recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro

 Besvar Besvar Side  123 31>
Forfatter
Besked
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
    Sendt: 03-August-2008 kl. 21:11

Det er efterhånden en gammel tråd, så her står en del ældre updates og udskiftninger men så har i også en form for tidslinie at se på.

 

Jeg har købt rækkelejlighed i Esbjerg og samtidlig med jeg er gået igang med komplet renovation har jeg valgt at skifte alt mit udstyr. Så grejet er solgt og nyt bliver bestilt når renovation er færdig. TV/HiFI møbel er dog bestilt.

Billeder og forsættelse af tråden starter på side 19.

Har skiftet/opgraderet anlæg, tråd bliver opdateres løbende.. Updates fra side 4. Hjemmebyg møbel side 6. Projektor, lærred stuen opgradering kommer på side 7 løbende. Nye billeder side 8.. SENESTE!.. side 9-10 med FINAL resultat..  BenQ W6000 projektor side 16.. Nyt lærred side 18.. Har solgt min projektor og har Stewart lærred til salg. Købt mig et Pioneer LX-5090H istedet for da jeg flytter til mindre, billede side 21.

Update 15-09-2010!!
 
Så skete det, jeg er flyttet i min ven's lejlighed imens han er i krig, lille fin ordning for når han kommer hjem er det min tur til frivillig værnepligt. Havde samtidlig lyst til at bygge et nyt tv-møbel. Følg med fra side 21 Tongue
 
Link til gammel opsætning på hifigalleri.dk - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6292

 

Side 1 indholder følgende:

  • Setup fra start med oversigt billeder
  • Ny Subwoofer
  • Ny BD afspiller
  • Ny Plasma
  • Ny Forstærker

Side 2 indholder følgende:

  • Lån af Samsung BD-P1500 billeder
  • Nye mølber
  • Ny fjerb.
  • Tv kommer op og hænge
  • General nyt overblik
  • UPDATE! færdigt
  • Dvico Tvix HD M-6500A

Side 4 inderforlder følgende:

  • Nye højttaler
  • Ny effektforstærker
  • Sonos system
  • Komplet update af alt nyt generalt hehe

Man kan jo ikke lade være med at blive indsprieret af alle de fede biffer, stuer og ideer som er her på siden og nu som mange andre vil jeg også lave en seriøs stue bio som er vær at se på og evt. kunne give andre indspriration.

Jeg er flyttet ind i en fornuftig 80km2 lejlighed med to stuer i forlængelse med væg imellem, endenlig en stue til ordenlig surround og en til spise/kontor så der kan spredes lidt og minimum komprimeringer. Lejligheden er stadigvæk under opbygning hvis man kan sige det sådan, venter på de sidste møbler som dukker op i uge 33.

Følgende anlæg har jeg stående:

  • BW CM 7 Front højttaler i wenge træ
  • BW CM 1 Bag højttaler i wenge træ
  • BW CMC Center højttaler i wenge træ
  • BW ASW700 Sub i valnød træ
  • Denon AVR 3808 Surround Reciever
  • Denon DVD2500BT Blu-Ray afspiller
  • Panasonic TH42PZ80E Plasma  

Jeg har taget lidt billeder før vi gik igang med at male og flytte ting ind så vil smide lidt før og efter billeder op og så hvad der kommer følgende.

Det var lige lidt af før billederne, herfra kan det kun blive bedre

Ja som man kan se har jeg været min del i Ikea  Men nu nydelige ideer de Svenskere kommer med.

Lidt billeder som min nye sub  glæder mig til at få fyrt op under den.

Flere billeder kommer snarest, da der er sket og sker lidt nyt her når mit nye udstyr bliver hentet.



Redigeret af Mr. Anderson - 20-Februar-2013 kl. 19:43
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg er flyttet ind i en fornuftig 80km2 lejlighed...

God damn! Det var sgu noget af en lejlighed...

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg er flyttet ind i en fornuftig 80km2 lejlighed...

God damn! Det var sgu noget af en lejlighed...

Det kan da ikke være i kbh?

Ellers synes jeg det ser godt ud men er Tv'et ikke lidt lille? Den væg burde have mindst 50".

 

 

Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 09:34

Naa det er ikke i KBH, men Esbjerg i det vilde vest

Jeg har bestilt et 42" plasma da geco køre med kanon tilbud på pz80, Loewen er væk, så lige nu er det temmelig kedeligt. Men tirsdag skulle gerne gå hen og blive en meget god dag

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
banielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér banielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 11:55

Må man spørge ind til dit tv-møbel?

Hvor det er købt samt mål?

Det ser ellers rigtig godt ud. Hænger du dine bag-højtalere op på sidevæggene?

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:12
Hvorfor køber du et plasma tv? Den der væg SKRIGER på et stort lærred og en god projektor 
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af banielsen banielsen skrev:

Må man spørge ind til dit tv-møbel?

Hvor det er købt samt mål?

Det ser ellers rigtig godt ud. Hænger du dine bag-højtalere op på sidevæggene?

Mit tv møbel er noget jeg selv har sammensat fra Ikea, det er fra Bestå serien med skuffe fronter jeg har købt beslag til og brugt som låger.

Mine baghøjttaler er ikke kommet op endnu men de kommer op på bagvæggene, venter på beslag. Billeder kommer senere når de er kommet op

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvorfor køber du et plasma tv? Den der væg SKRIGER på et stort lærred og en god projektor 

Ja min første ide var også et 110" lærred eller noget med en 1080p projektor men mit problem er kræsenhed, jeg kan se regnbuer på alle DLP og LCD er lidt tørt i billedet. Så er der kun det dyre tilbage og det springer jeg udenom i denne omgang, måske til næste år. Mine planer er at når de rigtige modeller udkommer om ja 3-6 måneder skifter jeg tv til 50" størrelsen. Plus jeg kan låne min vens kælder tit til at se film på hans JVC HD1 men lidt Dali Helicon, NAD Master Series, PS3 og sådan

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 19:17

Så fik jeg hentet min Denon AVR 3808 og fik besked om min Denon DVD2500BT kommer imorgen samtidligt med mit Panasonic TH42PZ80. Håber bare mine 5 nye diskanter også kommer med (ja har små nevøer som syntes det er sjovt at prikke på diskanterne )

Lidt billeder af 3808'eren:

Billede af forstærkeren på sin plads er i første indlæg. Det var lige mini upfate for i dag, ser frem til imorgen med afspiller, tv og opsætningen

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 18:23
Ahh Esbjerg! Endelig en fornuftig mand på forumet 
Du siger lige til hvis du får brug for et par ekstra øjne når Den Denon BD kommer

Resten af herlighederne ser sku også sk*de godt ud!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Ahh Esbjerg! Endelig en fornuftig mand på forumet Du siger lige til hvis du får brug for et par ekstra øjne når Den Denon BD kommer Resten af herlighederne ser sku også sk*de godt ud!


I må sku være galninge eller pænt rige i Esbjerg hvis i har råd til lejligheder på de 80km^2

Nice lejlighed må jeg nok sige - er lampen over spisebordet også hentet i Ikea?

Redigeret af Anima - 05-August-2008 kl. 18:55
Til top
Christoff Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 18:57
Hej Mr. Anderson

Nydeligt set-up!!

Dine front-højtalere + sub ser rigtig fede ud. Gad vide hvor maget bedre dé er i forhold til mine gamle B&W DM640'ere som efterhånden har 15 år på bagen. Det hiver i én efter en højtaler udskiftning. Jeg har heller ingen sub
Et spørgsmål: Hvorfor har du tæpper under højtalerne? Er det for at skåne en evt. underbo? Eller giver det en bedre lyd i rummet/stuen? eller...


Redigeret af Christoff - 05-August-2008 kl. 18:58
Pioneer PDP 508XD, PS3, Højtaler:AudioVector-K3 Super,
Forstærker: Onkyo TX-SR 705,
Hdd recorder: Pioneer DVR-LX 70D. DVDO - Edge
Samsung SMT-H3126 PVR
TViX HD M-6500A, Wii
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Ahh Esbjerg! Endelig en fornuftig mand på forumet 
Du siger lige til hvis du får brug for et par ekstra øjne når Den Denon BD kommer

Resten af herlighederne ser sku også sk*de godt ud!

Hehe der er nok at se til lige pt, men skal da nok sige til

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Ahh Esbjerg! Endelig en fornuftig mand på forumet Du siger lige til hvis du får brug for et par ekstra øjne når Den Denon BD kommer Resten af herlighederne ser sku også sk*de godt ud!


I må sku være galninge eller pænt rige i Esbjerg hvis i har råd til lejligheder på de 80km^2

Nice lejlighed må jeg nok sige - er lampen over spisebordet også hentet i Ikea?

Tak, self. er den da fra Ikea  ris lampe til små 50 kroner eller ligende. Arr rige i Esbjerg, priserne er ikke helt de samme som Århus eller KBH og vi er jydere som spare og er nærige  ej det gas..

Oprindeligt skrevet af Christoff Christoff skrev:

Hej Mr. Anderson

Nydeligt set-up!!

Dine front-højtalere + sub ser rigtig fede ud. Gad vide hvor maget bedre dé er i forhold til mine gamle B&W DM640'ere som efterhånden har 15 år på bagen. Det hiver i én efter en højtaler udskiftning. Jeg har heller ingen sub
Et spørgsmål: Hvorfor har du tæpper under højtalerne? Er det for at skåne en evt. underbo? Eller giver det en bedre lyd i rummet/stuen? eller...

Takker, Ja det skal du nok en tur forbi den lokale Hifiklub og høre lidt på. Jeg har tæppe under til at afdæmpe for underboen og for at dæmpe resonans fra bassen i rummet, står også på spikes uden plader.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu