recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbindelsestype "kamera" -> PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbindelsestype "kamera" -> PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
H.Winther Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbindelsestype "kamera" -> PC
    Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 23:19
Hej...
 
Jeg er på jagt efter et videokamera/camcorder, der kan streame billedet direkte til en PC. Altså ikke optage og afspille, men direkte igennem.
Mit spørgsmål er hvad jeg skal kikke efter i specs på diverse kameraer.
Det er desværre ikke umiddelbart til at se ud af specs, om et kamera kan gøre det.
USB vil være det foretrukne, hvis det er muligt, så jeg ikke skal ud i noget mere eksotisk, der kræver specielt kort eller lignende i PC'en.
Hvis man kan streame gennem en Ethernetforbindelse, fra "kamera" til PC, er det også helt fint.
Jeg går efter en HD opløsning på 720, da det er rigeligt til formålet - vurderer jeg.
Streamen vises på PC'ens monitor via KINOVEA software, som i øvrigt kan anbefales, hvis man har brug for "forsinket visning", som i mit tilfælde. Kinovea har også mange andre features, der er meget anvendelige i sports sammenhænge, men dem kan I jo selv udforske. (Det er freeware)
 
Enhver hjælp vil blive vel modtaget.
 
H. Winther
Formand Køge Bueskyttelaug.


Redigeret af H.Winther - 05-Oktober-2011 kl. 23:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu