recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedre antennesignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbedre antennesignal

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Ovenpå er det min egen skyld, da det er et dårligt kabel jeg har lavet der.
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

 Det kunne også være den forstærker jeg kører på. 

Dette har du selv sagt


Redigeret af Pony65 - 12-December-2012 kl. 19:16
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:16
Det må jo være den logiske forklaring. Jeg kan endda vise emails og Facebook samtaler hvor de siger at fejlen ligger udenfor huset. Men nu må vi se. Jeg er bedøvende ligeglad hvis fejl det er, det skal bare rettes. Og YouSees service er stort set ikke eksisterende. Men det tager også lang tid at kæmpe sig igennem deres hær af trunter som intet fatter.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:18
Som du farer frem, kan jeg da godt  forstå at man ikke er helt villig til at hjælpe.


Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:19
Ovenpå er det mit antenne kabel til mit tv, et tv som 90 procent af tiden ikke er i brug. Forstærker, det menes der forstærkeren i DERES anlæg. Alt kan jo tages ud af kontekst så det ingen mening giver
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:20
Jeg har bare ikke lysten til at lege med børnehaven ;-)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:22
Jeg siger kun, at hvis du vil tages lidt mere seriøst, så vær lidt mere konstruktiv.

Og du kan evt. starte med at slette din signatur.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:24
Det er okay, jeg er glad for den ;-)
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 19:52
Et coaxkabel må aldrig bøjes mere end det du kan bøje det rundt om en dåse/øl cola.
Laves det skarpere knæk, tabes signal.
Hvis kablet har løse strittende tråde får du støj i dit signal.
Jeg har bøvlet med dårlig signal.
Alle kabelstik og samlere er lavet med F-connectorer og alt du kan se er grå kabel også stikket.
Ingen tråde skal være synlige udenfor stikket.
Bruges der alm antenne-vinkelstik til samling, så forsvinder der signal der også.

Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 22:30
Jeg er selv yousee kunde i en grundejerforening hvor jeg ikke KAN skifte til noget andet umiddelbart....
 
Jeg havde selv samme holdning til sagen som du PF og var meget frustreret over dårligt tv-signal OG dårligt internetsignal...
 
der der skulle til var:
1. nye stik i huset
2. fjerne ALLE T-fordelere
3. forstærker v/1. stik
4. fordeler lige i halen af 3. (vil godt lige pointere at de 2 bokse ikke er harald skrald men ok dyrt udstyr)
5. tage YOusee CG3000 router og slå NAT fra og sætte min egen router på
disse 5 ting i kombination gjorde at jeg nu har et PERFEKT TV-signal og internet...
 
det er muligt du kan skifte tilbage til Fullrate og de så godt "kan" og det er klart hvis de kører kobber går du jo til et andet kabelnet ....
 
Godt nok ejer TDC kabelnettet men TDC er ikke ansvarlig for de ting du har i huset ... og det er også muligt, at YOusee giver dig nogle tjenster i en kvalitet som dine installationer / netværksudstyr ikke kan løfte...
 
og fordi Fullrate så ligger "under" Yousee's virker det bedre...
 
 
Min bedste og største anbefaling er, at indgå i en NOGET mere konstruktiv dialog med Yousee ...
alternativt kan du opretholde din frustration / vrede hvis du virkelig syntes det er din energi værd :-)


Redigeret af Juleulven - 12-December-2012 kl. 22:31
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 23:32
Det er nu ikke fordi at jeg ikke er i en konstruktiv dialog med YouSee, jeg har et problem og de skal ordne det. Hvis det er en fejl i mit hus, så må de gøre mig opmærksom på det og så retter jeg det. Mit problem er alle de underlige løsninger de kommer med som intet har på sig. Intet af det har virket. Og i forhold til din liste, så kan jeg sagtens kradse en del ting af der:

1) Det er der kommet i Mandags
2) Det bliver ikke brugt
3) Teknikeren havde en mening omkring forstærkere, at de forårsagede mere skade end gavn og burde bandlyses
4) Jeg tror ikke at jeg har brug for fordelere, hvis jeg forstår rigtigt hvad du mener med en fordeler
5) En YouSee supporter har sat routeren op for mig, efter jeg har ringet gentagne gange og brokket mig over nettet

Grunden til at jeg ville skifte tilbage til Fullrate var for at få stabilt internet. Jeg er efterhånden ligeglad med om min forbindelse hedder 50mbit eller 8mbit som Fullrate "kun" kan tilbyde mig, bare at det er stabilt. Lige nu skal jeg krydse fingre for at jeg får afsendt det her indlæg, da det er 80/20 chance for at det ikke sker.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Et coaxkabel må aldrig bøjes mere end det du kan bøje det rundt om en dåse/øl cola.
Laves det skarpere knæk, tabes signal.
Hvis kablet har løse strittende tråde får du støj i dit signal.
Jeg har bøvlet med dårlig signal.
Alle kabelstik og samlere er lavet med F-connectorer og alt du kan se er grå kabel også stikket.
Ingen tråde skal være synlige udenfor stikket.
Bruges der alm antenne-vinkelstik til samling, så forsvinder der signal der også.


Alt er blevet lavet så teknikeren mente at det var i orden. Altså deres egen tekniker. Jeg må jo gå udfra at han ved bedre end mig og har en form for uddannelse/træning indenfor hans felt.

Men i tilfælde af at jeg tog fejl, så tog jeg modemmet og satte til nede i stuen med det originale kabel som fulgte med YouSee. Jeg tog endda mit tv fra, så intet andet kørte samtidig. Jeg trak så et netværkskabel op til 1. Salen og satte kun 1 computer på netværket. Problemet var der stadig.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

1) Det er der kommet i Mandags
2) Det bliver ikke brugt
3) Teknikeren havde en mening omkring forstærkere, at de forårsagede mere skade end gavn og burde bandlyses
4) Jeg tror ikke at jeg har brug for fordelere, hvis jeg forstår rigtigt hvad du mener med en fordeler
5) En YouSee supporter har sat routeren op for mig, efter jeg har ringet gentagne gange og brokket mig over nettet

Grunden til at jeg ville skifte tilbage til Fullrate var for at få stabilt internet. Jeg er efterhånden ligeglad med om min forbindelse hedder 50mbit eller 8mbit som Fullrate "kun" kan tilbyde mig, bare at det er stabilt. Lige nu skal jeg krydse fingre for at jeg får afsendt det her indlæg, da det er 80/20 chance for at det ikke sker.

Jeg er desværre nødt til at sige, at enten har du misforstået teknikeren i forbindelse med pkt. 3, eller så er han ikke for skarp.
Du kommer IKKE uden om en forstærker, hvis du har en installation med flere stik. Signalet er simpelthen ikke godt nok til det. Hvad han derimod kan have ret i er, at nogle af de billige forstærkere burde banlyses, samt at man skal vide hvad det er man har med at gøre, når man har forstærker på. Det kan faktisk beregnes ganske nøje, hvor meget/lidt dæmpning der skal til på et signal. Og i mit eget tilfælde var det nødvendigt med en forstærker hvor et par af udgangene skulle dæmpes samtidig. Og nå ja, så er der lige filtrene og splitterne/fordelerne. 
Alt det billige udstyr burde banlyses. Men hvis man køber det rigtige kabel, fordelere, forstærker og dæmper/forstærker i henhold til installationen, så bliver det perfekt.

Jeg har selv været ovenstående igennem i mit hus. Efter at jeg troede jeg kunne finde ud af det der med antennesignaler, så opgav jeg og rådførte mig med en professionel installatør. En mindre formue blev investeret, og resultatet blev også derefter. Et perfekt signal lige siden.
Og det ER med forstærker, hvorfra der er trukket nye kabler ud til hver stik/værelse/fordelere. Dog har jeg dyre fordelere siddende, der hvor der bruges flere antennestik samtidig. Jeg har så dæmpningsled på de korte afstande, da det hele er afstemt ud fra de længste afstande. Husk hvis du har forstærker med flere udgange, der ikke bruges, så skal de lukkes af med en modstand. 

Egentligt er det hele uhyre simpelt og logisk. Det er bare ikke alle der lige tænker over det, og samtidig er villig til at ofre de dyre komponenter. Jeg tror min installation (ombygningen) løb op i et par tusiende i alt. Men det var helt klart det hele værd. Selve forstærkeren kostede vist omkring 800,-

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu