recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiskerendk - Stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskerendk - Stuen

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fiskerendk - Stuen
    Sendt: 02-Maj-2011 kl. 20:21
Hej,
 
Jeg kan se mange andre ligger deres fede ting ud og tak for megen inspiration fra alle.
Da jeg kun har en 3v. lejlighed og pågrund af min kæreste må jeg nøjes med stuen og ikke en rigtig hjemme bio for sig selv :) Men så må man prøve at få så meget ud af det som muligt.
 
Main Equipment:
Pioneer PDP-LX5090H - Billed-fremviseren.
Pioneer SC-LX83 Surround Reciever - Nabo'ens skræk tilsyneladende :)
Cerwin Vega DC12 - Front
Jamo HomeCinema 160 - Center
Infinity Reference 31 MkII - Akterude
 
Accessories:
Triax C-HD 415 CX
Sony PlayStation 3 Slim
Lenovo T500 inkl. Dockingstation
Elektrisk Rullegardin - Styret m/IHC Wireless
 
Ikke monteret/kørende endnu:
Lintronic TT455-RT238 HW6
Beo4 Navi fjernbetjening
Surface Multitouch sofabord - Work-in-progress (Se længere nede)
 
Fremtiden:
Afkoble højtalere og lydisolere min endevæg
ind mod naboen med en forsatsvæg.
Færdigegøre mit MultiTouch Sofabord
Opsætte og indstille Lintronic box'en så jeg kan styrer det hele med Beo4.
 
Billeder:
 
 
 
 
 
 


Redigeret af fiskerendk - 24-Maj-2011 kl. 10:49
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 20:23
MultiTouch Sofabord (Under Udvikling):
 
Update 27/07/11: En dag med justering og forskelige spejle. Det er sq noget at et arbejde at få projektor og spejle osv til at sidde rigtigt. jeg tror jeg har fundet den rigtige vinkel nu. Så nu mangler jeg bare at lave noget så projektor og spejl sidder fast :)
Dog skal det lige siges at de 2 billeder fra idag. stadig ikke er fuldt som de skal være :) Men der er mange timers arbejde i det endnu.
 
Update 26/07/11: Bordet har været hos maleren. Og jeg er så småt begyndt at sætte udstyr op i den. Jeg har derfor et par forsigtige billeder af bordet med projektor i. Dog ingen touch endnu. ej heller sat op endnu Men som sagt de aller første billeder. Der er stadig en masse justering af projektor og spejl inde i kassen så vinklerne bliver rigtige. Og så skal bordpladen sandblæses i første omgang indtil jeg for fat i den rigtige bordplade og ikke blot har bagepapir på :) Mere kommer de følgende dage.
 
Udstyr:
Kassen er bygget op som en trapetz i 22mm MDF plade.
Den skal males hos autolakering som næste opgave. Og skal være højglanshvid ligesom mit Tv-møbel. Den bliver udstyret med glaspladen fra mit nuværende sofabord påmonteret projektionsfilm af en art. Indtil jeg for lavet en speciel bordplade som jeg har fået som prøve. 3mm Hærdet glas, projectionslaminat og 6mm reflexfrit glas i bunden.
 
Projekteren er en Optima ES525ST "Ultra Short Throw" som kan lave et meget stort billede på stortset ingen plads. "Skærmen" i bordet bliver ca. 37".
 
Kammaraer til at opfange fingerne er 2 PS3 Cams modificeret så IR filteret er pillet udaf.
 
Samt 4x IR Diode lamper.
 
En lille teaser:
 
 
 
 
 
Update 26/07/11
 
 
 
 
Update 27/07/11
 


Redigeret af fiskerendk - 28-Juli-2011 kl. 00:22
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 20:24
Reserveret til mere.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 20:25
Reserveret til mere..
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 21:54
Det bord der, det må du lige fortælle mere om :-)
 
BS
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:30
Ja det ser da for spændende ud Tongue
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 22:53
Jamen hvad er der at sige mere end det er en stor Windows 7 tablet hehe
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 10:52
Lyder som et fantastisk spændende projekt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 12:16
Hvor bliver det da vildt. Fedt projekt, som man da kun kan glæde sig til at se mere til :) Held og lykke med det.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:46
Lige et par teasers mere:
http://www.youtube.com/watch?v=hWOj5E7o68c - Min primære inspiration.
 
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gullip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2011 kl. 21:54
Fedt, fedt, fedt!
Men så kan du ikke stille ting på bordet uden skærmen bliver ridset? Eller har jeg overset noget :)
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaagensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 00:02
Hm, det dersens multitouch ser spænnende og ret orginalt ud. Glæder mig til at følge med i dit projekt.

Men hvad kan man reelt bruge det til af nyttige ting? Findes der noget godt software? Etc :)


Redigeret af bhaagensen - 24-Maj-2011 kl. 00:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu