recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR
    Sendt: 18-September-2007 kl. 17:32

Hej

Det kan være mit nedenstående forslag er helt hen i vejret. Men nu prøver jeg og så kan vi jo tage en debat om det efterfølgende.

Jeg har selv en sag kørende ved forbrugerklagenævnet (FKN) mod TapeConnection (TC) i øjeblikket. Jeg ved desuden, at der i hvert fald er en mere. Derudover kan jeg se der er mange indlæg i dette forum og andre forums der er meget utilfreds med den service de får hos TC.

Mit forslag er derfor, at vi på en eller anden måde går sammen så vi måske kan få FKn til at se hurtigere på sagerne? Eller på en anden - fair - måde får gjort TC opnærksom på, at den vej de er på vej ud af er fuldstændig uacceptabelt?

Så hvis du selv har problemer med Tc eller har forslag til, hvad vi kan gøre i fællesskab, eller du synes, det er helt forkert dette indlæg så kom med din mening. Men lad nu debatten køre på et saglig niveu  

Du kan læse mere om min egen sag her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27045& KW=ha9953

 

Go debat



Redigeret af ha9953 - 03-November-2007 kl. 18:52
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 17:36

Lige en orientering:

Tapeconnections bedømmelse på trustpilot.dk:

http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=8444

 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 Derudover kan jeg se der er mange indlæg i dette forum og andre forums der er meget utilfreds med den service de får hos TC.

Hvilken service ?

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

 Derudover kan jeg se der er mange indlæg i dette forum og andre forums der er meget utilfreds med den service de får hos TC.

Hvilken service ?

Nu ved jeg jo ikke lige om du mener det ironisk? Men hvis du har været ude for noget hos Tc så kom med det her

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 18:02

Hej

Det var bestemt ironisk.
Du kan evt kikke i tråden med pio 427 skygge problemer, så kan du se hvilken perfekt service vi har fået fra TC og Pioneer.

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 18:11

He he ok - tænkte det nok.

jeg har set jeres tråd med skygge problemer. det var bl.a. det der fik mig til at forsøge dette her.

Jeg har også lave et indlæg i jeres tråd.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 18:21
Tape Connection har genial service.
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 18:25

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Tape Connection har genial service.

Tak for dit indlæg.

Det er fint du kommer med et indlæg, men kan du komme med lidt mere information om hvorfor du synes Tc har genial service (der skal jo også være plads til de gode historier).

Har du selv haft dit tv rep hos Tc etc. det ville hjælpe lidt mere på billedet. For det viser sig at det først er når TC skal yde en reklamationsservice at der vil/kan opstå problemer.  

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 18:36
Nej, ingen har haft et TV til reperation hos TC, for de reparerer ikke selv TV, ligesom alle andre butikker af slagsen her i landet. Jeg har dog haft mit TV, købt hos TC, hos reperation ved Powermill, og det tog hundrede år før de fandt ud af, at de ikke ville reparere det. Men det er jo ikke Tape Connections skyld.

Rigtig gode oplevelser har jeg blandt andet haft de sidste to gange jeg handlede der, hvor jeg begge gange kom hjem med noget der var billigere end jeg havde regnet med, og som passede bedre til mine behov. Henholdsvis AV-receiver og højttalere. De kunne nemt have bundet mig en historie på ærmet da jeg ikke er (eller var) vanvittigt skarp til hverken receivere eller højttalere, men i stedet yder de ærlig service baseret på hvad mine behov er (og tegnebog bedst kan lide ).



Redigeret af Naiera - 18-September-2007 kl. 18:37
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:01

#Naiera

Fint nok. Men der er lige en lille (stor?) ting i det du skriver:

"Jeg har dog haft mit TV, købt hos TC, hos reperation ved Powermill, og det tog hundrede år før de fandt ud af, at de ikke ville reparere det. Men det er jo ikke Tape Connections skyld. "

Det er nu sådan at det er forhandleren der står med ansvaret. De kan ikke bruge som undskyldning at det sted de får rep. ikke overholder deres del.

Og det er desværre min oplevelse at Tc altid finder andre at skyde problemet på, ja også kunden kan de finde på at gøre ansvarlig for en rep. forsinkelse.

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Så hvis du selv har problemer med Tc eller har forslag til, hvad vi kan gøre i fællesskab, eller du synes, det er helt forkert dette indlæg så kom med din mening.


Godt nok er der kommet mulighed for gruppesøgsmål i Danmark (dog først fra 2008), men dels gælder det ikke sager ved Forbrugerklagenævnet, dels er forskellige reklamationssager ved TC næppe så homogene at de kan falde ind under reglerne for gruppesøgsmål.

Jeg tror heller ikke at man kan lægge "pres" på Forbrugerklagenævnet til at fremskynde bestemte sager (det kunne let ende med "Velkommen til forsiden" for de ansvarlige, der giver jer ekstra fordele på bekostning af andre). Selvfølgelig er der et antal sager mod TC for tiden, men det samme gælder utvivlsomt andre butikker af tilsvarende størrelse.

Hav tålmodighed.


Redigeret af JesperLund - 18-September-2007 kl. 19:34
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har dog haft mit TV, købt hos TC, hos reperation ved Powermill, og det tog hundrede år før de fandt ud af, at de ikke ville reparere det. Men det er jo ikke Tape Connections skyld.

Nu vil jeg nødig hakke på en bestemt forhandler i den her situation. Men ganske konkret, så er ovenstående helt galt opfattet.

Det er måske ikke forhandlerens skyld, men det ER forhandlerens ANSVAR. Og det er faktisk ret væsentligt at bide sig dette bag ørene. Der er efter min opfattelse uhyre mange forbrugere som netop har denne opfattelse, og desværre oftest noget de nærmest bliver tvunget til at affinde sig med fra forhandlernes side, simpelthen fordi de ikke ved bedre.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu