recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken billig tablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken billig tablet

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken billig tablet
    Sendt: 03-Februar-2012 kl. 23:22
Havde egentligt besluttet mig for en Kindle fire, men den er ikke kommet til England endnu, så hvad er alternativet.

Skal mest af alt bruges som kogebog, mail klient og meget lidt internet.
Til top
EHansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2011
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EHansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2012 kl. 23:43
så går du i expert og køber en Kendo 7" tablet til 500,-

når dit behov så stiger, så går du efter en af de mere smarte og dermed også 6x dyrere android 4.x tablet som der nok er mange af om 3-4 måneder i Danmark.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 09:07
Kunne sagtens være en mulighed, men hvis den må være lidt dyre og bedre?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 09:28
Pas på. Der er meget bras derude.
http://arstechnica.com/gadgets/reviews/2010/11/worst-gadget-ever-ars-reviews-a-99-android-tablet.ars

EDIT: linket er nu til at klikke på :-)

Redigeret af Brixen - 04-Februar-2012 kl. 10:27
Venlig hilsen
KB
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 09:57

Min bror har fået en af de helt billige i julegave, og dén vil jeg betegne som uegnet til noget som helst, uanset behov (bortset fra dørstopper). Jeg har til gode at prøve noget der er mærkbart billigere end iPad (har dog ikke prøvet Kindle Fire), som jeg vil betragte som særligt brugbar. Det er helt fair at ønske noget andet sådan generelt, så jeg siger ikke bare "køb iPad eller ingenting", men markedet har dét problem at hvis du ligger på f.eks. 3000,-, så er der ikke ret langt til iPad, hvis du ligger på 2000,- og ned så er produkterne simpelthen for ringe til at være relevante (igen, uden at jeg har prøvet alt, men det er den konsensus der er). Så jeg vil sige: Køb iPad, eller vent på Fire. Det hjælper ikke ret meget at det er de helt banale ting du skal bruge den til, det er de helt banale ting der ikke virker på de billigste.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:10
@Brixen - der er nemlig det, og håbede der var nogen der havde turde taget springet og findet noget der var godt.

@Otto, tror du har ret i dit skriv, og at jeg nok er nødt til at vente på fire, eller være villig til at betale afgiften for at tage den ond i landet.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

...men markedet har dét problem at hvis du ligger på f.eks. 3000,-, så er der ikke ret langt til iPad

Og?, Hvori består problemet her?

Lyder som om du siger: hvis du alligevel vil ofre omkring 3000kr så er Ipad et bedre valg - punktum.

Men det kommer vel an på ens præferencer og behov.

Uden at jeg er helt sikker, så vil jeg mene at skærmen er den dyreste enkeltkomponent i en tablet. Hvis man vil have en god skærm kommer det altså til at koste. Hvis man ikke går så meget op i skærmkvaliteten så kan man godt kaste sig ud i de billigere modeller.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:23
Må erkende at jeg har en iPhone, og at jeg ikke vil undvære multitouch
Til top
Anders_itu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_itu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:32
Jeg har netop bestilt en lenovo a1. Skal nok smide en anmeldelse op af den når jeg kommer så langt at jeg får den :)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:41
Virker faktisk spændende, hvor er den bestilt fra
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:45
Jeg har selv en iPad 2 16GB, uden 3G. Og når jeg ikke har 3G skyldes det, at jeg næsten altid kan logge ind på et trådløst netværk der hvor jeg færdes - sker helt automatisk.

Og den nævnte iPad gav jeg ca. 3000 kr. for i Metro med fradrag af rabatkort osv. Det var et special tilbud. Men der kommer sikkert tilsvarende tilbud.

Lang smøre, men der hvor jeg vil hen er egentlig, at inden for prisen 3000 kr., finder man i mine øjne lige det, som trådstarter giver udtryk for. Jeg har prøvet en Samsung tablet også, og om man vælger det ene eller det andet er vel næsten et spørgsmål om "Religion", men min iPad virker som jeg vil have det. Og køber man en tablet med en fornuftig funktionalitet, så kan den formentlig følge med i ens "Udvikling".

Også på tablet området er det jo sådan, at man får lige hvad man betaler for - og intet andet, der er ingen nemme løsningerSmile

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mullez Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2006
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mullez Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 11:51
kan anbefale Archos 8o G9 købt direkte hos archos i Frankrig over nettet. total pris med fragt 1900,-
Vil mene at den opfylder alle dine krav, da vi bruger den til netop det samme.
Med Android 3.2
Archos kan også købes herhjemme, men mener at det er G8 versioner (generation 8)

Archos 80 er med 8 tommer display
Archos 101 er med 10 tommer display
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu