recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fælleskøb af ISF-kalibrering ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfælleskøb af ISF-kalibrering ???

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:13

Hej Alle

Antal tilmeldinger: 43

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:56
Så vil jeg da også lige høre om nogle har fået kalibreret et sharp xd1e?
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:51

er der nogen som har fået kalibreret sit Pana PV60 ????

Skriv skriv -------->

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:47
Nogen erfaringer med Sony KDL40W2000 og kalibrering ?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 20:26

Jeg vil Da også lige smide en kommentar med hensyn til kalibrering af mit Philips 42PF9831D:)

Først og fremmest havde jeg fejlagtigt oplyst et forkert fjernsyn, i tilmeldingsskemaet til Fælleskøbet, hvilket var et Pioneer 42XD, så man må sige at Otto ikke fik det let til at starte med.

Det gik dog som smurt efterfølgende, og han fik virkelig åbnet øjnene op for hvordan et rigtigt billede skal se ud..

Jeg havde ellers ikke troet af fjernsynet kunne blive meget bedre, men det kunne det altså. Fjernsynets farver strålede af intensitet da jeg sammen med min bror købte fjernsynet, men den der Wauv-effekt var forsvundet efter en uge, og nu begyndte farvernes ukorrekthed  at vise sig.

Otto ramte plet med sine kalibrering, og kan da kun anbefale sådan en kalibrering.

Selve kalibrering varede lidt over en time, imens resten af tiden gik med at snakke om lidt hist og her, blandt andet mit tidligere køb af Alfaview for 2 år siden, som vi begge kunne skrive under på var noget skrammelt:)

Jeg fik ikke kun et fjernsyn med en 20% forbedring, men også en viden, som jeg ikke kunne have fået andre steder.

Så man må sige jeg blev en oplevelse rigere

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af sommelle sommelle skrev:

Hvor længe gik der fra i meldte jer til fælleskøbet, til i blev kontaktet af Otto?
Jeg meldte mig til onsdag i sidste uge, men har ikke høre noget

Jeg arbejder på højtryk på at følge med bestillingerne, men jeg forsøger så vidt muligt at undgå at fylde kalenderen helt op alt for langt frem i tiden - hvilket kom mig til gavn, da jeg blev sat en uge bagud pga. sygdom i sidste uge. Derfor er ventetiden nu lidt længere, men jeg forventer at kontakte de fleste af jer der mangler at få aftalt tid sidst i denne uge.

Mange tak til alle for de positive tilbagemeldinger.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 19:09
Ja han har også været ved mig idag, jeg synes også jeg havde en god instilling på mit tv men nej det havde jeg ikke. Jeg har fået et meget mere naturligt billede og gode farver og flere detajler, hvis man tror man selv kan indstille sit tv godt, så tro om det kræver godt nok en del viden om hvad man piller og skruer i. Nu vil jeg også nyde mit tv, men Otto er sku ikke unden evner

Redigeret af klander - 23-Juli-2007 kl. 19:09
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 18:54

Så har Otto været her og kalibreret mit TV. Hold da helt ferie en forskel fra mine egne indstillinger. Troede ellers, at jeg havde ramt nogenlunde plet, men efter, at han har haft gang i måleudstyr og PC´er, er der himmelvid til forskel på billedet. Otto var ca. 2 timer om kalibreringen - den fik på alle leder og kanter, samtidigt med, at han fortalte om hvid niveau, sort niveau, farvedybde, RGB osv. Der blev godt nok pillet ved det hele. At tro, at jeg selv kunne have foretaget de indstillinger er vist en kende for naivt

Skal nok lige vænne mig til de nye indstillinger, der er godt nok meget mere skrald på billedet end før. Det tegner dog godt - rigtigt godt endda. Nu vil jeg bare nyde resultatet, uden at tænke på om mit TV står rigtigt. Det gør det

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:16
ca 2-3 dage
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 10:58

Hej Fælleskøbere!

Hvor længe gik der fra i meldte jer til fælleskøbet, til i blev kontaktet af Otto?
Jeg meldte mig til onsdag i sidste uge, men har ikke høre noget

m.v.h.

Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 11:24

Til Info.

 

Har fået mit Samsung LE40F71 kaliberet af Otto for 10 dage siden og vil lige smide en info ang mine betragtninger.

 

Selve kaliberingeren tog 2½ time og Otto var god til at fortælle om hvad han foretog sig så jeg som amatør på dette område kunne følge med.

Otto lagde ikke skjul på de mangler som Samungen har og han endte med et kompromis således at der er for meget blå i den lave og høje ende af skalaen tilgengæld er grøn i underskud.

Jeg har som så mange andre tweaket med skærme via brugermenuen og syntes selv at have fundet et billede som jeg var rimelig tilfreds med.

Umiddelbart efter kalibering følte jeg der var for meget farve på men efterfølgende og efter at havde set mange timers TV og adskellige DVDer er jeg blevet gladere og gladere for billedet.

Farver og detaljer står bare bedre og det er en fornøjelse at kigge på.

Jeg mener de 2000 kr er givet godt ud  og kan kun anbefalde en kalibering af LE40F71 der er meget at hente.

Nu glæder jeg mig til  min PS3 som skal sættes op i weekenden

 

MVH

 

Jan K

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 10:55

Hej Alle

Antal tilmeldinger: 35

Mere om tilmelding her

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu