recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 48bit vs 36bit ; Billedkvalitet ændret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket48bit vs 36bit ; Billedkvalitet ændret

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Emne: 48bit vs 36bit ; Billedkvalitet ændret
    Sendt: 22-Maj-2010 kl. 19:14
Har overtaget et ISF kalibreret Pio KRP 500M fra Hother. Selvom vi begge kører med Pio SR og BD afspiller, så fornemmer jeg at der alligevel er forskel, da billedet på 500M står alt for lyst og skarpt, især om aftenen.
 
Vi har så sammenlignet opsætningen i afspilleren, og der er ingen forskel. Men Hother's LX91 leverer 48bit, og min 51FD kun 36bit. Kan DET være årsagen? Og hvis det er, hvad gør jeg så?
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2010 kl. 19:44
Det skulle ikke betyde noget, da bit dybde, primært er for bedre farve adskillelse. Men selv om skærmen er isf kalibreret ,skal du kunne stille på standard indstilling, og når du så stiller på det bliver det til "bruger"indstilling.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2010 kl. 20:24
Ja jeg kan sagtens stille på alt i de andre profiler. Men vil jo godt udnytte de ISK kalibrerede farver og gråtoner.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2010 kl. 21:23
Ja men du skal vel have en profil (jeg ved ikke hvor mange du kan gemme) du kan redigere i, hvis ikke kan du jo ikke finde ud af hvad der tilfredstiller dit øje! Du kan Evt. skrive indstillinger ned og derefter redigere.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2010 kl. 21:51
En kalibrering er vel i forhold til det lyd der i omgivelserne. Så hvis lyset er anderledes vil kalibreringen ikke være helt rigitg. Så ændre en TV skærm sig vel også lige som en pc skærm,  så kalibreringen kan være forkert over tid, så det kan vel også spille ind.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 18:19
Tror nu også det er omgivelserne/lyset som påvirker at du kan se en forskel, måske var der lysere hos Hother da skærmen blev kalibreret? Men som PerW er inden på, så ændre plasma panelet sig også over tid, så det re-kalibreres. Jeg har selv for nogle uger siden re-kalibreret min gamle Pio, forskellen mellem før og efter var ret markant, selv om der kun er gået 13-14 måneder siden den sidste kalibrering. De gamle CRT monitor som også havde fosfor blev kalibreret mindst en gang om måneden, når disse blev brugt professionelt for optimal farve og gamma gengivelse.


4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 18:25
@Potter: Hvilken en sensor-type/teknologi bruger du til kalibrering? På hvilken måde havde TV'et ændret sig? Hvilken generation Pio-plasma-TV har du?
 
Jeg måler jævnligt på et LX-5090H (knap et år siden kalibrering) og det flytter sig ikke. Jeg bruger et spectrumradiometer (i1pro).
/lars
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Tror nu også det er omgivelserne/lyset som påvirker at du kan se en forskel, måske var der lysere hos Hother da skærmen blev kalibreret? Men som PerW er inden på, så ændre plasma panelet sig også over tid, så det re-kalibreres. Jeg har selv for nogle uger siden re-kalibreret min gamle Pio, forskellen mellem før og efter var ret markant, selv om der kun er gået 13-14 måneder siden den sidste kalibrering. De gamle CRT monitor som også havde fosfor blev kalibreret mindst en gang om måneden, når disse blev brugt professionelt for optimal farve og gamma gengivelse.


Det synes jeg lyder ret ejendommeligt hvis den allerede skulle trænge. Og i så fald ville den vel ha' tabt i lysstyrke.
 
Vi er blevet enige om at der er lige lyst i vores stuer, så det kan ikke være derfor.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

@Potter: Hvilken en sensor-type/teknologi bruger du til kalibrering? På hvilken måde havde TV'et ændret sig? Hvilken generation Pio-plasma-TV har du?
 
Jeg måler jævnligt på et LX-5090H (knap et år siden kalibrering) og det flytter sig ikke. Jeg bruger et spectrumradiometer (i1pro).
Bruger Gretag eye one+software+signal generator+controlcal
Det var på min gamle pio 507, som iøvrigt ikke har kørt ret meget.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 19:41
OK - hvilken Eye-One? LT, Display2, Pro, andet?
 
Hvad betyder det, at 507'eren ikke har kørt ret meget? Drifttimer?
 
Der er mange variable her - og det er ikke givet, at 507'eren fungerer på samme måde som Kuro-panelerne mht. automatisk kompensation for ældning (som faktisk ser ud til at fungere på 9G modsat Panasonics nylige (men måske ikke 2010-) modeller ).


Redigeret af bantam - 24-Maj-2010 kl. 19:44
/lars
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har overtaget et ISF kalibreret Pio KRP 500M fra Hother. Selvom vi begge kører med Pio SR og BD afspiller, så fornemmer jeg at der alligevel er forskel, da billedet på 500M står alt for lyst og skarpt, især om aftenen.
 
Er det kun ved BD-afspilning at billedet står alt for lyst, eller med alle signalkilder?
 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi har så sammenlignet opsætningen i afspilleren, og der er ingen forskel. Men Hother's LX91 leverer 48bit, og min 51FD kun 36bit. Kan DET være årsagen? Og hvis det er, hvad gør jeg så?
 
Bruger du RGB, eller Component ved "HDMI Out" på din afspiller? Hvis du bruger RGB-indstillingen, så prøv lige at tjekke inde i Setup, om den står på "Standard" eller på "Enhanced". "Standard" plejer nemlig at give en blegere/lysere billede-gengivelse, end "Enhanced". Måske kan det være derfor?


Redigeret af musicus - 24-Maj-2010 kl. 20:22
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

OK - hvilken Eye-One? LT, Display2, Pro, andet?
 
Hvad betyder det, at 507'eren ikke har kørt ret meget? Drifttimer?
 
Der er mange variable her - og det er ikke givet, at 507'eren fungerer på samme måde som Kuro-panelerne mht. automatisk kompensation for ældning (som faktisk ser ud til at fungere på 9G modsat Panasonics nylige (men måske ikke 2010-) modeller ).
Gretag er et helt kit til at lave b.la. ICC til printer/ papir etc. selve spektrometeret er i1pro.

Jamen skærmen køre i kun i gæsteværelset, kørt godt 600 timer.


4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu