recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX 65 tommer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX 65 tommer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG CX 65 tommer
    Sendt: 31-Marts-2021 kl. 14:04
Jeg har lige bestilt et LG CX 65 tommer, og har nogle spørgsmål.

Jeg skal have det hdmi forbundet til en Denon AVR X-3700, og hører gerne hvad jeg skal sikre mig hdmi kablet kan? 

Er der nogen der ved hvordan det fungerer med tilslutning af en HDD og optagefunktion?

Til slut hører jer gerne andre med dette og tv hvad de synes om det?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6995
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 14:14
bare et alm hdmi kabel fra skuffe virker.   

Og optage funktione virker kun på den kanal du ser eller hvis tv er slukket

Du kan ikke se et og optage andet program.  Men eller lige til med en lille disk i USB 
Har smidt min bag tv i en lille strips så den er helt væk. 
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2021 kl. 15:26
så jeg har ikke behov for hdmi 2.1 High speed osv...?

Jeg har også en Blu-ray afspiller koblet til receiveren, som i fremtiden bliver til en 4K UHD afspiller.


Redigeret af TvHomer - 01-April-2021 kl. 09:54
Til top
beridox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beridox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 08:59
Jeg har også lige købt et LG CX 65 og købte et 2.1 kabel, det kostede 100 kr for 2 meter, så er man forberedt. Mit er hængt op og det er lidt træls med en bagudvendt ethernet port. Vi er super glade for det, men da vi kommer fra Samsungs gamle topmodel, skal vi lige vende os til den grimme fjernbetjening.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2021 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

så jeg har ikke behov for hdmi 2.1 High speed osv...?

Jeg har også en Blu-ray afspiller koblet til receiveren, som i fremtiden bliver til en 4K UHD afspiller.

Blu-ray afspiller med 1080p output kan ind til videre klare sig fint med langt de fleste kabler på markedet, særligt hvis den outputter skivens 4:2:0 croma så fylder det kun 2,23 Gbps i HDMI kablet hvis vi taler om en 24 fps film med 4:2:0 output (nogle afspillere kan cromaopskalere til 4:4:4 i stedet for at der foregår i TV'et og så fylder det 4,45 Gbps). Hvis det handler om Audio Return Channel, så er der heller ingen panik mht til kablet, der skal sjælden bruges mere end 768-1500 kbps fra det TV'et nu enten bitstreamer i surround eller tuner og sender som 2.0 LPCM. - Altså ingen ting ifht video signalers båndbredder i gbps) 

Men når og hvis du begynder at overveje 4K UHD afspiller, så fylder din 24 fps film pludselig fra 8,91 (24 fps 4:2:2 HDR) til 22,28 gbps (f.eks. Gemini Man i 60 Hz HDR) Gbps i kablet. Og især hvis du tilslutter 4K PC eller Next Gen konsol, så begynder du at skulle ofre bedre og bedre kabler på dit setup for at være sikker på at det spiller, da du så hurtigt kan få brug for op til 32,27 Gbps i HDMI kablet (4K HDR 4:4:4 @120 fps) og så begynder man for alvor at skulle have et kabel af ordentlig kvalitet.

...Som du kan se er der et stort spænd, så hvad du har brug for afhænger af hvad det sådan lige skal bruges til. Men hvorfor ikke bare fra start bare købe et ordentligt HDMI 2.1 certificeret kabel, så det ikke behøver at udskiftes hvis du en dag for større krav? Havde jeg i forvejen et kabel, så ville jeg ind til behovet opstod naturligvis bare bruge det HDMI kabel jeg havde i forvejen - så længe det virker til hvad det skal bruges til.

Redigeret af TBC1 - 03-April-2021 kl. 19:18
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

så jeg har ikke behov for hdmi 2.1 High speed osv...?

Jeg har også en Blu-ray afspiller koblet til receiveren, som i fremtiden bliver til en 4K UHD afspiller.

Blu-ray afspiller med 1080p output kan ind til videre klare sig fint med langt de fleste kabler på markedet, særligt hvis den outputter skivens 4:2:0 croma så fylder det kun 2,23 Gbps i HDMI kablet hvis vi taler om en 24 fps film med 4:2:0 output (nogle afspillere kan cromaopskalere til 4:4:4 i stedet for at der foregår i TV'et og så fylder det 4,45 Gbps). Hvis det handler om Audio Return Channel, så er der heller ingen panik mht til kablet, der skal sjælden bruges mere end 768-1500 kbps fra det TV'et nu enten bitstreamer i surround eller tuner og sender som 2.0 LPCM. - Altså ingen ting ifht video signalers båndbredder i gbps) 

Men når og hvis du begynder at overveje 4K UHD afspiller, så fylder din 24 fps film pludselig fra 8,91 (24 fps 4:2:2 HDR) til 22,28 gbps (f.eks. Gemini Man i 60 Hz HDR) Gbps i kablet. Og især hvis du tilslutter 4K PC eller Next Gen konsol, så begynder du at skulle ofre bedre og bedre kabler på dit setup for at være sikker på at det spiller, da du så hurtigt kan få brug for op til 32,27 Gbps i HDMI kablet (4K HDR 4:4:4 @120 fps) og så begynder man for alvor at skulle have et kabel af ordentlig kvalitet.

...Som du kan se er der et stort spænd, så hvad du har brug for afhænger af hvad det sådan lige skal bruges til. Men hvorfor ikke bare fra start bare købe et ordentligt HDMI 2.1 certificeret kabel, så det ikke behøver at udskiftes hvis du en dag for større krav? Havde jeg i forvejen et kabel, så ville jeg ind til behovet opstod naturligvis bare bruge det HDMI kabel jeg havde i forvejen - så længe det virker til hvad det skal bruges til.

Jeg skal nok alligevel bruge et nyt kabel, så jeg kan lige så godt fremtidssikre nu, men når jeg kigger hos eksempelvis av-cables, så bliver jeg lidt forvirret over det store udvalg og i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Jeg skal bruge 1,5 meter, og tænker at det bør koste omkring et par hundrede?

Er der nogle der give et konkret forslag fra eks. av-cables?
Til top
beridox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-August-2010
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beridox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2021 kl. 15:45
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TvHomer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2021 kl. 12:43
Jeg endte med et lidt dyrere kabel, som jeg sikkert ikke havde behov for, men sådan er det jo nogle gange.

Men hvorom alting er, så har jeg fået tv´et, og har fået det installeret, og hold da op det er lækkert.

Kom fra et 50 tommer Pioneer 5090H, som engang var i toppen, men det her er jo vanvittig bedre, når det kommer til 4K, og alt spiller bare med min Denon X-3700, og var egentlig ret nemt og logisk i sin opbygning. 

I går sad jeg pludselig og så lidt David Attenborough (som jeg ellers aldrig ser) i 4K på netflix, og hold da op for farver og detaljer. Selv de små fimrehår på en eller anden bi-art kunne man se.

Og jeg er også vild med pointeren, selvom den ikke er alles kop the. Det går altså bare noget hurtigere, når man skal skrive en kode eller lignende.

Til slut, så nyder jeg også (så længe det varer) helt vildt kun at skulle bruge én fjernbetjening til alt. 

Fedt tv, og kan varmt anbefales.


Til top
RagnOK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-April-2021
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RagnOK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2021 kl. 21:59
Hjælp...

Har købt beskrevet TV, (LG Oled 65CX) som er tilsluttet Min Sony Surround reciever og PC.
Kan kun vælge 25, 27, 28, 29 og 30 Khz. (max opløsning)
Læste mig frem til at skulle skifte HDMI kablet, så jeg strøg ned og købte samme 8K kabel, som ovenstående, det hjalp heller ikke. Genstartet og trukket strømkablet ud af LG, samt aktiveret Oled True Colours på den aktuelle HDMI port.
Der ER samme type, 8K HDMI, fra PC til reciever og fra Reciever til LG65CX...
Æv, vil jo gerne have den op på 60 eller 120 KHZ.
Tak for bud på løsning!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2021 kl. 22:04
Hvad er det du gerne vil have op på 120 kHz?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
RagnOK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-April-2021
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RagnOK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2021 kl. 22:18
PC'en... Ønskeligt 120 ;) Men 60 KHZ er vel "standard"?
(Sony Reciever er STN-DN1080) Har lige læst at den skulle håndtere 2.1 HDMI.

Klaus, jeg er glad for det det billede, jeg får op på LG65CX. Det undrer mig bare at jeg "kun får" 30KHZ. (4096:2160)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2021 kl. 22:36
Så vidt jeg husker er der kun understøttelse for 120 på én af HDMI portene. (nr. 4 tror jeg det var)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu