recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formater VR / Video ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormater VR / Video ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Formater VR / Video ??
    Sendt: 22-August-2006 kl. 16:31
På min Sony HX720 kan jeg vælge mellem disse to formater VR / Video. Hvad er forskellen, og hvornår skal den ene bruges frem for den anden ?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 17:17
Må jeg være så fræk at anbefale at kigge i manualen elelr bruge søgefunktionen her på sitet.

Dit spørgsmål er blevet besvaret flere gange.

(Jeg vil ikke begive mig ud i et svar, da jeg ikke har praktisk erfaring med VR formatet, og derfor ikke er helt sikker på de praktiske forskelle.
Men jeg er op til flere gange stødt på forklaringer her på forum.)
Men video mode er det "normale" der giver en skive efter samme opskrift som en købedvd, altså det mest kombatible.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 17:42

Ja, læs i manualen, der er udover et stikordsregister også et skema over hvad man kan og ikke kan på diske afh. af formatering og af, hvilken type disk, du bruger.

Så er der også http://www.recordere.dk/faq/?f=26 (det om RAM-skiver er dog ikke relevant i denne sammenhæng).

Mere dybdegåede detaljer: 
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html
TIP: Brug evt. rediger+søg på "vr" på den omfattende side.

Hvad man "skal" bruge afhænger af, hvad man vil og hvor kompatible-med-andre-maskiner diske, man vil brænde.

Som Michael har jeg heller ikke praktisk erfaring med VR på DVD'er pånær DVD+RW, der automatisk formateres og fungerer i +VR mode uden valgmulighed.



Redigeret af Carser - 22-August-2006 kl. 17:43
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 19:53
Tak for jeres svar og jeres link. I manualen står der intet om hvad VR og Video format er, der står hvornår de kan bruges men ellers ingen yderliger beskrivelse.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 20:43

Velbekomme.

Enig, der måtte godt stå mere beskrevet om formaterne i manualen.

Dog kan du på side 63 se efter de 4 ja'er under VR, hvor der er 4 nej'er under video i skemaet udfor 3.-6. sidste punkt. Så kan du se ret specifikt, at der forskel i redigeringsmulighederne. 

At side 63 så ikke er med under VR i stikordsregistret er lidt uheldigt.

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu