recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Premiere Pro og HF10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPremiere Pro og HF10?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Premiere Pro og HF10?
    Sendt: 21-Juli-2008 kl. 11:57
Hey

Jeg ville redigere en film i Premiere Pro CS3 optaget med et Canon HF10, men hvordan gør jeg egentlig?

Det er mit første HD kamera, med mit gamle kamera gik jeg bare ind under capture for at overspille filmen, men når jeg tilslutter HF10 til PC'en via USB kan jeg ikke få kontakt med kameraet når jeg går ind i capture? Får beskeden "capture device offline"..

Har også prøvet at klikke import og forsøge at importere klippene, men den finder ingen understøttede filer.

Hvad gør jeg forkert?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 12:24

Skyldes det ikke at formatet HF10 optager i, AVCHD ikke er supporteret i Adobe premiere?

Altså det kan blive nødvendigt med at konvertere filerne til format premiere kan acceptere?

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 13:09
At den ikke finder noget når jeg går ind for at importere filer fra kameraet tyder jo på, som du siger, at det format ikke er understøttet.. at jeg ikke kan få kontakt med kameraet i capture, er måske at det kun er til overspilning af bånd osv?

Men hvad er så den bedste måde at konveretere filerne? Og til hvilket format?


Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 15:25

Er der ikke noget programmel med kameraet som kan bruges til en konvertering?
Ellers f.eks. Nero, som har et recode program.


Med hensyn til format vil umiddelbart mene at en mulighed kunne være Mpeg2, som Premiere kan håndtere...


Med premiere (anvender elements udgaven) kan jeg direkte indlæse fra et videkamara (med sd-kort), men kameraet leverer *.mov filer og indeholder h.264 kodet video. 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 18:32
Findes der et gratis program til konverteringen? Og vil en konvertering være ubetydelig for billede- og lyd-kvaliteten?

Evt. andre der har HF10 eller et andet AVCHD kamera må meget gerne fortælle hvordan i redigerer jeres film :)
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 23:08

Jeg har lige anskaffet mig Canon HF100, som næsten er magen til HF10, bortset fra manglende indbygget Flash-hukommelse og anden farve.

Men umiddelbart kan jeg ikke se, at du behøver at capture, da videosekvenserne allerede ligger i digital form. Du kan vel nøjes med at kopiere dem over på din harddisk og importere videofilerne i dit videoredigeringsprogram.

Jeg har prøvet det med det medfølgende program, som hedder "Imagemixer". Men jeg opdagede, at USB-forbindelsen kun virker, når jeg har tilsluttet net-adapteren til kameraet. Men herefter virker overførslen til PC'ens harddsik fint.

Jeg har så efterfølgende prøvet, at redigere med Pinnacle Studio 12, hvilket fungerer fint, selvom PC'eren kommer til at svede og hoste.
Jeg har altså kunnet arbejde med de kopierede filerne fra kameraet, uden at jeg skulle capture.
Om Adobe Premiere CS3 håndterer AVCHD - ved jeg ikke.

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 09:24
Har prøvet importering, men når jeg går ind på flash hukommelsen ser Premiere ingen understøttede filer.

Det kræver jo så enten et andet program eller en konvertering. Hvis jeg kan undgå kvalitetstab eller lign ville jeg da foretrække Premiere, da jeg før har været godt tilfreds med det..

Ved at det kræver meget cpu-kraft at redigere, men har lige fået en ny maskine med en 2.6ghz quad-cpu, så håber den kan klare opgaven nogenlunde

Forresten, jjdk: Hvordan slukker du egentlig for dit kamera når du har overført filerne? På mit står der at man hverken må tage usb eller strøm-kablet ud, og power-knappen er sat ud af funktion. Selv hvis jeg slukker PC'en står den på samme måde. Virker lidt mystisk
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2008 kl. 17:55

Jeg tror, at beskeden burde være, at sålænge der overføres data til pc, må USB kablet ikke trækkes ud eller kameraet slukkes.

Når jeg er færdig med at overføre, trækker jeg blot USB-kablet ud og kameraet går automatisk ud af "USB-mode".

Prøv evt. og se på dette link. Her er nogle løsninger for konvertering, så du fortsat kan anvende Adobe Premiere.

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb 403297#windows

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 08:47
jjdk, linket virker vist ikke? Kommer bare ind på en blank side :)
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 08:51

hmmmm - underligt, da det virker hos mig. Prøv lige igen

Til top
Tobias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 10:16
Ok det virker også nu, ved ikke hvorfor det ikke virkede før :)

Men det virker umiddelbart mere overskueligt at finde et andet program som direkte understøtter AVCHD uden at lave nogle konverteringer, hvor jeg ikke ved om kvaliteten er bibeholdt.

Hvilke redigeringsprogrammer understøtter AVCHD direkte?

Har hørt om Sony Vegas og Pinnacle Studio 12 Ultimate - kan disse programmer anbefales?
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 10:42

Pinnacle 12 Ultimate, har jeg leget lidt med, lader til at være stabilt, så dette kan såmænd godt anbefales.

Lidt information her : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1737&zoneid=5

 

Hilsen

Ib

 

JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D


Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu