recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af Samsung LE40M86BD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af Samsung LE40M86BD

 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 17:19
Hehe tja når vi taler soveværelset så jow, men ville nu bare smide prisen til evt som havde samme behov som mig..
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
ttn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 17:25
Hej cthulhu

hvilken forhandler købte du hos (overvejer PC-Netto da jeg bør tæt ved Herlev)?

Jeg formoder LE40M86 er parallel-importeret hos PC-Netto, er der nogen som ved om dets DVB-T modtager har DVB undertekster (som er nødvendige her i DK)?

Er der andet man bør være opmærksom på (det er trods alt omkring 14000dkr)?

Mvh Torben
Til top
cthulhu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Hvordan er den almindlige analoge tuner?

Selvom jeg bor ca. 1 km fra sendemasten, så er mine modtageforhold ret dårlige. Det digitale signal går igennem med 95% signal styrke, men det analoge er rimelig dårligt. Det er dog bedre end mit gamle TV.

Det skyldes uden tvivl at min DR antenne mangler den ene halvdel. Det er også hovedsagligt DR der er dårligt. TV2 er ganske udmærket. Jeg mistænker at den forrige ejers temmelig tvivlsomme kabelføring ligeledes er medvirkende til det lettere usle signal. Jeg skal have fixet antennen samt evt. have investeret i en antenneforstærker.

Selvom TV'et opfanger et signal på ca. 95%, kan det digitale TV-kort (Hauppauge NOVA-T 500) i mit mediecenter kun fange et signal på ca. 50% hvilket giver en del problemer, så en udbedring af mine antenneforhold er påkrævet.

Alternativt kan jeg prøve med en digital stueantenne med indbygget forstærker. Jeg bor jo trods alt kun 1 sølle km fra sendemasten!
Til top
cthulhu Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af ttn ttn skrev:

Hej cthulhu

hvilken forhandler købte du hos (overvejer PC-Netto da jeg bør tæt ved Herlev)?

Jeg formoder LE40M86 er parallel-importeret hos PC-Netto, er der nogen som ved om dets DVB-T modtager har DVB undertekster (som er nødvendige her i DK)?

Er der andet man bør være opmærksom på (det er trods alt omkring 14000dkr)?

Mvh Torben

Hej Torben

Jeg bestilte omrindeligt ved PC-Netto, men da de udskød leverancen 2 gange, endte det med at jeg fandt et andet sted:

11/5 - bestilt ved PC-Netto (1-3 dages levering)
14/5 - modtog mail: levering udskudt til d. 21.
21/5 - modtog mail: levering udskudt til d. 31.
22/5 - modtog positivt svar fra Easyshopping vedr. garanti af leveringstid
             bestilte TV ved Easyshopping
24/5 - modtog TV med posten
             afbestilte TV ved PC-Netto

Vedr. parallel-import:
Der er ikke dansk menu i TV'et (hvilket vist også er blevet nævnt), men engelsk passer mig egentlig også bedre. Jeg har ikke haft nogle problemer med DVB undertekster - de fungerer fint for mig indtil videre.
Det er muligt at vælge primær og sekundær sprog for lyd og undertekst i tilfælde af disse sendes på flere sprog. Det er her muligt at vælge dansk, så det er fuldt understøttet.

Om der er andet man bør være opmærksom på...
Hmmm... det ved jeg ikke umiddelbart hvad jeg skal svare til. Jeg må erkende, at jeg ikke helt har fundet de optimale indstillinger endnu. Jeg har konstateret, at jeg skal have slået dynamisk kontrast fra, da det er rimeligt forstyrende (især i scener med skiftende lysforhold - tænk stroboskop-effekten i slutningen af Aliens).
Derudover skal jeg have eksperimenteret en hel del mere med de-interlacing fra mit mediecenter med Movie Plus slået til og fra. Jeg har oplevet, at film-effekten* nogle gange udebliver, hvilket kan være ret irriterende. Det kan dog være, at de test-film/serier, jeg har prøvet med, har været dårlige i denne henseende.

En B-film kaldet "Blind Horizon" (ja undskyld, men den var billig  ) med Val Kilmer led gevaldigt under den udeblivende "film-effekt".
De første 3 afsnit af Star Trek: The Next Generation sæson 1 havde samme problem.
De sidste 2 afsnit af Lost sæson 3, havde (så vidt jeg lige kan huske) ikke dette problem.

Problemet kan således også skyldes hhv. budgettet og alderen af de to første.

Jeg forventer dog ikke, at dette er et uløseligt problem. Dette er mit første LCD-TV, så det tager nok lidt tid at finde de optimale indstillinger.


* Med "film-effekt" mener jeg den udefinérbare billedkvalitets-ting, som giver indtrykket af at det er en Hollywood-produktion man sidder og ser og ikke svigerfars håndholdte hjemmeoptagelse af tante Anna's 70 års fødselsdag. Jeg ved ikke hvad denne effekt hedder eller hvordan den opnås, jeg kan bare se, når den udebliver.
Det bedste eksempel, jeg kan komme med, på denne effekt er nok et underholdningsprogram fra dansk TV for en del år tilbage. Jeg tror det hed "Nat på Frydenholm" eller sådan noget. Det var noget med en række skuespillere som skulle improvisere ud fra en række stikord (ala Hatten Rundt). Når de gik på scenen, blev denne effekt slået til og følelsen af talk-show TV skiftede til den rigtige film-følelse.
Jeg beklager denne vage formulering, men jeg tror ikke, at  jeg kan beskrive det bedre.
Hvis nogen kan kaste lidt lys over denne problematik og hvordan man omgår den, vil jeg være meget lydhør.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 12:52

hej cthulhu

mærkligt at der ikke er dansk menu´, jeg har tænkt på samsung 52m86 når man kigger på easyshoppings side, står der dansk menu ????.

hilsen agger

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 14:31
fejl

Redigeret af Kampus - 02-Juni-2007 kl. 16:43
Til top
ttn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 22:39
Hej cthulhu og I andre,

tak for svarene (og fin link fra Kampus).

Det med om der er andet man bør være opmærksom på var ment på flg.:

1) Jeg tror nok jeg foretrækker at få det sendt med posten, så er det nemlig et internetkøb med 14 dages retur-ret (ellers kan det være svært at få byttet pga. pixel-fejl og evt. manglende pixel-fejl garanti).
Og så om der var nogle som havde erfaringer med PC-Netto.

2) Jeg havde hørt om problemer med Movie Plus, noget om hvornår det
var slået til eller ej. Tænkte på om det var rettet i en nyere SW, og i så fald hvilken version (kan man opdatere SW i TV-et?). Skal lige checke linket fra Kampus i den forbindelse.


Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 16:43
ATT Lars: Noget nyt omkring evt fælles køb? vi kunne jo sige der ville ske noget 1 juli så er folks obs på dette, for så er levering nok lidt bedre og lidt lavere prisere muligt!
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 17:53

Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

ATT Lars: Noget nyt omkring evt fælles køb? vi kunne jo sige der ville ske noget 1 juli så er folks obs på dette, for så er levering nok lidt bedre og lidt lavere prisere muligt!

Vi har ingen forventninger om et tidligt Fælleskøb på disse Samsung modeller.

Samsung plejer ikke at kunne levere i de mængder vi har brug for, sålænge modellerne er nye, og vi har da heller ikke fået nogen bud ind.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jbloch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2007 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej cthulhu

mærkligt at der ikke er dansk menu´, jeg har tænkt på samsung 52m86 når man kigger på easyshoppings side, står der dansk menu ????.

hilsen agger

hej agger

Ang dansk menu!

Det er måske lidt sent at svare men bedre sent end aldrig, og måske kender du allerede løsningen. Men her kommer det ....

Jeg har lige købt et LE40M8BD/XEC hos easyshopping (12850 kr). XEC står for (andet en dansk). Jeg fandt på nettet at man skulle trykke på INFO, MENU og MUTE (i den rækkefølge) på fjernbetjeningen, medens du peger på det slukkede TV. Derefter trykker du på tændknappen, den røde, på fjernbetjeningen. Der vil ny fremkomme en service menu på skærmen. Du vælger punkt 2, rettet to steder. LANGUAGE = DENMARK og NORDIC = ON. Gå et trin ud, med EXIT knappen og sluk. Tænd igen og du har nu mulighed for at finde de danske sproginstillinger i den "normale" menu.

Jesper

Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 00:12
Det har jeg prøvet men det virker ikke, har endda prøvet på 2 forskellige tv.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
jbloch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2007 kl. 18:39

Johnny

Det var mærkeligt. Jeg nævnte denne mulighed for Easyshopping og de var godt klar over det. Men vil blot ikke reklamere med dansk menu på der hjemmeside.

Hvad står der som de sidste bogstaver efter LExxM8BD ? Peger du mod TVet når du trykker på fjernbetjeningen? Det kan vel være software versionen der er forskellig. Jeg kan prøve at checke min version, det kan vist gøres fra den "normale" menu.

Jesper

 

Jesper

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 11121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu