår over tid. Kort sagt, så er det ikke som sådan _nødvendigt_ at gen-kalibrere, hvis man ikke gen-kalibrerer, vil man stadig have bedre billede om 5 år end hvis man aldrig fik tv'et kalibreret. Men en ny kalibrering er en mulighed for at man, efter nogle års brug, kan bringe tv'et tættere på sit maksimale igen. Dog vil forskellen her være langt mindre end ved den første kalibrering, da der ikke vil være _drastiske_ forskelle, mere en fintuning.

Til top
Martin.S.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2007 kl. 23:12
skal et tv være "kørt til" før det er fordelagtigt at kalibrere det ?
Mvh MartinC

...evt tak for hjælpen :D
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 18:30

Hej Alle

Dette Fælleskøb lukker i dag

Antal tilmeldinger: 50

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 22:47

Hej Alle

Antal tilmeldinger: 46

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så vil jeg da også lige høre om nogle har fået kalibreret et sharp xd1e?

Jeg har mærkeligt nok ikke lavet så mange XD1'ere. Jeg bruger dette som eksempel på min (halvfærdige...) hjemmeside. XD1 har en 6-punkts justering af gråskala'en i service-menuen (hvor de fleste andre "kun" har 2-punkts justering). Det betyder at gråskalaen kan blive MEGET god - men det tager noget tid. Der er virkelig meget at hente i forhold til hvad du, selv med meget minutiøs indstilling med DVE osv, kan hente ud af det ved at bruge bruger-menuen uden måle-apparater. Jeg vil ikke sige at det er dét tv hvor forskellen fra 100% standard til kalibrering er størst (det sidder Philips 9831 vist på...), men det er, måske med konkurrence fra Toshiba, dét tv hvor der er størst forskel på hvad en almindelig men erfaren bruger kan nå frem til, og så kalibreringen.

Det er jeg er glad for at høre, Otto!

Så tror jeg da også jeg skal have dig til at kalibrere mit sharp 46xd1e.

Vi står dog og skal til at flytte i hus pr 1/11 så det bliver først engang derefter. Jeg er parat til at betale fuld pris, bare du bliver ved med at kører over hele landet, for vi har købt hus i Sindal, det nordlige nordjylland

Til top
Jimmi Jappe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 09:24
Nogen erfaringer med Sony 40X2000 og kalibrering?
Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g


Til top
Ambii Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 09:17
Jeg vil gerne vide om der redigeres i brugermenuen, så man selv kan se det i indstillingerne? Hvis man gør det, ville jeg da gerne at folk der fået kaliberet deres skærm kunne ligge indstillingerne ud, så man kunne se om det forbedre ens skærm? Har selv 427XD
Selvfølgelig vil man ikke få det helt perfekte signal, da der vel også bliver justeret i servicemenuen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så vil jeg da også lige høre om nogle har fået kalibreret et sharp xd1e?

Jeg har mærkeligt nok ikke lavet så mange XD1'ere. Jeg bruger dette som eksempel på min (halvfærdige...) hjemmeside. XD1 har en 6-punkts justering af gråskala'en i service-menuen (hvor de fleste andre "kun" har 2-punkts justering). Det betyder at gråskalaen kan blive MEGET god - men det tager noget tid. Der er virkelig meget at hente i forhold til hvad du, selv med meget minutiøs indstilling med DVE osv, kan hente ud af det ved at bruge bruger-menuen uden måle-apparater. Jeg vil ikke sige at det er dét tv hvor forskellen fra 100% standard til kalibrering er størst (det sidder Philips 9831 vist på...), men det er, måske med konkurrence fra Toshiba, dét tv hvor der er størst forskel på hvad en almindelig men erfaren bruger kan nå frem til, og så kalibreringen.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 15:25

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Nogen erfaringer med Sony KDL40W2000 og kalibrering ?

W2000 bliver efter min mening forbedret markant, men tv'ets farvedekodning har et rød/magenta overskud, som man ikke rigtigt kan slippe af med (uden at bruge en separat scaler med mulighed for justering af det), og skarpheden er lidt "enten-eller" - enten må du leve med lidt for høj skarphed, som fremhæver især MPEG-fejl i billedet, eller også bliver billedet lidt uskarpt. Det bliver bedre, men ikke perfekt.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

er der nogen som har fået kalibreret sit Pana PV60 ????


Skriv skriv -------->



Jeg fik kalibreret min 42" PX60 for snart længe siden, og resultatet er glimrende. Det kan varmt anbefales.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu