recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 3D afspiller og Samsung 3D tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 3D afspiller og Samsung 3D tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tommy N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic 3D afspiller og Samsung 3D tv
    Sendt: 27-Juli-2011 kl. 20:28
Hej Alle,

Jeg her besluttet mig for at købe en Panasonic DMP-BDT300 da jeg skal bruge analog lydudgang. Derudover køber jeg et SAMSUNG UE46D6505 LED-tv.

Er der noget i vejen for at have de to ting sammen? Jeg synes at have hørt at 3D kan være et problem de forskellige mærker imellem, men det er måske kun hvis man for eksempel har Samsung briller og et Panasonic tv?

Er der nogen der har noget dårligt at sige om den afspiller fra Panasonic? Jeg går meget op i at det skal være lydløst og de samsung afspillere jeg har set på har blæserstøj som en dårlig ting.

Med venlig hilsen

Tommy 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 20:43
Der skal ingen problemer være med at sammensætte de 2 fabrikater. Den påtænkte afspiller er glimrende, i øvrigt testet her på siden sidste år:

Alle afspillere kan i et eller andet støje lidt (blæsere, læsning af disc osv), men Panasonic afspilleren er på ingen måde værre end andre Smile

Redigeret af Hother - 27-Juli-2011 kl. 20:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tommy N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:09
Hej Hother,

Tusind tak for linket til anmeldelsen. Det var interessant at læse! Jeg tror jeg holder fast i at det skal være den.

Du mener ikke der er behov for bekymring over at det er en model fra sidste år? På Panasonics hjemmeside står den stadig, så den er jo godt nok ikke udgået, men jeg har ingen anelse om hvor hurtigt det går indenfor Blu-Ray.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Tommy N Tommy N skrev:

Hej Hother,

Tusind tak for linket til anmeldelsen. Det var interessant at læse! Jeg tror jeg holder fast i at det skal være den.

Du mener ikke der er behov for bekymring over at det er en model fra sidste år? På Panasonics hjemmeside står den stadig, så den er jo godt nok ikke udgået, men jeg har ingen anelse om hvor hurtigt det går indenfor Blu-Ray.
Overhovedet ingen problemer med den afspiller. Fornuftigt opbygget, god funktionalitet, og ret hurtig til at loade. Men husk at lave en firmware update af afspilleren når du får den, dette kan du gøre direkte via internettetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tommy N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:14
Det glæder mig at høre :)

Mange tak for hjælpen Hother!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:28

Det glæder mig at høre :)

Mange tak for hjælpen Hother!

Du er velkommenSmile
Til top
Thaysenkøhler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juli-2011
Sted: Varde
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:32
På arbejdet har vi, så vidt jeg husker, lige præcis den nævnte Panasonic 3D bluray afspiller koblet til et samsung LED tv, fra den nye 8000 serie. Det kører bare uden nogen som helst problemer. I det hele taget kan man sagtens koble ting sammen, selvom det er forskellige mærker.
Til top
Tommy N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:47
Hej Thaysenkøhler,

Jamen det må være 3D brillerne jeg tænker på så, at man ikke kan benytte Samsung briller på et panasonic tv og omvendt.

Men det lyder godt at I også har gode erfaringer med panasonic og samsung! Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 21:55

Hej Thaysenkøhler,

Jamen det må være 3D brillerne jeg tænker på så, at man ikke kan benytte Samsung briller på et panasonic tv og omvendt.

Men det lyder godt at I også har gode erfaringer med panasonic og samsung! Smile
Du kan ikke benytte samsung 3d briller på¨et Panasonic panel - og omvendt.Smile
Til top
Thaysenkøhler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Juli-2011
Sted: Varde
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 22:40
Det med brillerne er helt rigtigt - Samsung briller virker kun til Samsung og så videre.
Til top
Tommy N Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 08:16
Hej igen,

Nå jeg tænkte lige at jeg ville følge op på hvad det endte ud med, når I nu har været så rare at guide :)

Det viste sig at være praktisk taget umuligt at få fat i Panasonic DMP-BDT300 da den er udgået. For så at få en med analog udgang højere end 2.0, så skulle man op på den forkerte side af 5000 kroner plus man oftest får en harddiskoptager med, hvilket jeg ikke er interesseret i.

Det endte altså med at jeg valgte at skifte min elskede gamle forstærker ud med en ny og så købe en "almindelig" Blu-ray afspiller som ikke har analog ud. Begge dele kunne købes for under hvad jeg ellers skulle betale bare for Blu-ray afspilleren.

Jeg købte så:

Panasonic DMP-BDT310
Denon DVR-1612
Samsung UE46D6505

Umiddelbart er jeg ganske godt tilfreds med resultatet. Både billede og lyd er RIGTIG godt synes jeg.

Der er dog en del slør i halvmørke scener, men jeg håber lidt at det er noget man kan indstille sig ud af. Jeg mangler i det hele taget at kigge manualer, da tiden ikke helt har været til det, men jeg tror og håber at resultatet bliver godt!

Skærmen har meget genskær og da fjernsynet står så jeg kan se vinduet i det når jeg ser tv, så kræver det mørke gardiner eller mørklægningsgardin hvis man skal se tv i godt vejr - GODT man bor i Danmark så Thumbs Up

SMART funktionen har jeg ikke fået kigget så meget på heller, men er heller ikke den store "sociale medier" entusiast, så jeg tror jeg undlader at have Facebook kørende mens jeg ser film. Jeg kan dog sagtens se alle de spændende muligheder det åbner op for.

3D brillerne må jeg have til gode i første omgang. Men er alligevel blevet lidt spændt på at se hvor godt det er. Jeg har indtil videre kun prøvet i forretningerne og en enkelt gang i biografen hvor det ikke var SÅ godt igen.

Alt i alt er jeg rigtig glad for købet indtil videre, så hvis man som jeg er en mainstream-niveau-bruger, så er det anbefalelsesværdigt.

Med venlig hilsen

Tommy

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu