recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Foreslag til "nye" brugte budget højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Foreslag til "nye" brugte budget højttalere

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du er klar over at de små SA der “ser spændende ud” kun er bestykket med to 4” bas?

Membranarealet i to 4” enheder er 24 kvadrattommer.
Dine R66 har med sine to 6,5” enheder em membranareal på 66 kvadrattommer.

Med andre ord - dyb bas er en by øst for Ukraine….


Klaus
Yes, men min erfaring har siger mig, at nogle gange kan små enheder en hel masse, det er dog langt fra, at det er reglen. Jeg hørte faktisk nogle hvide, meget smalle og høje SA'er med 6 eller 7 små enheder i, som jeg synes lød overraskende gode, for længe længe siden (20'ish år må det næsten være). Men det kan da godt være, at der var en sub et eller andet sted, som jeg ikke så eller ikke husker. Men det er heller ikke de dybeste bastoner jeg leder efter, i stedet er det en mere slagkraftig, men stadig kontrolleret bas jeg efterspørger. ISÆR i en højttaler der kan placeres lige op ad væggen.

Desuden er det R55'erne jeg har sat til nu, som jeg skrev. Smile


Redigeret af HessiDude - 18-December-2023 kl. 16:18
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:30
https://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=374&zoneid=3

SA i den rigtige version og forstærker spiller godt, kan huske de små 2 vejs sa  til kt radios hifi udstilling i Odense, de blev trukket af Densen beat 100, dem med de 2 store guld farvet knapper, begge som to store volumen knapper, de kunne godt spille bass

Skum prop i bas porten gir meget kontrolleret bas 

Selv dem med dyre højttalere tilføjer nogen gange subwoofer også selv om de har fornthøjttaler der går dybt 
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:31
Mine halvgamle System Audio SA705 satellit højttalere lyder ubetinget bedst når de står klods op af væggen og det med bagudvendt port. Har dog en sub til at supplere med, men kan ikke høre når den er slukket, men kan høre/mærke når den er tændt.


Redigeret af Jespus - 18-December-2023 kl. 16:39
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Nad c320bee har en meget aggresiv øvre mellemtone, nedre diskant ved høj lydstyrke, en nad c 326bee blir meget varm og har en mørkere lyd, gå efter en nac c316,315bee istedet for, de kan nogen gang findes til under 1000kr


aggressiv øvre mellemtone.... hvordan i alverden vil forklare det ud fra fakta som du kan finde her:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-nad-c-320bee-pwr-amplifier.8504/

Det eneste man skal forholde sig til er om 67W er nok - hvilket det nok ikke er.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:36
Tilføjerf også en nad c325bee til  listen

Har nemlig haft en og i den øvre mellemtone,nedre diskant  er de ikke ikke så gode ved høj lydstyrke


Redigeret af gasolin - 18-December-2023 kl. 16:40
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:41
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Yes, men min erfaring har siger mig, at nogle gange kan små enheder en hel masse, det er dog langt fra, at det er reglen.

Det kan de - hvis du nogensinde har hørt Dali Megaline, så ved du hvad 6,5” enheder kan, når bare der er nok….


 
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Desuden er det R55'erne jeg har sat til nu, som jeg skrev. Smile

Arrrh, min fejl


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 17:42
Dynaudio har også bagudvent basport. Men problemet er ikke større, end man blot sætter skum-plugs i.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Dynaudio har også bagudvent basport. Men problemet er ikke større, end man blot sætter skum-plugs i.

Dynaudio Audience har basporten fremad, men de er udgået for flere år siden.
Venlig hilsen
KB
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skum prop i bas porten gir meget kontrolleret bas
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Dynaudio har også bagudvent basport. Men problemet er ikke større, end man blot sætter skum-plugs i.
Jo, men skumprop forringer til gengæld slagkraftigheden af bassen (basvolumen om man vil). Det ville jeg gerne undgå og samtidig minimere tonekontrol.

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Selv dem med dyre højttalere tilføjer nogen gange subwoofer også selv om de har fornthøjttaler der går dybt 
Dyre højttalere er ikke automatisk lig med gode højttalere eller højttalere der kan gå lavt og holde lydniveau og kontrol.


Redigeret af HessiDude - 20-December-2023 kl. 15:52
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Mine halvgamle System Audio SA705 satellit højttalere lyder ubetinget bedst når de står klods op af væggen og det med bagudvendt port. Har dog en sub til at supplere med, men kan ikke høre når den er slukket, men kan høre/mærke når den er tændt.
Jo, men så er spørgsmålet om de spiller bedre en R55'erne klods op ad væggen.
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Pæne specs 91db,4 ohm og ned til 25hz

Ja, men sikkert ved -6db. De ser dog stadig spændende ud, men er bekymret for de bagudvendte basporte. Er bekymret for at det mudre bassen så det alligevel ikke lyder meget bedre end R55'erne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu