recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde Marantz CD-afspiller til Onkyo forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbinde Marantz CD-afspiller til Onkyo forstærker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den er god nok. De fleste surround receivere laver alt om til digital uanset hvad. Det er nødvendigt for at kunne indstille afstande og den slags, som man jo bruger en receiver af den art til.

Marantz' surround receivere giver (eller gjorde i hvert fald) mulighed for at få ægte analog igennem én indgang, men kun hvis den indgang tilgås med den dertil indrette knap på forsiden af receiveren. Onkyo har ingen mulighed af den art, og f.eks. Anthem lægger ikke skjul på, at alt foregår digitalt indenfor i deres surround receivere.

Det vigtigste at huske er, at man ikke bruger signalet 100% analogt bare fordi man bruger en analog indgang. Så snart der er pillet ved signalet, f.eks. med at ændre afstande på højttalere osv., så har lyden været forbi den digitale del af receiveren.


Igen dokumentation tak, vi taler om analog stereo. Onkyo har også direct, pure direct osv. Jeg har ikke set andet end påstande om den ene kan ikke den anden kan.

I kan sagtens have ret, jeg vil bare gerne have dokumentation.

Redigeret af Hans j - 03-September-2012 kl. 18:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:34
Det har jeg ikke! På den anden side må du jo ha' dokumentationen for at det analoge signal går uberørt igennem - er det Onkyo du mener?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:41
Skal jeg dokumentere din påstand er rigtig eller forkert ?

Nu må du holde op, det er jo latterligt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Skal jeg dokumentere din påstand er rigtig eller forkert ?

Nu må du holde op, det er jo latterligt.
Næh, men det kunne vel være informativt. Jeg kan ikke finde det indlæg Otto har skrevet, så derfor; Hvis du ligger inde med noget der modbeviser min påstand, vil jeg æde min gamle hat.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Skal jeg dokumentere din påstand er rigtig eller forkert ?

Nu må du holde op, det er jo latterligt.

Næh, men det kunne vel være informativt. Jeg kan ikke finde det indlæg Otto har skrevet, så derfor; Hvis du ligger inde med noget der modbeviser min påstand, vil jeg æde min gamle hat.


Jeg skrev jo tidligere, at jeg ikke har set dokumentation for hverken det ene eller det andet. Men jeg påstår at onkyo håndterer et analogt signal, korrekt og fejlfrit fra indgang til udgang. Kan du modbevise det ?

Min påstand er lige så veldokumenteret som din, ergo lige så sandfærdig eller rettere lige så fejlagtig.



Redigeret af Hans j - 03-September-2012 kl. 19:53
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:58
Yamaha RX-Z9 kan gengive rent analogt signal, hvis det ønskes. Dette kan sikkert også findes for andre producenter.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:05
Hvad jeg har fundet omkring Onkyo's direct modes:

At the press of a button one can elect to run the unit in either Direct, or Pure Audio.  "Direct" simply means a total bypass of all digital audio hardware and thus, no bass management or subwoofer.  "Pure Audio" goes one step further by shutting down the video circuitry and even the front panel display.

Hvad det dækker over ved jeg ikke.

Men netop det at Yamaha og Marantz tilsyneladende kan det (stadig udokumenteret) åbner muligheden for andre også kan.

Redigeret af Hans j - 03-September-2012 kl. 20:05
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:24
Denon's product sheet til avr enheder, oplyser det samme, ved Pure Direct frakobles unødig processing i forhold til inputkilde. Det må formodes, at et analogt input, skal være fri for processing.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:29
Hvordan bliver
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mener jeg har læst det i en af Otto's indlæg
til
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

at recieveren uanset hvad, laver det analoge signal om til intern digital bearbejdning, inden den igen sender analog ud til dine højttalere


Confused Confused Confused





Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Igen dokumentation tak, vi taler om analog stereo. Onkyo har også direct, pure direct osv. Jeg har ikke set andet end påstande om den ene kan ikke den anden kan.


Og selv hvis du bruger direct eller pure direct, så laver den afstandshalløj osv. (hvad er det nu vi kalder det? ) på det du sender ind. Ergo, så ryger det forbi den digitale behandling i receiveren.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:



Denon's product sheet til avr enheder, oplyser det samme, ved Pure Direct frakobles unødig processing i forhold til inputkilde. Det må formodes, at et analogt input, skal være fri for processing.


Prøv at indstille den højre højttaler til at have en anden afstand til lytteren end den venstre. Mit gæt er at dette også virker når du bruger Pure Direct.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Igen dokumentation tak, vi taler om analog stereo. Onkyo har også direct, pure direct osv. Jeg har ikke set andet end påstande om den ene kan ikke den anden kan.


Og selv hvis du bruger direct eller pure direct, så laver den afstandshalløj osv. (hvad er det nu vi kalder det? ) på det du sender ind. Ergo, så ryger det forbi den digitale behandling i receiveren.


Gør den nu det, se ovenfor ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu