recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag = ny menu til ’Bedømmelser’
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForslag = ny menu til ’Bedømmelser’

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag = ny menu til ’Bedømmelser’
    Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 11:21

Jeg vil foreslå, at der bliver oprettet en side/menu på recordere.dk til brugernes 'bedømmelser' af HDD-maskiner (inddelt i producent/mærke og model).

Altså en pendent til edbpriser's 'bedømmelser'. Her kan man tildele den enkelte model en karakter, fra 1 til 6 stjerner, samt skrive en vurdering af produktet. Se eksempel HER eller HER (scroll ned, til bedømmelser)

En bedømmelse må ikke forveksles med en decideret (længere, professionel) anmeldelse.

Jeg vil foreslå at 'bedømmelser' sidestilles med de nuværende fire knapper på forsiden >>> Nyheder/Anmeldelser/Artikler/Fælleskøb.

Håber I vil bakke mit forslag op!

mvh  Jan



Redigeret af janelne - 28-Oktober-2006 kl. 13:38
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2006 kl. 15:08

Lyder egentlig som en udmærket idé - så kn fok bedømme de maskiner de har haft i hænderne inkl. dem, de har været knap så tilfredse med og måske returneret - samt selvfølgelig de maskiner folk er tilfredse med.

Ideen lyder god!

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2006 kl. 09:28

Tak Thorvald!

Cnet reviews.com har en noget mere avanceret bruger-bedømmelses-del. Følgende kan f.eks. nævnes:

  • her gives karakter fra 1 til 10
  • pr. produkt vises den gennemsnitlige karakter, med en deraf efterfølgende stempling af produktet, som f.eks. Middel, God, Meget god osv.
  • brugere kan kommentere hinandens bedømmelser

Se eksempel HER

Men ... en funktionalitet ala edbpriser's vil jeg bestemt synes er anvendelig!

 

 

Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 11:57

Opbakning og kommentarer ønskes, please ...

Hvad sir du Lars/admin. til det?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:23

Umiddelbart skulle man mene det er en god ide. Men når man ser på eksemplet, så spænder resultaterne jo milevidt. (fra 3 - 9, mener jeg det var). Og hvad kan man så bruge det til?

Men brugernes egne anmeldelser er altid en rigtig god ide.

Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:35

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Umiddelbart skulle man mene det er en god ide. Men når man ser på eksemplet, så spænder resultaterne jo milevidt. (fra 3 - 9, mener jeg det var). Og hvad kan man så bruge det til?

Jeg synes godt man kan bruge det til noget, men karakteren skal selvfølgelig ses i sammenhæng med brugerens kommentar og skriftlige bedømmelse.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men brugernes egne anmeldelser er altid en rigtig god ide.

Bemærk, at jeg kalder det 'bedømmelser' og ikke 'anmeldelser'. En bedømmelse er (i min verden) en anelse mere uformel, positivt ment, og brugeren kan skrive mere "frit fra leveren". Det er ofte her man får de rigtige guldkorn om produktet.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 12:42

Hej

Jeg er enig med Kim, at den type bedømmelser måske ikke er så brugbare. Årsagen er at brugerne sjældent er objektive - de vil næsten altid være overdrevent positive overfor den nye investering. Eller omvendt være negative fordi de slet ikke kan lide den.

De steder hvor jeg møder brugeranmeldelser (eller bedømmelser - navnet betyder mindre) er brugerne rundhåndet med top-karakterene.

Men derfor kan det være nyttig information aligevel, hvis man nøjes med at læse beskrivelsen

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:03

Lars, jeg er med på din pointe om at folk enten er meget positive eller meget negative. Det har jeg også set før, på edb-priser (synes dog ikke det er et stort problem). Den "hage" synes jeg dog slet ikke modsvarer de mange guldkorn og vigtige information man kan få ved at læse en bruger-bedømmelse.

Hvis man kigger forum-tråde igennem, så er der reelt mange bedømmelser imellem, men som det er nu ligger de jo hulter-til-bulter. Det er derfor jeg opfordrer til at 'bedømmelser' bliver lavet som et selvstændigt punkt på recordere.dk.

Jeg vil anbefale at karakteren er fra 1 til 6 stjerner (og ikke fra 1 til 10 point). Karakteren er dog sekundær. En brugers udtalelse om produktet siger meget mere.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men brugernes egne anmeldelser er altid en rigtig god ide.

Bemærk, at jeg kalder det 'bedømmelser' og ikke 'anmeldelser'. En bedømmelse er (i min verden) en anelse mere uformel, positivt ment, og brugeren kan skrive mere "frit fra leveren". Det er ofte her man får de rigtige guldkorn om produktet.

Hmm er det ikke bare forskellige ord for samme betydning.. Hvad hvis vi kaster ordet, ´vurdering´ ind

Ej spøg til side, forstår godt hvad du mener. En anmeldelse er ofte mere dybdegående og specifik, mens en bedømmelse har det med at være overfladisk.
Men som Lars også siger, så er det ofte sådan, at brugerne ikke altid er helt subjektive, fordi.. hmm, ja hvad skal jeg sige... fordi de netop har investeret i noget de troede var godt, og nu viser det sig at være noget frygteligt bras. Lidt ala erkende, at man har købt noget bras..
Det er ihvertfald den oplevelse jeg synes jeg har set meget tit. Men det får mig ikke til at sige, at man ikke kan bruge brugernes vurdering  til noget. Blot skal man lige læse lidt flere, og så måske samligne ud fra en større mængde.

 

Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2006 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm er det ikke bare forskellige ord for samme betydning.. Hvad hvis vi kaster ordet, ´vurdering´ ind  Ej spøg til side, forstår godt hvad du mener. En anmeldelse er ofte mere dybdegående og specifik, mens en bedømmelse har det med at være overfladisk.

Jeg vil nu holde fast i ordet 'bedømmelse'  

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men det får mig ikke til at sige, at man ikke kan bruge brugernes vurdering  til noget. Blot skal man lige læse lidt flere, og så måske samligne ud fra en større mængde.

Nemlig, det er også derfor jeg ønsker vi får et sted at indrapportere/skrive disse bedømmelser. Istedet for at folk skriver hist&her i nogle tråde.

Her er et link til bedømmelser af et Canon-digital-kamera (ca. 20 stk bedømmelser) >>> klik HER (scroll ned i billedet). Det er godt nok en ordenlig smøre at læse igennem, men jeg synes det giver utrolig meget at læse sådan nogle brugerbedømmelser igennem. Man får indblik i produktets funktioner, faldgruber, plusser (ofte mange nævnt ...) - og ikke mindst produktets minusser. Og det er jo dem man gerne vil høre om på forhånd, inden man køber produktet.



Redigeret af janelne - 30-Oktober-2006 kl. 14:00
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 11:21
Her er et fremragende eksempel på en (godt beskrevet) bedømmelse af Philips 3460 >>> klik HER. En bedømmelse som med fordel kunne være placeret i en bedømmelses-sektion her på recordere.dk. Istedet for, at den ligger "tilfældigt" (forstå mig ret) i en tråd i forum'et.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2006 kl. 12:54

Hmm, mja.. Mange af punkterne har jo uddybende tekst. Og når der er nok af det, så lægger det op til debat. Og så høre det pludselig til i forumet istedet

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu