|
Daniel's Hjemmebio update 2 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-November-2012 kl. 13:46 |
Hej allesammen. Ja jeg har læst en del med i de forskellige bio tråde og ladet mig inspirere og efter vi flyttede i hus kunne jeg endelig få det som jeg ville have. Det spiller kanon sammen og nyder hver en film og musik. Dog er min Pana skærm ved at være lidt outdated. Men billedet er fint. Jeg har valgt at smide lidt billeder ind af opgraderinger osv da jeg virkelig har haft noget lort før. Eltax højtalere og en Sony forstærker sammen med en Kenwood subwoofer. Sikke et løft det hele fik da jeg fik nye højtalere og forstærker. Møblet er fra Ikea og er modificeret lidt så det hele er gemt væk. Alle strøm og netværk er gemt væk i øverste hylde. Højtalere: Center: Yamaha NS-C444 Front: Yamaha NS-777 PF Bag: Yamaha NS-333 PF Subwoofer: XTZ 99 W12S TV: Panasonic TH-50PZ80E Reciver: Denon AVR-1912 Kabler Front og center er kablet med Argon 2,5 mm2 Bag har jeg brugt 1,0 mm2 Argon HDMI kabler. Blu-ray/Spil Playstation 3 phat 500gb. Film/TV Raspberry PI RASPBMC Airties 7130 med HDD Tilbehør Det hele styres med en Logitech Harmony 1100 og den klare det perfekt. Logtitech RF modtager så det hele kan styres selvom det er gemt væk og endda i køkkenet. PS3 bluetouch så jeg kan styre min ps3 med harmony 1100. Playstation move. Zyxel switch så alt er kablet med cat6. USB fordeler til PS3. Baghøjtalerne er hængt op med Vogels 6605 vægbeslag. Jeg er igang med at fremskaffe en NAS så det hele kan hentes derfra. Ris og ros er velkommen. Billeder af gammelt setup (Lejlighed): ![]() Reciver ![]() Højtalere ![]() ![]() ![]() ![]() Nyt setup: Øverste hylde: ![]() Nyt setup (Hus): ![]() Baghøjtalere: ![]() Sidde pladsen: ![]() Subwoofer: ![]() Harmony 1100: ![]() Front møbel: ![]() ![]() ![]() Front: ![]() ![]() Afspilning: TV: ![]() ![]() Film: ![]() ![]() Senere vil der komme en stol. Et lærred og projektor vil jeg gerne have men konen er ikke enig :) Håber i vil tage godt imod min bio. Mvh Daniel Redigeret af DanielPT - 29-Juni-2013 kl. 10:03 |
|
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser ud til at være et fint setup med masser af lyd i. :)
Men det ser lidt tungt ud, nok mest pga møblet der hænger over tv'et. Men, som med som så mange af de andre bio'er herinde (min egen incl.) er vi heldigvis ikke ens. Men ja, det giver en helt anden oplevelse både til film og musik med noget ordentligt grej. :) Tillykke med huset, og bestemt også dit setup. Mvh. Rasmus
|
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvad er der på endevæggen til højre for anlægget? Synes det er lidt synd at presse SÅ meget ind på så lille plads. Det må kunne stå anderledes og mere luftigt. Det er jo nogle fine komponenter du har
![]() |
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
Hej i 2 :)
Mange tak for jeres kommentar. Og tak for rosen og det hele :) fausing du kan godt have ret i det kan se lidt tungt ud men er virkelig glad for sammensætningen af de 2 møbler. Og ja vi er alle forskellige. Kampus uhh til højre for anlægget? Hvad tænker du på? Du kan godt have ret kunne være jeg skulle overveje et andet sted til min tablet og dens holder men det står bare vildt godt der. Jo tak der er også gået noget tid og sparet nogle penge sammen for at få de korrekt ting :) Der er lige kommet 4 billeder mere hvor det hele er igang. Lidt svært at fange ordentlig. Mvh Daniel
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
|
Nåå jamen det er skam en væg :) Men det er ikke muligt at stille det sådan da der er vinduer lige overfor :) Så der kan ikke rykkes så meget på tingene :)
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Nu kender jeg ikke så meget til Denon, men tænkte på om du har oplevet varmeproblemer da den står i et ret lille lukket rum.
Mvh. Rasmus |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Hej Farusing.
Nej overhovedet ikke. Der er så også helt åbent bagud til :)
|
|
![]() |
|
Skønt. ![]() Kan også se et billedet snød mig lidt, da lågen ovenover står åben, og får det til at syne mindre det rum din receiver står i. ![]() |
|
Min Hjemmebio
|
![]() |
|
Hehe ja kan godt se det snyder lidt. Men den har masser luft ovenover også :)
|
|
![]() |
|
Nu er det godt nok et helt andet rum med før, og efter billederne, men kan se du havde trægulv før og tæppe nu. Kan du mærke forskel akustik mæssig??
Jeg er overrasket over hvor dårlig akustik der er i vores gamle stue frem for den nye, med "kun" troldtekt loft til forskel sådan umiddelbart. Det runger og slår igen i den gamle, hvor der er en helt anden ro i den nye. Altså også uden at se film eller høre musik, men bare sådan generelt. Meget mere behageligt at sidde og snakke i den nye fx. Rasmus |
|
Min Hjemmebio
|
![]() |
|
Ja er du vimmer det er har givet en stor forskel i det hele taget at få tæppe end træ gulv. Jeg skal aldrig have træ gulv i min stue igen.
Jeg ved ikke om det bare er mig men føler jeg har meget mere kontrol over min lyd. Når jeg laver ændringer bliver det ikke forringet helt vildt. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |