recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alle har haft en mening om B&O's produkter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alle har haft en mening om B&O's produkter ?

 Besvar Besvar Side  123 27>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alle har haft en mening om B&O's produkter ?
    Sendt: 29-Juni-2012 kl. 08:27
 
Gennem tiden har næsten alle haft en mening om Bang & Olufsens produkter ?
 
1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
2) Mange mente at B&O's produkter var for dyre.
3) Mange mente at B&O's lydprodukter havde ringe lyd.
4) Mange mente at B&O kun var for snobber og gamle mennesker. 
5) Mange mente at B&O's produkt design var gammeldags /grimt.
6) Mange mente at B&O's dage var talte.
 
Bang & Olufsen har gennem årene lyttet til denne kretisk og skabt -
BeoPlay- Et koncept, hvor B&O forsøger at ændre på ovenstående meninger.
 
Det første AV produkt i BeoPlay-serien er BeoPlay V1, et TV på 32" og et TV på 40",
med indbygget 5,1 surround dekoder og stereo/center højttaler. Netværks tilslutning og
Automatisk PUC kode opdatering. Samt pinkode (tyveri sikring), og LED billedskærm.
 
 
Priserne er:
BeoPlay V1-32 kr. 15.505 Kr. - BeoPlay V1-40 kr. 19.505 Kr.
Gulvstander kr. 699 Kr. - Beo4 Play fjernbetjening kr. 1.795 Kr.
-----------------------------------------------------------------------------
Her under finder du link til danske mediers mening om B&O BeoPlay V1.  
 
 
 
 
Nu har du læst hvad tre medier skriver om BeoPlay V1. Øverst skitserede jeg en række udsagn -
 
Mit spørgsmål er nu om du mener at, et eller flere af de udsagn nu kan fjernes ???????
Eller har du nogle nye, positive eller negative du vil tilføje. ??????
 
Jeg glæder mig til at læse din mening. Med venlig hilsen Peter Pan. 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 09:13
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 13:21
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 09:58
Altså et godt spørgsmål. I mine unge dage havde jeg en Beocord 1600, som aldrig kom til at fungere, og det fandt selv B&O ud af, serien blev trukket tilbage. Nogenlunde samtidig købte jeg en Beomaster 2000 som fungerede i årevis på bedste vis, og havde et uovertruffen design - selv i dag.
 
Desværre er det nok sådan for mig, at B&O ikke havde noget som matchede mit behov i f.eks. min hjemmebio. Og omvendt, når jeg har skulle have et nyt TV, så kunne jeg gå ud og se på et  B&O panel som kostede mere end det dobbelte af et andet panel, som leverede et væsentligt bedre billede.
 
Når det så er sagt, så mener jeg at B&O er på vej med rigtigt spændende produkter, og det en meget spændende funktionalitet og nytænkning. Så måske kigger jeg igen på B&O - på et tidspunktSmile
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 11:13
Og jeg havde en Beocord 1100 mono båndoptager samt en Beogram 1000. En Arena stereoreciever og et par hjemmebyggede højttalere. Der var en hvis stolthed ved at eje danske produkter dengang. Tingene var robuste, og så var prisen på dem ikke højere end udenlanske produkter.
 
Køber senere en Beogram 1203, et stilikon. Men desværre viste det sig at den ikke fungerer særligt godt. Sammen med min nye Tandberg spolebåndoptager, tilbragte den meget tid på værksted.
 
Træt af det hele valgte jeg herefter det japanske mærke Pioneer, som på det tidspunkt var dyrere end B&O, men det har jeg aldrig fortrudt. Pioneer har stort set aldrig givet mig ærgelser og problemer siden.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 11:35
Det nye Beoplay V1 er faktisk det første B&O-produkt, jeg godt gad at have (om end billedet på mit Pana 55VT30 helt sikkert er bedre). Synes det ser enkelt og veldesignet ud, også rent funktionelt, mens jeg omvendt ikke bryder mig om det traditionelle B&O stål- og glashelvede, som jeg synes hører hjemme i Las Vegas

Så jo, Play-produkterne har da fået mig til at genoverveje mine fordomme og B&O, fx at de har en fremtid. OM det samme gælder deres 'eksklusive' butikker og produkter ved jeg ikke.

Dog kan Apples kommende TV vise sig at være en hård konkurrent til Beoplay, da det sikkert også er veldesignet, med god og enkel brugerflade.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 11:36
Mine første "købehøjttalere" var også fra B & O købt omkring 1976 på udsalg - jeg har altid godt kunne lide designet - mit sidste billedrørstv var også fra B & O (MS6000 hed det vist) købt i 1998 for ca. kr. 15.000,- incl. fod - højspændingen gik efter et par år - fik det dog repareret for en rimelig pris - det var det eneste tv jeg syntes om på det tidspunkt - alle de andre var grimme grå plastikkasser (som man kunne købe 3-4 stk. af for samme pris) - jeg kan stadig godt lide produkterne fra B & O - tidligere var de dyre, men nu er de blevet så dyre at jeg synes at man får for lidt for pengene. De har sikkert det svært efter fladskærme er blevet almindelige - flere andre laver flot design - så prisen er en måde at skille sig ud på.
 
I 1979 anskaffede jeg Pioneer - forstærker - tuner - pladespiller - kassettebåndoptager og højttalere - det holdt med lidt udskiftninger (DVD og båndafspiller) frem til 2008.  


Redigeret af chico - 29-Juni-2012 kl. 19:18
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 13:58
Jeg synes folks holdninger om B&O er noget mere nuancerede end at det kan stilles op i punktform på den måde, omend det er en god måde at starte debatten på... Smile Men generelt synes jeg ikke Beoplay V1 ændrer på nogen af de listede punkter. 

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
2) Mange mente at B&O's produkter var for dyre.
3) Mange mente at B&O's lydprodukter havde ringe lyd.
4) Mange mente at B&O kun var for snobber og gamle mennesker. 
5) Mange mente at B&O's produkt design var gammeldags /grimt.
6) Mange mente at B&O's dage var talte.

1) Beoplay V1 er ikke en opdatering af udviklingen, snarere en erkendelse af det faktum at B&O ikke kan følge med udviklingen, og derfor arbejder uden om den teknologiske udvikling (ved at overlade netværks-funktionalitet til tredjepart)

2) Hvis man mente det før, så bør man mene det stadigvæk. Jeg mener ikke B&O's produkter er for dyre i forhold til hvad man får - jeg mener de burde tilbyde noget andet end dét de gør, men NÅR de nu har valgt den produkt-signatur de har, så er produktet som produkt ikke for dyrt. Beoplay giver ikke mere eller mindre for pengene, det er et ringere produkt til en lavere pris, sammenlignet med de "rigtige" B&O produkter.

3) Beoplay V1 er ikke et lydprodukt. Jeg har aldrig set nogen kritisere B&O's billedprodukter for at have ringe lyd. Selv de mest hardcore hifi-entusiaster og indædte B&O-kritikere anerkender at lydkvaliteten i B&O's TV er over alle andre TV.

4) Kan jeg ikke rigtigt forholde mig til, da jeg ikke er specielt enig.

5) Igen, svært at forholde mig til da jeg ikke er enig i at designet har været gammeldags. Grimt har nogle produkter i mine øjne bestemt været, men altid særegent. Problemet med Beoplay V1 er netop at det IKKE er særegent, men ligner noget der skulle have stået på Lowe's stand. Og hvad værre er, hvis nogen havde præsenteret Beoplay V1 som det nye IKEA tv, ville 99.9% være hoppet på den - i hvert fald på billeder. Kvalitetsindtrykket er noget andet når man ser det live, men på billeder ser det simpelthen billigt og, ja, IKEA-agtigt ud. Jeg er uenig i at Beoplay bringer B&O tilbage på designer-himlen, tværtimod synes jeg det er et svaghedstegn for design-afdelingen. Men jeg er ikke design-ekspert, jeg siger bare hvad jeg føler.

6) Hænger lidt sammen med 5). Jeg mener ikke Beoplay V1 løser B&O's problemer, tværtimod synes jeg det bekræfter de problemer som B&O sidder med. Udover ovennævnte ting, så er det alt andet lige et problem at billedkvaliteten på et TV til 20.000,- ikke er andet end gennemsnitligt. B&O tør ikke gøre op med den traditionelle tankegang om at billedet skal soves til i kunstig billedbehandling for at være godt, så i stedet for at udnytte muligheden for at lave en enkel og samtidig billig signalbehandling, og dermed fuldende tankegangen om at holde konceptet simpelt, så ender man op med et halvdyrt tv der skal sælge sig selv på alt andet end billedet. Ikke umuligt, men et ærgerligt valg i mine øjne. Derudover undrer jeg mig stadig over at man har prioriteret at have en surround-dekoder indbygget - genbrug? Under alle omstændigheder kan jeg ikke rigtigt finde ud af om TV'et bliver solgt på at være enkelt, eller på at være avanceret.

Jeg er overbevist om at Beoplay V1 bliver B&O's mest solgte tv, det sørger alene prisen for. Men spørgsmålet er så om marginen er der til at gøre det til en god forretning, det må man jo håbe de har styr på. Men det bliver spændende at se hvad det kommer til at betyde for værdien af brandet. Som jeg ser det, er B&O's problem at det går for dårligt til at fortsætte som de plejer, men på den anden side er omsætningen af eksisterende produkter for høj til at man tør aflive dem og stikke nogle reelt nye linier ud.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:



Dog kan Apples kommende TV vise sig at være en hård konkurrent til Beoplay, da det sikkert også er veldesignet, med god og enkel brugerflade.

Jeg vil være så firkantet at sige, at HVIS Apple kommer med et TV i Beoplay klassen, så har B&O begået selvmord ved at binde Beoplay så tæt sammen med Apple TV. Hvorfor skulle folk købe et Beoplay V1 på grund af Apple TV integration, hvis man i stedet kan købe et tv som ER et Apple TV? Det er en meget farlig leg B&O er ude i, ved at binde sig så tæt sammen med Apple, for så længe de rider på Apple's brand, skaber de ikke værdi til deres eget brand.

Som jeg har sagt før, så vil det virkelig glæde mig at tage fejl, da jeg vitterligt ønsker et stærkt B&O som vi kan være stolte af som danskere, men jeg føler desværre p.t. at B&O graver sin egen grav.
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 22:09
Imo så er deres produkter alt alt for dyre ifh til hvad du egentlig får for pengene ifh til andre producenter.

Men så alligevel  er jeg splittet. Fordi min far har for noget tid siden indkøbt 1 stk 40" Beovision 10 Og må sku indrømme at det er virkelig et stykke lækkert elektronik!

Kan godt forstå hvorfor folk vælger at betale de mange penge som det koster selvom det egentlig ikke kan meget mere end nogle af de andre topklasse tv på markedet.

Jeg har som sådan også råd til at investere i et B&O tv men kan aligevel ikke finde behovet for at bruge den slags penge når jeg kan få den samme billedkvalitet til væsentlig mindre kroner.

Men respekt til B&O for deres super lækre kvalitet!

Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 00:10
 
Tak for de 8 indlæg. Thumbs Up  
 


Redigeret af Peter Pan - 30-Juni-2012 kl. 12:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
2) Mange mente at B&O's produkter var for dyre.
3) Mange mente at B&O's lydprodukter havde ringe lyd.
4) Mange mente at B&O kun var for snobber og gamle mennesker. 
5) Mange mente at B&O's produkt design var gammeldags /grimt.
6) Mange mente at B&O's dage var talte.

1) Det gør de nu heller ikke - billedet kan ikke følge med Japanerne og Koreanerne. 

2) Selv med Beoplay synes jeg skisme det er dyrt. Vi er i en tid hvor førnævnte konkurrenters topmodeller kan købes i over 50" for samme mængde penge som et 32" fra B&O.. 

3) Jeg vil mene deres højttalerprodukter ikke giver samme værdi for pengene som andre fabrikanter, især Magnepan. Deres TV har dog god lyd - for et tv at være..

4) Tja, jeg vil mere mene det er folk som sætter design forrest fremfor alt. Jeg synes sgu B&O laver en masse tv som ligner lort. Det nye tv, hvor standeren ligner et opvaskestativ fra Ikea, synes jeg ikke rykker på dette.

5) Grimt - ja.. eller.. snarere for specielt til at være pænt. 

6) Det mener jeg også - som Otto siger graver de deres egen grav..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Tak for de 8 indlæg. Thumbs Up Til jer andre 294 der har aktiveret denne tråd -
I behøver vel ikke at holde møde med støtte gruppen, før i tør give jeres mening tilkende. Smile 
 


Næh, men da jeg endnu har til gode at se fjernsynet i "real life" er det svært at kommentere på det.

Fra billeder syntes jeg at fjernsynet er grimt og med den prissætning falder det igennem på billedkvalitet, i forhold til, hvad man kan få andre steder fra. Beo4 remoten har jeg i forvejen og det samme med surroundforstærkeren (alt styres herhjemme med Beo4).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu