recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekst placering - YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekst placering - YouSee

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekst placering - YouSee
    Sendt: 23-Marts-2012 kl. 14:13
Jeg har i den sidste måneds tid haft en dialog med YouSee vedr. placering af Undertekster. Mit problem er med min 21:9 bio. hvor de ligger i "black bars"
 
 
Jeg har skrevet til Canal+ og de siger at det er YouSee der softkoder undertekster og i dag fik jeg denne mail:
 
Hej XXXXXX

Det er Canal+ som bestemmer underteksternet plasering på deres kanaler og også dem der bestemmer hvilken format de skal sendes i, så det kan vi ikke ændre på.

Når det kommer til Cinmea så køber vi også bare filmene og plaserer heller ikke underteksterne der.

Men det vi gerne ville have var at du tog kontakt til dem der har lavet dit TV højst sansynligt Phillips, da det er måden de har programeret deres tv som gør du har dette problem.

Venlig Hilsen
Kevin Andersen
YouSee Support

Hvem af dem har ret ? er der nogen i dette forum der ved det.

Og kan det passe at det er producenten af TV som programmere deres tv sådan ?

 


Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 16:04

Hvis det er muligt at slå DVB-subs til og fra på dit TV, er det vel også dit TV der kan placere dem der hvor du synes, hvis du bruger Yousee's boks, må det vel være den...

mvh Christian
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 16:18
Jeg har en YouSee 3126 boks og det er den som jeg bruger til Tuner delen, min Panasonic projektor bruger jeg til hjemme bio'en og det er et 21:9 setup
 
Jeg kan ikke slå undertekster fra på f.eks. Canal+ HD, DR HD og stort set alle andre HD kanaler.
 
Er der nogen der kan svare på mit spørgsmål om det ligger hos YouSee eller Canal+
 
@cnn3 - tak for svar men det er ikke det der er mit problem
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 00:49

Her fredag d. 24.03 har DR vist "Derailed" og "Welcome to the jungle" to gode film som jeg sagtens kunne se igen, men det er svært at nyde dem når man ikke kan fylde skærmen ud til afmaskning.

Her er et print af "Welcome to the jungle" billedet er sakset fra WebTV derfor kvaliteten
 
Det jeg tænker på er, hvem har egentlig bestemt at undertekstens nederste linje skal ligge i black bars ?
 
Hvorfor kan begge linjer ikke ligge i black bars ? eller for den sags skyld i billedet.
 
Og hvad med størrelsen, det er jo efterhånden sådan at folk får større og større TV og hjemmebio'er, er størrelsen ikke begyndt at forstyrre film oplevelsen ?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 01:12
Og "The Wrestler" på DRHD
 
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 01:30
I begge tilfælde fra DR er det DR, der bestemmer placeringen. Det er også DRs afgørelse, at teksterne skal være indebrændt i billedet eller ej (de kan teknisk se vælge det ene eller andet). Dog mener jeg, at DR HD sender DVB subs på DVB-T, men ifølge YouSee, så er underteksterne allerede brændt i billedet på det signal YouSee modtager via fiber fra DR, så også her er det DR, der afgør det hele.

Hvis bare alle kanaler sendte DVB-subs i stedet for, så kunne vi selv vælge om vi ville have dem eller ej, og det ville være teknisk muligt for TV-producenterne at lade folk vælge placeringen af dem (ikke at mange eksisterende modeller har den funktionalitet, men teknisk set ville det kunne lade sig gøre).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 02:23
Tak HeartWare
 
Det var lige sådan nogle oplysninger jeg kunne bruge. Prøv at se et printScn fra NRK1
 
 
Det er så tæt på at teksten er i billede, der mangler kun lige 1 cm, så det kan sikker godt lade sig gøre.
 
Der må en holdnings ændring til hvor TV udbyder sender undertekster "løst" med til YouSee. Og så at der på deres boks ( måske den nye ) kan vælge 21:9 format.
 
I dag kan man jo kun vælge de "gamle" formater 4:3 og 16:9
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 06:57
Nu er det jo begrænset hvor mange 21:9 tv der findes, og det er jo ikke et officielt format som 4:3 og 16:9.
Til top
tk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 08:05
Hej
Kan sige vi er andre der ikke er tilfreds med Yousee og den måde
De laver undertekster på, check e.v.t denne link:
 
 
Mvh tk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 11:47
Jeg kan se at Viasat snart kommer til EnergiMidt ( waoo )
 
Er der nogen som ved om de også hardcoder undertekster på deres film kanaler etc. som YouSee gør ?
 
Måske skulle man skifte leverandør
 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 17:11
Om de soft- eller hardcoder teksten er vel ligegyldigt, hvis boksen ikke kan flytte dem.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Om de soft- eller hardcoder teksten er vel ligegyldigt, hvis boksen ikke kan flytte dem.
 
Men så ville jeg have mulighed for at fjerne undertekster helt.
jeg vil hellere se en film i stort billed format uden undertekster og få bio oplevelsen.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu