Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neato
Bruger
Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
|
Emne: DVB-T2 Sendt: 27-Februar-2010 kl. 22:29 |
Jeg har lige læst at i 2012 skal man til at skifte tv igen pga. DVB-T2.
Jeg står og skal til at købe et tv, men ved ikke om jeg skal vente til 2012.
Vores tv udbyder kommer til at blive YouSee i dette år. Hvilket er DVB-C jeg så skal bruge i mit tv, så jeg burde da ikke være bekymret, vel?
|
Venligst
Neato
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 27-Februar-2010 kl. 22:32 |
Ikke med mindre, det besluttes at man der begynder at anvende DVB-C2.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 13:52 |
Radiomanden skrev:
Ikke med mindre, det besluttes at man der begynder at anvende DVB-C2. |
Og det gør man næppe lige straks på de almindelige pakker (digitale spejl) - faktisk kan der nok gå ganske lang tid.
Jeg ville - som kabel-tv kunde - kun sikre mig, at apparatet kunne bruges nu mod leverandøren. Jeg ville dog overveje, at vente med at købe nyt indtil den nye leverandør er begyndt at levere.
Vi er mange, der anvender en boks med harddisk (en PVR) og ikke vil/kan leve uden  , så er tuneren i fjernsynet jo helt ligegyldig.
Der er endnu ingen beslutning mht. DVB-T2 i Danmark og DVB-T2 er kun til modtagelse via antenne. Sverige og Finland starter DVB-T2 muxer i 2010 - herunder på kanal 10 fra Malmø.
Lars :)
PS! Men DVB-C2 forventes allerede at komme i næste års TV modeller.
Redigeret af reslfj - 28-Februar-2010 kl. 13:55
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 14:02 |
Hvor har du den info fra? Og vil det så sige at man skal have en boks for at kunne se de digitale kanaler hos Yousee (eller det digitale spejl eller hvad det hedder?) Håber jeg satme ikke da!!! 
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 17:57 |
Som skrevet tidligere i tråden, så er det jo godt at have en STB, og se stort på hvad TVet kan, for med STB (PVR) så kan man jo også optage, og derved kan man mere med STBen end man kan med TVet. Et TV det er og bliver kun en Monitor.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 19:05 |
Strange skrev:
Hvor har du den info fra? Og vil det så sige at man skal have en boks for at kunne se de digitale kanaler hos Yousee (eller det digitale spejl eller hvad det hedder?) Håber jeg satme ikke da!!!  |
Når du sådan helt undlader at læse, hvad vi andre skriver, så får de meget let et farligt højt blodtryk - det er meget usundt.
Jeg skrev meget klart som svar på Radiomandens indlæg om DVB-C2: "Og det gør man næppe lige straks på de almindelige pakker (digitale spejl) - faktisk kan der nok gå ganske lang tid."
Men der farer også let en djævel i nogle af os, når du sådan tager på vej fordi du evt. skal betale lidt håndøre - Det er meningen, at dine penge skal ud at arbejde ved, at du bruger dem - det er også meningen, at du skal tænke dig om - stille og roligt - før du køber noget og især noget dyrt.
Dette med at dovne den med tankevirksomheden og blot råbe op og imod - det er der ingen fremtid i.
Det er (flere af) de store leverandørers plan, at standardisere på DVB-T/T2/C/C2 tunere i deres modeller så snart som muligt. Tyskland (kabel-udbyderne) vil gerne have DVB-C2 fordi de står foran en stor overgang fra mest analoge kanaler og England, Sverige, Finland sender med DVB-T2 nu eller senere i 2010 og forventer DVB-T2 understøttet.
DVB-C2 forventes i de første bokse på IFA-Berlin til september, og så er det et rimeligt bud - synes jeg - at de kommer indbygget i 2011 tv modellerne.
Og husk, at de eneste kunder, som har lidt indflydelse på produktudbuddet, er dem som faktisk køber noget.
Lars 
Redigeret af reslfj - 28-Februar-2010 kl. 19:06
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 28-Februar-2010 kl. 23:21 |
Min fejl at jeg overså det første du skrev...Sorry  Men hvis dit blodtryk stiger af det synes jeg du skal få det undersøgt
Som jeg også skriver i en anden tråd så bliver folk mætte af konstant at skulle skifte ud. Man kan ikke markedsføre en stor ting, få folk til at investere og så stort set lige efter snakke om at der indenfor en periode på et par år igen skal udskiftes.
Det svarer til du i morgen køber en elbil og tror at nu er det fremtiden og en måned senere får du at vide at om 3 år virker den ikke mere og skal opgraderes til at have vinger da der til denne tid kun er flyvende biler...
PS. Jeg bruger skam mine penge i samfundet, men jeg agter ikke at ødsle dem op, der er en væsentlig forskel :)
Redigeret af Strange - 28-Februar-2010 kl. 23:21
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 13:02 |
Jeg går bestemt ud fra YouSee får ligeså stor fiasko med deres evt. kommen DVB-C2 modtagere som de har haft indtil nu med altting nyere end Samsung60 enheder (MPEG2).
Jeg håber YouSee lander i et håbløst morads med deres egne enheder til MPEG4, selvom dette kommer i en -C2 Version.
Jeg skal bestemt gøre mit bedste Voodoo arbejde herfor
Mit problem ER jeg vil både have et Kobber kabel Tv anlæg OG et Fiber udlagt anlæg til ting som virkeligt fylder!
Eller jeg kunne skrive komplet anderledes og sige jamen når ting kan sendes gennem kablerne hvad da med frigive ting i kabler mellem 900 og 1800MHz?
De som siger det ikke er muligt! ___
Der må da være mange steder i bymæssig bebyggelse hvor folk modtager Satellit Tv og hvor der i nærheden også foregår mobil net traffik.
Redigeret af moho - 01-Marts-2010 kl. 13:10
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 01-Marts-2010 kl. 14:09 |
Godt nok har Vi Søsterhøj her udenfor Aarhus som selvfølgelig forstyrrer nogen steder i Kabel nettet. Men derfor vil det fortsat være min mening at man kunne have kravlet højere op fra de der 870MHz og op til 1200MHz kun i kabler. Ligesom man gjorde med S-kanalerne i sidste Aartusinde, mange vil slå 7 kors for sig men jeg vil strække mig endda meget langt for undgå udviklingen af DVB-C2. Ekstrem langt.
Med de problemer jeg fortsat har og har haft, med forsøge overbevise nogen om at 1366x768p50 er 30% bedre end 1920x1080i50. Men det har jeg opgivet overbevise andre om.  Når man skal til at sende sådan noget via Kablerne, og vel også via Masterne.
Det Engelske Mastebaserede luftrum er så stort at samme bare kan begynde sende "Lige hvad de vil". Uden bekymre sig om genere andre, undtagen franskmændene!
Redigeret af moho - 01-Marts-2010 kl. 14:23
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 02-Marts-2010 kl. 10:30 |
mange vil slå 7 kors for sig men jeg vil strække mig endda meget langt for undgå udviklingen af DVB-C2. Ekstrem langt.
  Spørgsmålet er bare hvad man kan gøre?
|
 |
keldp
Guld medlem
Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
|
Sendt: 02-Marts-2010 kl. 16:39 |
mange vil slå 7 kors for sig men jeg vil strække mig endda meget langt for undgå udviklingen af DVB-C2. Ekstrem langt.
  Spørgsmålet er bare hvad man kan gøre?
Ja det eneste der nok er at gøre er at flytte til en lille ø i stillehavet :)
|
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
 |